FANDOM

Lightin uhkapeli.jpg
Uhkapeli
Luvun tiedot
Luku
32
Albumi
Hahmojen ensiesiintymiset
Julkaisu japaniksi
11. marraskuuta 2004
Julkaisu englanniksi
7. maaliskuuta 2006
Julkaisu suomeksi
18. syyskuuta 2008
Sivujen määrä
19
Lukuopas
Edellinen
Yksinkertainen
Seuraava
Poisto

Mutta voinko huoletta tappaa hänet tänään...?

Light Yagami

Uhkapeli (engl. Gamble, jap. 賭 Kake) on Death Note -mangan neljännen albumin seitsemäs sekä koko sarjan 32. luku.

Juoni Muokkaa

Shinigami Rem on suostunut Light Yagamin pyyntöön L. Hänen tarvitsee vain nähdä tämä ja Light lupasi näyttää hänet jo huomenna. Sitä ennen Light miettisi tapaa, jolla tappaa L. Hän pyytää myös Misa Amanen puhelinnumeroa, mutta ei suostu kertomaan omaansa L:n epäilyjen vuoksi. Misa antaa Lightille yhden kolmesta kännykästään. Misa toivoi, että he puhuisivat ja viestittäisivät joka päivä, mutta Light aikoi pitää kännykkänsä pois päältä ja soittaa vain silloin, kun oli todella tärkeää asiaa. Hän halusi myös Misan lähtevän kotiin jo nyt, vaikka kello oli vasta 19. Misa halusi olla vielä pidempään, mutta sitten Light suuteli häntä ja Misa suostui lähtemään.

Misa lähdettyä Ryuk ilmaisi yllättyneisyytensä Lightin käytökseen. Mutta Light totesi vain varmistavansa, että Misa pysyy hänen lähellään. Light ohtii myös aikooko todellakaan vielä tappaa L:n, koska tämän kuoltua Kira-tutkintayksikkö saattaisi pitää häntä epäilyttävämpänä. Ryuk epäili Lightin epäröivän, koska olihan tämä L.n "ystävä". Mutta Light totesi sen vain olevan tarkoitus näyttää siltä. Ulkoisesti L ja Kira olivat toistensa vihollisia.

Vaikka peitenimiä "Hideki Ryuga" ja "Ryuzaki" käyttävä henkilö sanoi olevansa L, tutkintayksikössä oli myös eräs toinenkin L:n nimeä käyttävä henkilö. Kyse olinyt uhkapelistä. L oli tapettava ennen kuin Misa voisi jäädä kiinni. Jos L kuolisi onnettomuudella, Lightia ei epäiltäisi. Ei ollut turvallista vielä ottaa selvää muista tutkintayksikön jäsenistä, mutta L:n kuolemankin jälkeen Misan shinigamin silmistä voisi olla hyötyä. Light päättää sittenkin tappaa "Ryuzakin" huomenna.

Seuraavana päivänä L tutkii toisen Kiran jättämiä johtolankoja, kuten hiuksia ja muruja välipaloista. Hän oli varma, että molemmat Kirat olivat yhteydessä toisiinsa. Mutta vaikka Kiroja ilmestyisi lisää, vain Watari, tutkintayksikön jäsenet sekä Light tiesivät L:n kasvot.

L sanoi tämän jälkeen, että jos hän lähipäivinä kuolisi, Light olisi Kira. Mutta Lightin isä, poliisipäällikkö Soichiro Yagami, luuli Lightiin kohdistuvien epäilyjen jo hälvennen ja kysyi raivoissaan, että kuinka paljon hänen poikaansa epäiltiin. L tiennyt sitä itsekään, eikä vastaavaa ollut ennen tapahtunut. Hän sanoi, että Lightiin kohdistuvien epäilyjen pitäisi olla suuret, mutta ehkä vain siksi, koska muitakaan epäiltyjä ei ole. Hän käski Soichiroa toimimaan kuten aiemmin sanoi ja kertoi antaneensa samat ohjeet Watarille. Mielessään L mietti kuinka oli saanut mielenkiintoista tietoa Mogin keräämistä tiedoista ja Watarin tutkimuksista. Lightin tavoin hänellekin tilanne oli nyt uhkapeliä.

Myöhemmin To-Oh:n yliopistolla Light käveli Kiyomi Takadan seurassa. Muut miesopiskelijat kadehtivat kuinka Takada oli kiinnostuneempi siistä ja älykkäästä henkilöstä. Sitten Light ja Takada näkevät "Hideki Ryugan" eli L:n. Light pyytää saada puhua "Ryugan" kanssa ja Takadan lähdettyä kysyy L:ltä tekikö tämä viisaasti, kun nöytti kasvoja jälleen julkisesti. L selittää kuinka Light olisi Kira, jos itse kuolisi lähipäivinä. Hän myönsi myös, että tutkintayksikössä oli nyt useampia L:ksi itseään kutsuvia henkilöitä. Light miettii, että oliko sittenkään huoleton ajatus tappaa. L taas muisteli kuinka Mogi oli kertonut L:n tapailevan neljää eri tyttöä ja joista Takada oli yksi. Mutta hän ei uskonut Takadan olevan toinen Kira.

Mutta sitten Misa ilmestyy paikalle. Hän kertoi, että hänellä oli kuvaukset läheisellä studiolla ja oli siksi tullut katsomaan Lightia. Light piti tilannetta huonona, koska ei halunnut kenekään tietävän hänestä. L esitteli itsensä "Hideki Ryugaksi" ja silloin Light tajusi Misan saaneen selville L:n oikean nimen. Misan kasvoille nousi hämmästynyt ilme, mutta Light esti Misaa ilmaisemasta asiaa enempää sanomalla kuinka nimi oli samaa kuin kuuluisalla pop-idolilla. Mutta L hymyili ja Light pelkäsi hänen tajunneen Misan toiseksi Kiraksi. Mutta sitten L sanoi vain kadehtivansa Lightia ja että oli Misan fani Eighteen-lehden maaliskuun numerosta lähtien.

Sitten muut yliopiston oppilaat kerääntyivät Misan ympärille. Misan takamukseenkin koski joku ja toista kättään selkänsä takana piilotteleva L sanoi lupaavansa etsiä syyllisen. Sitten Misan manageri, Yoshi, nouti Misan takaisin studiolle. Misa lupasi nähdä Lightin kuvausten jälkeen, mikä sai muut opiskelivat miettivät miten asia vaikutti Lightin ja Takadan väleihin.

L alkoi kävellä luentosalia kohti ja Light väitti käyvänsä ensin vessassa. Mutta oikeasti Light aikoi soittaa Misalle tältä saamallaan kännykällä kysyäkseen L:n oikean nimen, jotta voisi tappaa tämän itse.

Suunnittelu Muokkaa

Nimi "Uhkapeli" viittaa Lightin päätökseen tappaa L, vaikka hän ei ole täysin varma onko hän oikea L. Se myös viittaa L:n päätökseen kohdata L yliopistolla, kun toinen Kira, joka voisi tappaa hänet vain näkemällä hänen kasvonsa, voi nähdä hänet.

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki