FANDOM

Vastaus
Luvun tiedot
Luku
104
Albumi
Julkaisu japaniksi
4. heinäkuuta 2006
Julkaisu englanniksi
3. heinäkuuta 2007
Julkaisu suomeksi
22. toukokuuta 2009
Sivujen määrä
19
Lukuopas
Edellinen
Julistus
Seuraava
Mahdoton

Vastaus (engl. Answer, jap. 答 Kotae) on Death Note -mangan kahdennentoista albumin kuudes sekä koko sarjan 104. luku.

Juoni Muokkaa

Near on juuri kertonut, että oli Mellon ansiota, että SPK sai selville, missä Teru Mikamin aito Death Note -muistikirja oli ollut. Near näyttää muistikirjasta tammikuun 26. päivää koskevan sivun yläreunan. Siinä luki: "Kiyomi Takada, polttaa itsensä kuoliaaksi. Palaa kuoliaaksi polttamalla ympäriltään kaiken palavan 26.1 kello 14:33. Itsemurha." Light oli kirjoittanut rannekellossaan olevaan Death Noten sivun palaseen saman kuolinsyyn, mutta minuutin aiemmaksi kuin Mikami. Mutta nyt ilmeni, että Mikami oli myös pyrkinyt tappaamaan Takadan, koska luuli, ettei Light voinut toimia itse, koska häntä vahdittiin. Light oli kuitenkin raivoissaan, koska oli käskenyt Mikamia olemaan tekemättä aidolla muistikirjalla mitään ennen tätä päivää.

Near selitti kuinka aito muistikirja oli kätketty pankin tallelokeroon. Mikami oli mennyt käymään pankissa juuri silloin, kun Takadan sieppauksesta uutisoitiin. Gevanni oli Mikamia varjostaessaan saanut selville Mikamin käyvän pankissa joka kuukausi 25. päivä (paitsi jos oli sunnuntai, jolloin Mikami kävisi vasta 26. päivä). Koska Mikami kävi säännönmukaisesta elämäntavastaan poiketen pankissa kahtena peräkkäisenä päivänä, Gevanni oli seurannut häntä sinne. Vasta tällä kertaa Mikami näytti kunnolla olevan huolissaan siitä, että seurattiinko häntä. Kun Gevanni oli löytänyt Mikamin tallelokerosta aidon muistikirjan, Near oli tällöin ymmärtänyt julkisesti käytetyn muistikirjan olleen väärennös.

Siihen asti Light, Mikami ja Takada olivat täysin onnistuneet huijaamaan SPK:ta. He olivat tarkoituksella pyrkineet auttamaan näitä pääsemään lähemmäksi väärennettyä muistikirjaa ja peukaloimaan sitä. Light olisi voittanut, jos Mello ei olisi yrittänyt siepata Takadaa. Mutta ilman Takadaa Light ei voinut saada Mikamiin yhteyttä ja estää Mikamia tahattomasti paljastamasta aidon muistikirjan olinpaikkaa. Pankin tallelokero oli hyvin vanhanaikainen ja sen avaaminen onnistui Mikamin avaimesta jäljennetyllä kopiolla.

Sitten Near vertaili aidon muistikirjan sekä Mikamin teettämän väärennöksen tietoja. Aidon muistikirjan merkinnät hyppäsivät joulukuun 11. päivästä tammikuun 26. päivään. Kummassakaan muistikirjassa ei ole tarkkoja kuolinaikoja, lukuun ottamatta Takadaa ja kaikkia 26. ja 27. päivän aikana kuolleita ihmisiä. Mikami oli siis kirjoittanut siihen valmiiksi näiden päivien normaalitkin rangaistukset. Mikami olisi voinut käyttää tappamiseen myös muistikirjasta revittyjä sivuja, mutta se olisi voinut paljastua valvontakameroiden kautta. Near ymmärsi, että Mikamin käyttäessä väärennettyä muistikirjaa, Light oli käskenyt Takadan käyttämään revittyjä sivuja Kiran rangaistusten todelliseksi toteuttamiseksi.

Kun Japanin tutkintayksikkö ja SPK:n jäsenet olisivat kuolleet, Light olisi jälleen vapaasti voinut käyttää muistikirjaa itse. Mutta koska Mikami meni ottamaan oikean muistikirjan esiin ennen 28. päivää, hän ja Light olivat nyt molemmat jääneet kiinni. Mikamin liika uskollisuus Kiraa kohtaan oli pilannut Lightin suunnitelman. Vaikka Gevanni ja Rester olivat yhden yön aikana saaneet valmiiksi oman väärennöksen muistikirjasta, kunnia Lightin suunnitelman pilaantumisesta kuului Mellolle, jonka toimet saivat kaiken aikaan.

Lidner tunnusti kertoneensa Nearin suunnitelmasta Mellolle ja mietti olisiko Mello osannut ennustaa tämän koko ajan. Puhuessaan Lidnerin kanssa puhelimessa, Mello oli ollut hiljaa pitkän aikaa ja sanonut: "Sitten minun on tehtävä se." Tämän jälkeen hän oli vain sulkenut puhelimen. Near ei uskonut Mellon osanneen ajatella niin pitkälle, mutta uskoi ettei Mello toiminut vain siksi, että olisi halunnut voittaa hänet. Mello halusi aina olla jopa parempi kuin L, mutta Near ei itsekään voisi onnistua siinä. Mellolta puhui rauhallista harkintakykyä ja Nearilta kykyä toimia. Erillään he eivät onnistuneet ylittämään L:ää, mutta yhdessä he olivat juuri voittaneet Kiran, joka oli voittanut L:n.

Kun Near sanoi haluavansa nähdä miten Light puhuisi itsensä tästä pois, Light alkoi huutaa ja lopetettuaan hän alkoi nauraa mielipuolisesti. Sitten hän sanoi: "Juuri niin. Minä olen Kira."

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki