FANDOM

Uusi maailma on termi, jota Light Yagami käytti ihanteellisena pitämästään yhteiskunnasta ja jollaisen hän aikoi luoda Death Notea käytämällä. Jo heti sarjan alussa hän ilmaisi tämän suunnitelman ääneen.

Kiran uusi maailma Muokkaa

Lightin suunnitelmaan luoda uusi maailma kuului useita eri vaiheita. Hän aloittaa hävittämällä maailmasta vaarallisimmat rikolliset sydänkohtauksilla sekä vähäisempiä rikoksia tehneet rikolliset onnettomuuksilla ja sairauksilla, vaikka osa heistäkin kuolee sydänkohtauksiin. Vasta kun L alkaa jahdata häntä, Light alkaa tappaa myös viattomia, erityisesti häntä jahtaavia lainvartijoita.

Light kuitenkin haluaa maailman poliisivoimien tukevan häntä vastustamisen sijaan. Tämä on hänen ihanteellisne maailmansa toinen osapuoli. Tämä osa suunnitelmaa alkaa toteutua sen jälkeen, kun L kuolee ja Light ottaa hänen paikkansa. L:n asemassa Light ei pelkästään pääse rikollisten tietoihin helpommin käsiksi, vaan saa myöskin yhteyden muiden maiden poliisivoimiin ja johtajiin.

Toimiessaan myöhemmin itse Kiran rangaistusten toteuttajana, Teru Mikami oli sitä mieltä, että jopa ne, jotka eivät käytä kykyjään yhteiskunnan hyväksi, tulee myös tappaa. Lightin mielestä oli vielä liian aikaista sille. Hän itse olisi toteuttanut sen vasta, kun "uusi maailma" olisi luotu.

Light itse uskoi, että uusi maailma voisi alkaa heti, kun viimeinenkin Kiran vastustaja olisi kukistettu. Silloin kaikkia ihmisiä opetettaisiin seuraamaan Kiran oppeja, mikä Lightin mielestä loisi täydellisen utpoisen maailmaan, jossa ihmiset ovlisivat epäitsekkäitä ja lempeitä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki