FANDOM

Taitava esitys
Luvun tiedot
Luku
74
Albumi
Hahmojen ensiesiintymiset
Julkaisu japaniksi
2. joulukuuta 2005
Julkaisu englanniksi
2. tammikuuta 2007
Julkaisu suomeksi
24. helmikuuta 2009
Sivujen määrä
21
Lukuopas
Edellinen
Nurkkaan ahdistettu
Seuraava
Tunnustus

Taitava esitys (engl. A Fine Perfromance, jap. 熱演, Netsuen) on Death Note -mangan yhdeksännen albumin neljäs sekä koko sarjan 74. luku.

Juoni Muokkaa

Soichiro Yagami uhkaa kirjoittaa Death Noteen Mellon nimen, jos tämä ei antaudu. Muut odottavat huoneen ulkopuolella ja monitoreja tarkkaileva Light toivoo, että hänen isänsä vain tappaisi Mellon.

Soichiro kirjoitti jo Mellon oikean etunimen, mutta Mello arveli, ettei Soichiro koskaan tappaisi ketään ja huomasi myös yhden mafian jäsenen, Josen, vain teeskennelleen kuollutta. Jose otti aseen ja ampui sillä Soichiroa useita kertoja niskaan ja selkään. Hän yrittää myös ottaa Death Noten pois Soichiron käsistä, mutta ei pysty. Mello taas ottaa Soichiron naamion ja pukee sen ylleen. Muut Japanin tutkintayksikön jäsenet murtautuvat sisään ja ampuvat Josen käsiaseella. He yrittävät sitten saada Mellon antautumaan, mutta tämä aktivoikin räjähteen, joka tuhoaa koko rakennuksen.

Light kysyi olivatko muut kunnossa. Mogi ja Ide olivat tajuissaan ja löysivät myös Matsudan. Aizawa ja Soichiro olivat menettäneet tajuntansa. Mogi päätti viedä molemmat sairaalaan, kun taas Ide toisi sekä mafialta takaisin saadun Death Noten sekä Kiran lähettämän Lightille.

Light lupasi, että etsintäkuuluttaisi "L:nä" Mellon Kanichi Takimuran murhasta. Hän halusi löytää tämän ennen Nearia ja SPK:ta. Mello tiesi jo Death Noten olemassaolosta ja ehkä myös tekaistuista säännöistä. Koska Soichiro oli ainut hänen kasvonsa nähnyt, Lightin oli laitettava tämä tappamaan Mello.

Shinigami Sidoh oli huolissaan siitä, että saisiko muistikirjaansa takaisin. Ryukin mukaan niin olisi tapahtunut, jos tämä olisi ottanut sen heti omistajan kuoltua. Mutta Sidoh muistutti Ryukin itse käskeneen vain katsoa sivusta.

Myöhemmin sairaalahuoneessa tutkintayksikön jäsenet olivat kokoontuneet Soichiron lähelle. Soichiro heräsi ja tunsi olonsa helpottuneeksi. Hänellä oli yhä shinigamin silmät. Hän muisti, ettei voisi nähdä sellaisen ihmisen elinaikaa, joka oli Death Noten omistaja. Koska hän näki Lightin elinajan, hän ei uskonut poikansa olevan Kira. Light yritti panikoivaa esittäen saada isänsä kokoamaan viimeiset voimansa ja kirjoittamaan Mellon nimen Death Noteen. Mutta kynä putosi Soichiron kädestä ja hänen sydämensä pysähtyi. Soichiro Yagami oli kuollut.

Surtuaan hetken Soichiron kuolemaa, tutkintayksikön jäsenet siirtyivät sairaalan katolle, missä Ryuk ilmoitti Sidoh'n olevan myös paikalla. Tutkintayksikön jäsenet koskettivat Sidoh'lle kuulunutta Death Notea ja pystyivät nyt näkemään hänet. Light sanoi Kiran tapauksen tutkintaan riittävän yksi ainut muistikirja, joten hän antoi Sidoh'n oman tälle takaisin.

Sidoh'n lähdettyä Ryuk muisteli kuinka oli sanonut epäonnen kohtaavan Death Notea käyttänyttä ihmistä. Mutta Soichiro ei käyttänyt sitä ja kuoli siinä uskossa, ettei hänen poikansa ollut Kira. Hän oli siis onnellinen.

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki