FANDOM

Shinigamin silmät (engl. Shinigami Eyes) ovat silmät, joilla voi nähdä ihmisten kasvojen yläpuolella leijuvina näiden oikeat nimet sekä eliniän.

Shinigamin silmien saaminen Muokkaa

Jos shinigami pudottaa Death Notensa ihmisten maailmaan ja ihminen ottaa sen, tämä shinigami voi antaa ihmiselle shinigamin silmät saamalla vastineeksipuolet ihmisen jäljellä olevasta elinajasta. Vaihtokauppa mainittiin ensi kerran, kun Ryuk tarjosi Light Yagamille mahdollisuutta siihen. Mutta Light kieltäytyi, koska ei halunnut uhrata puolta elämästään. Sillä ei tietenkään ole shinigamille merkitystä, sillä he saavat enemmän elinaikaa Death Note -muistikirjojen kautta. Ihminen ei voi koskaan saada takaisin sitä osaa elinajastaan, jonka uhrasi shinigamin silmien saamiseksi. Vaikka ihminen menettäisikin Death Noten omistajuuden, heidän elinaikansa ei silti palaudu ennalleen.

Ulkonäkö Muokkaa

Mangaversiossa ihmisten saamissa shinigamin silmissä olevan kultaiset värikalvot, punaiset pupillit sekä kalpeankeltainen kovakalvo. Animeversiossa näytetään vain yksinkertaisesti hohtavat punaiset pupillit. Elokuvissa ne kuvaillaan keltaisina "kissansilminä". Tämän kuitenkin tekee selväksi ainoastaan lukijalle, että kenellä on shinigamin silmät, koska muussa tapauksessa on vaikea nähdä (tieteellisesti tai muutenkaan) kenellä sellaiset silmät on.

Silmien kautta saadut kyvyt Muokkaa

Ihmiset, jotka tekevät "vaihtokaupan silmistä" näkevät ihmisten nimet ja näiden elinajan, mikä helpottaa uhrien nimien kirjoittamista Death Note -muistikirjoihin. Niin kuin shinigamit eivät voi nähdä toistensa elinaikaa, ihmiset eivät voi nähdä toisten Death Noten omistajien elinaikaa. Kirjassa Death Note: How to Read 13 Tusugumi Ohba paljastaa myös ihmisen näköaistin parantuvan näiden silmien myötä 3,6-kertaisesti.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki