FANDOM

Väärinkäsitys
Luvun tiedot
Luku
51
Albumi
Hahmojen ensiesiintymiset
Julkaisu japaniksi
4. huhtikuuta 2005
Julkaisu englanniksi
5. heinäkuuta 2006
Julkaisu suomeksi
26. marraskuuta 2008
Sivujen määrä
21
Lukuopas
Edellinen
Yotsuba
Seuraava
Hilkulla

No niin. Näytä nyt, kuinka tapat.

L

Väärinkäsitys (engl. Misunderstanding, jap. 誤認 Gonin) on Death Note -mangan kuudennen albumin kahdeksas sekä koko sarjan 51. luku.

Juoni Muokkaa

Kyosuke Higuchi ajaa Porschellaan Tokion katuja pitkin, mutta ei tiedä autossaan olevan valvontakameroita ja kuuntelulaitteita, joiden kautta Kira-tutkintayksikön päämajassa olevat L, Light Yagami ja Misa Amane tarkkailevat häntä.

Higuchin autossa on pieni televisio, jonka kautta hän seurasi "Tarou Matsuin" (todellisuudessa Touta Matsudan haastattelua Sakura TV:llä esitettävässä Kira-erikoislähetyksessä. "Matsui" kertoi saaneensa selville kaksi asiaa, joita Kira tarvitsee uhriensa tappamiseen. Hänen tapauksessaan Kiralta puuttui niistä toinen.

Higuchi tietää tarvitsevansa vain "Matsuin" oikean nimen tappaakseen tämän, mutta epäilee olisiko tämä hävittänyt ansioluettelonsa [[Yoshida Hän kysyy shinigami Remin mielipidettä. Päämajassa Light ja L, jotka eivät näe Remiä, ihmettelevät kenelle Higuchi puhui.

Higuchi ajattelee myös, että saattoi olla liian helppoa Yoshidan johtajalta sallia pääsy hänen toimistoonsa. Hän saisi syyt niskoilleen, jos toimistosta varastettaisiin jotain. Lisäksi "Matsuin" ansioluettelossa saattoi hyvinkin olla toinen peitenimi.

Rem epäilee olevan Lightin ja Misan haluavan Higuchin menevän toimistoon ja rohkaisee Higuchia tekemään sen ennen kuin tämän nimi paljastettaisiin erikoislähetyksessä alle tunnin sisällä. Higuchi toteaa Remin olevan oikeassa, mutta totesi, että sen jälkeen hänen pitäisi vielä tappaa Yoshidan johtaja sekä Misa ja tämän manageri.

Päämajassa Misa panikoi, mutta L vakuuttaa Higuchin keskittyvän juuri nyt "Matsuin" tappamiseen. Sillä välin Rem neuvoo Higuchia olemaan tappamatta muita, koska käynnköiden soittotietojen kautta Higuchi voitaisiin jäljittää. Higuchi sanoo manipuloivansa siinä tapauksessa nämä poistamaan tiedot ennen kuin tappaa heidät, vaikka puhelinyhtiöillä on tiedot hallussaan.

Päämajassa Light on hyvin häämmentynyt Higuchin puhumisista. Hän ei selvästikään puhu itsekeen. Mutta kuka tämä "Rem" sitten oli? L epäilee, että se voisi kenties olla shinigami. Misa on huomaamattomasti kauhuissaan.

Autossa Rem ehdottaa Higuchille Death Noten omistajuudesta luopumista. Silloin Higuchi menettäisi muistonsa Remistä, Death Notesta ja sen käytöstä. Mutta "Matsui" voisi varmasti todistaa Kiran murhien yhteyden Yotsuba Groupiin. Vaikka Higuchia vastaan ei olisikaan todisteita, hänen toiveensa maineesta ja kunniasta olisivat mennyttä. Hän soittaa jälleen Misalle, mutta se menee yhä vastaajan.

Sitten higuchi saapuu perille Yoshida Productionsin toimistoon ja menee sisään johtajalta saamallaan PIN-koodilla. Hän menee laatikostolle, jossa ansioluetteloita säilytetään. Jokainen Higuchin siirto on nähtävissä kätkettyjen kameroiden kautta. Light ja L katsovat hyvin tarkkaan: he saisivat viimeinkin selville, miten Kira tappaa uhrinsa.

Toimiston oven ulkopuolella Mogi ja Aiber odottavat L:n käskyä pidättää Higuchi.

Ansioluettelo väittää "Matsuin" oikeaksi nimeksi "Taichiro Yamashita". Higuchi ottaa laukustaan muistikirjan ja kirjoittaa nimen ylös. Sitten hän asettaa tavarat paikoilleen ja lähtee. Light ja L ovat yllättyneitä siitä, että Higuchi vain kirjoitti nimen. Mikään ei näyttänyt hänen tappavan ketään etäältä.

Higuchin poistuessa toimistosta, Mogi kysyy, että pidättävätkö he tämän. L käskee odottaa vielä, koska tappotapaa ei ollut vielä saatu selville.

Higuchi palaa autollaan ja katsoo taas televisiota. Hän odottaa 40 sekuntia, mutta mitään ei tapahdu. "Matsui" on yhä elossa ja haastattelu jatkuu. Kun Higuchi sanoo ärsyyntyneenä: "Hitto! Hän ei kuole!", L ja Light ovat yllättyneitä, koska he tajuavat Higuchin käyttäneen tappotapaansa jossain vaiheessa viimeisten minuuttien aikana. Light miettii voiko Kira todella tappaa vain ajattelemalla, mutta L ei usko niin, koska Matsuda oli yhä elossa.

L ei tiedä mitä tehdä: Jos he eivät tiedä miten Kira tappaa uhrinsa, miten he saisivat Higuchin tunnustamaan? Higuchi soittaa taas Misalle, mutta jälleen kerran se menee vastaajaan.

Kiran henkilöllisyyden paljastumiseen Sakura TV:llä olisi enää 50 minuuttia. Higuchi harkitsee toista keinoa. "Matsui" oli kerran murtautunut Yotsuban pääkonttoriin: jos hänet nähtiin valvontakameroissa, Higuchi saisi selville hänen nimensä, jos hänellä olisi shinigamin silmät. Silmien saaminen kuitenkin vaatisi luopumista jäljellä olevan elinajan puolikkaasta. Mutta Higuchin elämä päättyisi muutenkin, jos hän paljastuisi. Hän sanoo Remille tekevänsä vaihtokauppaan.

Saatuaan silmät Higuchi uskoi olevansa vahvin ja että hänellä olisi vaihtoehtoja vaikka kuinka. Hän lähti taas liikkelle ja autoa seurannut Wedy lähtee moottoripyörällään perään, samoin myös Mogi ja Aiber autollaan.

Higuchi ajaa kuitenkin ylinopeutta ja eräs moottoripyörällä ajava liikennepoliisi käskee häntä pysähtymään. Wedy päättää ajaa ohi ja jättää seuraamisen Mogille ja Aiberille. Poliisi vaatii Higuchin ajokorttia. Higuchi näkee kuitenkin shinigamin silmillään hänen nimensä: Yukito Shiraba. Hän avaa laukkunsa teeskennellen etsivänsä ajokorttiaa, mutta kirjoittaakin Death Noteen: "Yukito Shiraba, kuolee liikenneonnettomuudessa". Sitten hän lähtee taas liikkeelle.

Shiraba lähtee perään ja yrittää kutsua apuvoimia, mutta sitten Death Note vaikuttaa häneen ja hän kuolee törmätessään rekkaan. Mogi ilmoittaa tapahtuneesta L:lle. Koska näki Higuchin autoon kameroiden kautta, L mietti mitä tämä oli oikeasti tehnyt laittaessaan käden laukkuun. Entä miten Higuchi sai selville poliisin nimen. Pystyikö Higuchi tappamaan näkemällä pelkät kasvot, kuten toinen Kira? Mutta silloin Matsuda olisi jo aiemmin kuollut.

Sitten L antaa käskyn kaikille Kira-tutkintayksikön jäsenille. Vaikka tapaa, jolla Higuchi tappoi uhrinsa, ei vielä tiedetty, oli liian vaarallista antaa hänen enää jatkaa. Todisteita löytyisi varmasti muutenkin. Higuchi oli aika ottaa kiinni, mutta piti muistaa hänen voivan tappaapelkästään näkemällä kasvot.

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki