FANDOM

Valinta
Luvun tiedot
Luku
85
Albumi
Julkaisu japaniksi
3. helmikuuta 2006
Julkaisu englanniksi
6. maaliskuuta 2007
Julkaisu suomeksi
18. maaliskuuta 2009
Sivujen määrä
21
Lukuopas
Edellinen
Sattuma
Seuraava
Japani

Valinta (engl. Election, jap. 当選 Tōsen) on Death Note -mangan kymmenennen albumin kuudes sekä koko sarjan 85. luku.

Juoni Muokkaa

Kanzo Mogi jatkaa yhä Misa Amanen tarkkailemista. Misa syö parhaillaan Mogin tekemää ruokaa ja toivoo voivansa pitää kaiken salassa Light Yagamilta peläten tämän luulevan hänen pettävän tätä. Mello salakuuntelee keskustelua asuntoon asennetun kuuntelulaitteen kautta. Hän pitää Misaa liian tyhämänä ollakseen toinen Kira, mutta Mogilla ei olisi muutakaan syytä tarkkailla tätä. Mello oli ottanut selvää Misan menneisyydestä, kuten siitä miten murtovaras oli tappanut Misan vanhemman ja Kira tappanut itse murtovarkaan. Vaikka Misalla ei kirjoittaisi nimiä Death Noteen, pelkistä shinigamin silmistä olisi apua Kiralle.

Sillä välin Matt oli tarkkaillut Japanin tutkintayksikköä. Kukaan ei ollut käynyt sen ulkopuolella ja kaikki ruoka tuli sinne kotiinkuljetuksena. Mattin mielestä oli tylsää tarkkailla tyyppejä, jotka vain pysyvät paikoillaan. Mutta Mello käski Mattia varautumaan siihen, että tutkintayksikkö siirtyisi uuteen päämajaan. Hän ihmetteli myös miksi Near ja SPK eivät olleet tehneet mitään erikoista. Mutta koska Mogi oli Misan kanssa, Mello päätti itsekin vain seurata sivusta.

Sillä välin komentaja Rester on kerännyt tietoja Lightista. Light oli opiskellut To-Oh:n yliopistossa ja ennen poliisiin liittymistään antanut arvokasta neuvoa kahdesta poliisin tutkimassa tapauksessa vuosina 2000 ja 2002. Yliopiston pääsykokeissa Lightilla oli kokreimmat pisteet. Samat pisteet oli myös opiskelijalla nimeltä Hideki Ryuga. Eräänä päivänä kesäkuussa 2004 Light, Ryuga ja Misa Amane olivat nähty yliopistolla, mutta sen jälkeen Ryugaa ei ollut nähty. Eikä Ryugasta ollut valokuviakaan. Near ymmärsi "Ryugan" olleen itse oikea L, joka oli käyttänyt suositun poplaulajan nimeä lähestyäkseen Light Yagamia, ja että Misa Amane oli toinen Kira. Nyt piti vain löytää todisteita. Mogi tarkkaili Misaa ja Aizawa Lightia, mutta Demegawan kuolema ja uudet rikolliskuolemat osoittavat jonkun muun käyttävän Death Notea Misan sijasta.

Demegawan kuoleman johdosta kaikki maailman televisioasemat ovat alkaneet kilpailla siitä kenestä tulee Kiran uusi puhemies. Monien yhtiöiden mainoksetkin jopa tukevat Kiraa ja L:n kannattajien määrä laskee. Aizawa pitää Lightia yhä silmällä, joten hän ei voi tehdä mitään epäilyttävää. Teru Mikami oli tehnyt Demegawalle saman minkä Light olisi itsekin tehnyt. Mikami oli pärjännyt omillaan toistaiseksi hyvin, mutta olosuhteet eivät voisi jatkua samalla tavalla pitkään.

Mikami ei ole vieläkään saanut Kiralta ohjeita. Kira tarvitsi kuitenkin uuden puhemiehen levittämään ajatuksiaan. Oliko valinta Mikamin omalla vastuulla vai eikö Kira voinut tehdä siirtoja nyt? Mikami päättää että jos ei käskyjä Kiralta, hän päättää hankkia tältä luvan.

Kiran kuningaskunta alkaa taas näkyä televisiossa. Sen uusi juontaja syytti Demegawaa ihanteellisen maailman vääränlaisesta arvioinnista sekä rahanahneudesta, toivoen kanavansa voivan yhä välittää Kiran sanomaa. Mikami oli myös osallistujien joukossa ja Light ihmetteli miksi. Mikami sanoi haluavansa taas kuulla Kiran äänen ja ajatukset. Jos Kirasta ei kuultaisi mitään, heidän olisi välttämätöntä päätellä itse mitä Kira haluaa ja toimia sen mukaisesti. Light ymmärsi hänen hakeneen tällä keinolla Kiran lupaa ja oli vaikuttunut. Mikami itse päätti odottaa kolme päivää. Jos mitään ei kuuluisi, Mikami valitsisi itse uuden välittäjän tämän sanomalle. Hän ei kuitenkaan valitsisi ketään Sakura TV:ltä, koska nämä vaikuttivat Demegawan tavoin loittonevan Kiran ihanteista. Uuden henkilön pitäisi olla koulutettu ja älykäs eskä kyetä tarkasti ja kylmän rauhallisesti välittämään Kiran sanat. Mikami tiesi jo sopivan henkilön, mutta halusi vaikuttaa siltä, että uhkailisi tätä suostumaan siihen.

Neljän päivän kuluttua Matsuda ilmoitti muille Japanin tutkintayksikön jäsenille Kiran sanoman uudesta välittäjästä. Se oli NHN-kanavan uutisankkuri Kiyomi Takada. Kyseessä oli yksi tytöistä, joita Light oli tapaillut yliopiston aikoinaan epäilyjen hälventämiseksi.

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki