FANDOM

Suguru Shimura (卓志村, Shimura Suguru) on Yotsuban henkilöstöosaston johtaja sekä yksi "Kuoleman kokouksiin" osallistuvista henkilöistä.

Hahmo Muokkaa

Shimura on hyvin vainoharhainen henkilö ja pitää muita tarkasti silmällä. Shimuran kyky kiinnittää huomiota pieniinkin asioihin mahdollisisti hänen osallistumensa salaisiin kokouksiin. Hän huomasi jopa Reiji Namikawan ilmeen L:ää esittäneeltä Light Yagamilta tulleen puhelinsoiton aikana.

Historia Muokkaa

Shimura on sinkkuäidin kasvattama. Hän oli lukioaikoinaan menestynyt rugbyn pelaaja ja oli myös Japanin edustusjoukkueessa. Hänellä on tutkinto Kyodon yliopiston lakitieteellisestä.

Juoni Muokkaa

Vuoden 2004 (animessa 2007) kesällä Shimurasta tuli yksi kahdeksasta henkilöstä, jotka osallistuivat Yotsuban salaisiin tapaamisiin yhden näistä saatua käsiinsä Kiran voima tappaa muita ihmisiä. Shimuraa arveluttialuksi ajatus saada yhtiö menestymään ihmisten tappamisella, mutta Arayoshi Hatori ja Reiji Namikawa yrittivät vakuuttaa ettei Kira ollut yksi heistä.

Kun Yoshida Productionsilla Misa Amanen managerina "Taro Matsui" esiintyvä Touta Matsuda löytyi tarkkailemassa kokoushuoneen läheltä ja Yotsuban miehet miettivät oliko hän tullut vakoilemaan vaiko mainostamaan Misaa, Shimura ja Hatori hoitivat kuulustelemisen. Oli "Matsui" vakooja tai ei, Misan asunnolla vietettyjen juhlien aikana hän putosi humaltuneen oloisena alas parvekkeelta ja luultavasti kuoli. Shimura oli tovereidensa tavoin vakuuttunut, ettei "Matsuista" ollut heille vaaraa.

Yotsuba piti myöhemmin hätäkokouksen, Masahiko Kidan saatua puhelu mieheltä, joka sanoi olevansa Eraldo Coil (mutta oli oikeasti L:n tuttava ja ammattihuijari Aiber): etsivä, jonka he olivat palkanneet selvittämään L:n henkilöllisyyden. Kokouksen aikana Hatoria alkoi vähitelleen pelottaa vankilaan joutuminen. Higuchin varoittaessa Hatorin kuolevan huomenna, Hatori yritti vetää sanojaan takaisin. Lisäksi Shimuran mielestä kenenkään ei ollut hyvä idea tappaa ketään heistä, koska epäili asioiden vain monimutkaistuvan. Shimuran mielipiteestä huolimatta Kira tappoi Hatorin ennen seuraavaa kokousta. Shimura esitti myös Takeshi Ooille huolensa siitä, että "Coil" olisi poliisin tai L:n vakooja. Ooi ei kuitenkaan ollut lainkaan huolissaan.

Seuraavassa kokouksessa, kun Hatori oli joutunut Kiran tappamaksi, Shimura oli hiljaa, mutta ihmetteli itsekseen, ettei kukaan sanonut muuta kuin, että Hatorin kuolema oli helpotus. Kokouksen aikana hän ehdotti, että Kira paljastaisi heille henkilöllisyytensä, mutta toisten mielestä silloin joku voisi salaa käyttää Kiraa omiin tarkoituksiin heidän selkänsä takana tai Kira alkaisi tehdä päätöksensä itse. Kun kokouksen aikana Namikawa sai salapäerisen puhelun ja ehdotti sen jälkeen, että seuraavien uhrien kuolemia viivytettäisiin kuukauden verran, Shimura oli ainut, joka suhtautui puheluun epäilyttävästi.

Pian "Coililta" tuli ilmoitus, että Misa Amane oli joutunut kerran L:n pidättämäksi. Shimuran ehdotuksesta "Coil" päätettiin itse kutsua osallistumaan Misan haastattelemiseen. Shimura itsekin osallistui siihen myös muutaman päivän kuluttua Kyosuke Higuchin, Shingo Midon, Ooin sekä peitenimellä "John Wallace" esiintyvän Aiberin kanssa. Haastattelun aikana Shimura oli heistä kaikkein hiljaisin.

Myöhemmin Shimura kokoontui Namikawan kanssa Midon luokse. He totesivat kuinka olivat saaneet kokouksista tarpeekseen ja alkoivat miettiä kuka voisi olla Kira. Shimura oli jo oman luoteensa perusteella selvästi syytön. Namikawa uskoi kaikkien jo epäilevän Higuchi. Kun Shimura oli kysymässä Namikawan salaperäisestä puhelusta, Namikawan puhelimen soitettiin jälleen. Hän paljasti Midolle ja Shimuralle soittajan olevan "L" (todellisuudessa Light Yagami esiintyi hänelle L:nä). "L:n" pyynnöstä Namikawa kertoi Higuchille Sakura TV:ltä tulevasta Kira-erikoislähetyksesä. Shimura pelksäi, että hekin joutuisivat syytteiden alle, mutta " L" oli luvannut Higuchin olevan ainut, jota syytettäisiin. Heidän oli vain varmistettava, etteivät Ooi, Eiichi Takahashi ja Masahiko Kida tekisi mitään lähetyksen estämiseksi. Shimura ja Mido tunsivat olonsa turvallisemmiksi, kun Namikawa vakuutti yhtiön ja yhteiskunnan palvelemisen olevan Yotsuban todellisia arvoja.

L:n suunnitelma toimi ja Higuchi saatiin kiinni. Lupausten mukaisesti Shimura vapautui syytteistä. Hän ei kuitenkaan elänyt montaa kuukautta sen jälkeen, sillä järjestettyään L:n kuoleman ja otettuaan tämän paikan, Light Yagami tappoi hänet ja viisi muuta kahdeksikon eloonjäänyttä sydänkohtaukseen 10. huhtikuuta 2005 (animessa 2008). Animeversiossa Yotsuban johtajat olivat sopimassa jotain mikä takaisi yhtymälle uuden puhtaan alun. Mutta ennen kuin hän ja Namikawa ehtivät kätellä, Namikawa tuupertui Shimuran eteen. Pian tämän jälkeen Shimura itsekin sai sydönkohtauksen, johon kuoli.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki