FANDOM

Misa paljastaa Higuchin olevan Kira.jpg
Vastavuoroisuus
Luvun tiedot
Luku
48
Albumi
Hahmojen ensiesiintymiset
Julkaisu japaniksi
4. huhtikuuta 2005
Julkaisu englanniksi
5. heinäkuuta 2006
Julkaisu suomeksi
26. marraskuuta 2008
Sivujen määrä
21
Lukuopas
Edellinen
Malttamattomuus
Seuraava
Ruukkukasvi

No, minä olen Kira, joten naimisiin kanssani, Misa.

Kyosuke Higuchi

Vastavuoroisuus (engl. Give-and-Take, jap. 交換 Kōkan) on Death Note -mangan kuudennen albumin viides sekä koko sarjan 48. luku.

Juoni Muokkaa

Misa Amane palaa Yotsuban johtajien haastateltavaksi ja näkee Remin seisovan Kyosuke Higuchin takana. Misa tiesi nyt, että Higuchi oli Yotsuban Kira. Hän itse ei muutenkaan pitänyt Higuchista, koska tämä oli juhlien aikana yrittänyt lähennellä häntä.

Kira-tutkintayksikön päämajassa Light Yagami haluaa, että L lakkaisi käyttämästä Misaa Yotsuban tutkimiseen, mutta L muistuttaa Misan itse suostuneen siihen. Lightin isä, Soichiro Yagami, julistaa, että aikoo julkistaa kaiken tiedon Yotsuban seitsikosta Sakura TV:llä sekä siitä kuinka poliitikot oli lahjottu lopettamaan Kiran tapauksen tutkinta. Hän uskoo varmasti saavansa siten edes Yotsuban kilpailijoiden kuolemat loppumaan, vaikka Kiran murhat jatkuisivatkin yhä.

L muistuttaa Soichiroa kuinka kilpailijoiden kuolemia oli viivytetty jo kuukaudella ja pitää 99 % todennäköisenä, että Yotsuban seitsikon pidättäminen ei lopeta rikollisten murhaamista. Light asettuu L:n puolelle, uskoen seitsikon nimien julkistamisen tuovan vain kaaosta. Jos muut jäsenet, Kiraa lukuun ottamatta, olisivat osallistuneet toimintaan vain uhkailtuina, näidien nimien julkaiseminen asettaisi nämä kuolemanvaaraan. Soichiro suostuu viivyttämään pidätystä kuukaudella sekä palaamaan taas yhteistyöhön L:n kanssa. Hän kuitenkin ilmaisee haluttomuutensa vaarantaa Misan henkeä enää Yotsuban tutkimiseksi.

Misa ja Mogi palaavat Yotsuban pääkonttorista. Misa oli yksimielisesti hyväksytty Yotsuban mainoksiin. Hän oli saanut joiltakin yhtymän johtajista yksityiset kutsut. Misa on valmis suostumaan niihin tutkiakseen heitä lisää, mutta L peruu suunnitelman. Aluksi Misa ei pidä tästä, mutta Light vaatii hänen turvallisuuttaan: hän voisi esiintyä mainoksissa, mutta ei saa tunnustaa olleensa pidätetty toisena Kirana tai L:n pidättämänä. Misa suostuu ja vetäytyy huoneistoonsa. Hänellä on kuitenkin suunnitelma ja haluaa tehdä kaikkensa Lightin auttamiseksi.

Seuraavana päivänä Misa ja Mogi ovat "18 tähteä" -elokuvan kuvauksissa. Päivän kuvaussession päätyttyä, Misa pyytää voivansa käydä To-Oh:n naistenyliopistollisen sairaalan vessassa. Mogin odottaessa aulassa, Misa astuu vessaan ja tapaa ystävänsä Norin, joka on pukeutunut sairaanhoitajaksi. Misa väitti Norille aikovansa mennä treffeille ja he vaihtavat asuja. Lisäksi he ottavat myös käyttöön peruukit peittääkseen todelliset hiustenvärinsä.

Naamioituneena sairaanhoitajaksi, Misa poistuu sairaalasa Mogin huomaamatta. Sitten hän soittaa Higuchille, jonka kanssa oli sopinut tapaamisen ja lähtevät ajelulle Higuchin Porschella. Sillä välin Misan vaatteisiin pukeutunut Nori saapuu Mogin luokse, joka huomaa huijauksen ja ilmoittaa Kira-tutkintayksikölle.

Light yrittää soittaa Misan kännykkään, mutta se on pois päältä. L tiesi, että Misa olisi valmis tekemään Lightin puolesta mitä vain, mutta tämä oli eilen vain oudosti sanonut antavansa periksi Yotsuban tutkimisessa.

Sillävälin Misa ja Higuchi ajelevat kaupungin halki. Rem puolestaan istuu auton takapenkillä. Molemmat näkevät hänet, mutta Higuchi ei tiedä Misan näkevän. Misa varoittaa Higuchia olemaan yrittämättä mitään, koska oli itse toinen Kira. Hän jopa kertoo L:n epäilleen häntä, kunnes tämä uskoi olleensa väärässä.

Tämä herätää Higuchin kiinnostuksen. Hän tiesi Sakura TV:n tapahtumien perusteella, että toisella Kiralla oli shinigamin silmät, mutta miettii oliko hänen oma Death Notensa kuulunut aiemmin tälle vai oikealle Kiralle. Hän oli itse epäillyt saaneensa sen toiselta Kiralta, mutta hän muisteli myös Kiran murhien olemattomuutta kahden viikon ajan.

Kun Misa ilmaisi halunsa tulla Kiran vaimoksi, Higuchi julistaa tälle olevansa Kira. Misa vaati kuitenkin todistetta asialle, koska olisi liianiso sattuma, että kaksi Kiraa olisivat juuri tavanneet. Higuchi pyytää Misaa tappamaan jonkun, mutta Misa suostuu tappamaan vain pahan ihmisen. Higuchi pysäyttää auton ja näyttää kuvan Ginzou Kaneboshista, lainakiskurista, joka on tunnettu kauheista velanperintämetodeistaan.

Misa ottaa esiin kynän ja pyytää Higuchia katsomaan muualle. Misa on oikeasti vain kirjoittavinaan jotain ja Rem ottaa sen vihjeenä siitä, että kirjoittaisi Kaneboshin nimen omaan Death Noteensa.

Minuutin kuluttua Misa sanoo Kaneboshin olevan kuollut ja Higuchi soittaa Kaneboshin toimistoon, jossa tämän alaiset kertovat hänen saaneen kohtauksen.

Sitten Higuchi kertoo Misalle uudelleen olevansa Kira, mutta sanoo, ettei voi todistaa sitä ennen kuin palaa kotiin. Misa ei suostu tulemaan itse sinne, joten hän ehdottaa vaihtoehtoista keinoa: jos Higuchi olisi Kira, hän voisi lopettaa rikollisten tappamisen. Uskoen Misan siten vakuuttuvan ja suostuvan menemään naimisiin, Higuchi suostuu tähän.

Misa palaa Kira-tutkintayksikön päämajaan ja julistaa innostuneesti, että Higuchi on Kira. Todistaakseen sen, hän ottaa kännykkänsä, johon hän oli nauhoittanut Higuchin puheen tämän myöntäessä olevansa Kira. Soichiro ja Matsuda ovat vaikuttuneita, mutta Light ja L sanattomia.

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki