FANDOM

Tämä artikkeli kertoo mangasarjan luvusta. Yhtymästä kertoo Yotsuba Group.
Yotsuba
Luvun tiedot
Luku
50
Albumi
Julkaisu japaniksi
4. huhtikuuta 2005
Julkaisu englanniksi
5. heinäkuuta 2006
Julkaisu suomeksi
26. marraskuuta 2008
Sivujen määrä
21
Lukuopas
Edellinen
Ruukkukasvi
Seuraava
Väärinkäsitys

On totta, että Yotsuban työntekijä oli Kira. Sille ei voi mitään.

Shingo Midou

Yotsuba (engl. Yotsuba, jap. 四葉 Yotsuba) on Death Note -mangan kuudennen albumin seitsemäs sekä koko sarjan 50. luku.

Juoni Muokkaa

Kolme Yotsuba Groupin salaisia kokouksia pitävän seitsikon jäsenistä: Reiji Namikawa, Shingo Midou ja Suguru Shimura pitävät salaisen tapaamisen Midoun luona. He alkavat keskustella siitä kuka on Kira. Shimura se ei ole, koska hän ei halunnut enää ottaa osaa Kiran pahoihin tekoihin. Jos Midou taas olisi Kira, hän olisi tappanut Shimuran. He oli saaneet tarpeeksi "Kuoleman kokouksista" ja olivat olleet mukana vain, koska pelkäsivät joutuvansa Kiran tappamiksi.

Shimura sanoi uskovansa Kiran olevan joko Eiichi Takahashi tai Kyosuke Higuchi. Takahashi ei kuitenkaan vaikuttanut tarpeeksi älykkäältä, joten he olivat sitä mieltä, että Higuchi oli selvästi Kira. Higuchi oli aina sanonut vähättelevänsä statusten merkitystä, mutta oli oikeasti ahnein rahan ja aseman suhteen. Higuchi oli juuri alennettu kehitysosaston johtajasta osaston toiminnan valvojaksi.

Takeshi Ooi oli myös pyydetty tapaamiseen, mutta hän ei ollut halunnut osallistua. Masahiko Kida taas ei laskelmointitaidoistaan huolimatta voisi olla Kira. Rahat Eraldo Coilin palkkaamiseen tulivat toimitusjohtajalta, joka oli taatusti uhkailtu hyväksymään kokousten pitäminen, koska ei haluaisi yhtiön menestyvän ihmisten tappamisella. Shimura taas kysyi Namikawalta puhelusta, jonka tämä oli saanut Arayoshi Hatorin kuoleman jälkeen.

Pian sen jälkeen Namikawa sai puhelun "L:ltä" (oikeasti Light Yagami). Tällä kertaa Namikawa paljasti Midoulle ja Shimuralle kuka soittaja oli, sekä ilmaisi "L:lle" epäilevänsä Higuchin Kiraksi. "L" pyytää Namikawaa kertomaan Sakura TV:llä esitettävästä Kira-erikoislähetyksestä. Hän pyysi estämään Takahashia, Ooita ja Kidaa puuttumasta siihen ja lupaa, että Higuchi olisi ainut, jota syytettäisiin.

Namikawa kertoo tovereilleen Higuchin olevan paljastunut Kiraksi. Shimura pelkäsi, että hekin saisivat syytteen, mutta L piti heitä vain Higuchin uhreina. Yotsuba saisi kuitenkin kritiikkiä siitä, että heidän työntekijänsä oli Kira. Mutta Namikawa uskoi, että yhtymän sekä yhteiskunnan edut olivat Yotsuban työntekijöiden todellisia velvollisuuksia.

Kotonaan Higuchi totesi kuinka oli lopettanut rikollisten rankaisemisen kolme päivää sitten. Hän aikoisi tehdä Misa Amanesta vaimonsa ja sen jälkeen saisi haltuunsa shinigamin silmät. Sen jälkeen hän paljastaisi toimitusjohtajalle itsensä Kiraksi ja ottaisi tämän paikan itselleen.

Sillä hetkellä Namikawa soitti Higuchille ja neuvoi katsomaan Sakura TV:n läheystä. Lähetyksessä ohjelman juontajan ja vieraan kasvot oli peitetty lasiruuduilla ja äänet muokattu mikrofoneilla näiden henkien suojaamiseksi. Vieras oli jo paljastanut kuunnelleensa kahdeksan ihmisen pitämää kokousta, joista yksi tapettiin eli "herra H". Higuchi tajusi vieraan tarkoittavan Hatoria. Hän mietti olisiko vieras joku muista vai itse Coil. Mutta sitten lasiruutu kaatui ja vieras paljastui Tarou Matsuiksi, joka oli salakuunnellut heidän kokoustaan.

("Tarou Matsui" oli oikeasti Kira-tutkintayksikköön kuuluva Touta Matsuda, joka käytti valenimeä esiintyessään Misan managerinä. Lisäksi lasiruutujen kaatuminen oli oikeasti osa suunnitelmaa Higuchin nappaamiseksi.)

Namikawa selitti "Matsuin" kuoleman olleen lavastettu, jotta voisi tutkita Yotsubaa saadakseen Kiran selville. Higuchi oli varmuuden vuoksi kirjoittanut Death Noteen "Matsuin" nimen, mutta tajusi nyt, että kyseessä oli esiintyjänimi.

Sillä välin lasiruudut oli asetettu paikoilleen ja "Matsui" halusi jatkaa lähetyksen loppuun asti. Kiran henkilöllisyys paljastettaisiin ohjelman lopussa eli kahden tunnin päästä.

Higuchilla oli vain rajoitettu määrä aikaa tappaa "Matsui". Hän soitti Misalle, jonka kännykkä ohjasi puhelun vastaajaan. Sitten Higuchi soitti Midoulle ja pyysi, että tämän isä, joka kuului eduskunnan ylähuoneeseen, voisi lopettaa lähetyksen. Midou kuitenkin sanoi, ettei kukaan uskonut lähetyksiin ja että se herättäisi vain epäilyksiä. Higuchi tajusi paljastavansa itsensä Kiraksi, jos kertoisi teitävänsä, ettei "Tarou Matsui" ole oikea nimi.

Hän soitti Misan nykyiselle managerille, Kanichi "Mochi" Mojille (oikea nimi Kanzo Mogi). "Moji" sanoi, ettei Misan olevan tällä hetkellä Tokion ulkopuolella. Lisäksi "Moji" väittää olevansa uusi ja ettei tiedä "Matsuin" oikean nimeä. Hän neuvoo kysymään Yoshida Productionsin johtajalta.

Higuchi soittaa johtajalle, joka väittää olevansa lomalla kahden vuoden jälkeen. Johtaja ei väittää, ettei myöskään muista "Matsuin" oikeaa nimeä. Hän kuitenkin suostuu kertomaan PIN-koodin toimiston oveen, jotta Higuchi voisi katsoa sen itse ansioluettelosta. Higuchi ottaa mukaansa aseen sekä Death Noten ja lähtee ajamaan Porschellaan kohti Yoshida Productionsin toimistoa. Wedy seuraa häntä moottoripyörällä.

Kira-tutkintayksikön päämajassa Light, L ja Misa seuraavat tapahtumia tietokoneiden suurilta monitoreilta. Kaikki oli mennyt toistaiseksi suunnitelman mukaan.

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki