FANDOM

Jealous tappaa Death Notellaan.jpg
Rakkaus
Luvun tiedot
Luku
27
Albumi
Hahmojen ensiesiintymiset
Julkaisu japaniksi
11. marraskuuta 2004
Julkaisu englanniksi
7. maaliskuuta 2006
Julkaisu suomeksi
18. syyskuuta 2008
Sivujen määrä
19
Lukuopas
Edellinen
Mullistus
Seuraava
Tuomio

Keino tappaa shinigami...on saada hänet rakastumaan ihmiseen.

Rem

Rakkaus (engl. Love, jap. 恋心 Koigokoro) on Death Note -mangan neljännen albumin toinen sekä koko sarjan 27. luku.

Juoni Muokkaa

Toinen Kira oli maininnut viimeisimmällä lähettämällään videonauhalla sanan "shinigami", mikä oli pelästyttänyt L:n putoamaan tuoliltaan. Light Yagami yritti uskotella, ettei shinigameja ole olemassa, mutta L muisti Kira oli pistänyt kolme vankia kirjoittamaan kirjeet, joihin oli upotettu shinigameja koskeva viesti.

Soichiro Yagami miettii tarkoittiko sanan käyttäminen sitä, että lähettäjä olisikin oikea Kira, ja Aizawa sitä, että olivatko Kirat jo yhteydessä toisiinsa pyrkien käyttämään sanaa "shinigami" poliisien sekoittamiseksi. Light kuitenkin uskoi, ettei oikea Kira luopuisi suunnitelmasta saada L näyttäytymään televisiossa. Ja L ei uskonut kummankaan Kiran vielä tavanneen. Toinen Kira oli vain kiinnostunut tapaamaan oikean Kiran. Light puolestaan uskoi sanan "shinigami" viittaavan Kirojen voimaan tappaa.

L päätti, että on parempi antaa Kiran ja toisen Kiran keskustelevan vastedes ilman poliisin sekaantumista asiaan. He ilmoittaisivat vielä Sakura TV:n nauhoissa tekemistään havainnoista ja toivovat oikean Kiran viimeinkin vastaavan jotain. Jos niin ei kävisi, toinen Kira tekisi jotain, mikä johtaisi varmasti kiinni jäämiseen. Tilannetta peläten oikea Kira puolestaan jättäisi ehkä viimeinkin fyysisiä todisteita. Tutkintayksikön oli nyt tutkittava kaikkien televisioasemien jutut ja kommentit Kiran tapauksesta. Sitten alkavat puhua nauhojen jättämistä tähänastisista johtolangoista.

Sillä välin toinen Kira alias Misa Amane puhuu shinigami Remin kanssa siitä, kuinka shinigamilla oli aina oltava Death Note. Ryuk oli huijannut shinigamien kuningasta saadakseen käsiinsä toisen. Rem ei kuitenkaan tehnyt samoin. Hän kertoi olevansa harvoja, jotka tiesivät miten shinigami tapetaan. Rem ei kuitenkaan tappanut itse shinigamia, jonka Death Noten oli antanut Misalle. Hän suostui kertomaan siitä, mutta vaati Misaa itse olemaan kertomatta.

Rem kertoi shinigamin kuolevan, jos tämä rakastuu ihmiseen. Shinigami nimeltä Jealous oli usein tuijottanut ihmisten maailmaan tarkkaillakseen erästä ihmistyttöä. Päivänä, jona tytön oli määrä kuolla, hän ja Rem katsoivat, miten se tulisi tapahtumaan. Eräs mies tuli tyttöä vastaan veitsen kanssa ja kertoi rakastavansa tätä. Kun tyttö torjui tuntemattoman miehen, mies päätti tappaa ensin hänet ja sitten itsensä. Jealous päätti silloin kirjoittaa Death Noteensa miehen nimen estääkseen tytön kuoleman. Mutta shinigamien tehtävä oli lyhentää ihmisten elämää, ei pidentää sitä. Siksi Jealous kuoli ja muuttui hiekaksi sekä ruosteeksi, jättäen jälkeensä vain Death Notensa. Hänen oma jäljellä ollut elinaikansa siirtyi pelastetulle tytölle.

Misa itse oli se tyttö ja juuri siksi Rem oli antanut Jealousin Death Noten hänelle. Misa tajusi, että shinigamin oli rakastuttava ihmiseen ja pelastettava tämä. Rem sanoi, ettei itse tekisi sitä hänen vuokseen, mitä Misa itse myönsi ajatelleensa.

Kira ei ollut kuitenkaan vieläkään ilmaissut tapaa, jolla he voisivat tavata. Niinpä Misa päätti lähettää uuden nauhan.

Kaksi viikkoa sen jälkeen, kun Kiran nauhoissa mainittiin sana "shinigami",[1] Light yritti kotonaan keksiä keinoa välittää viesti toiselle Kiralle ilman, että poliisi huomaisi sitä. Mutta jos hän käyttäisi jota kuta rikollista, L huomaisi asian oitis. Sitten hän saa puhelinsoiton isältään. Toinen Kira oli lähettänyt uuden videonauhan sijaan päiväkirjan.[2]

Hotellihuoneessa tutkintayksikön jäsenet katsoivat päiväkirjaa, jonka avattu sivu kertoi tapahtumia viime vuoden toukokuulta. Light huomasi siinä kaksi huomattavaa merkintää: "22.5. Tapasin ystävän Aoyamassa. Näytimme muistikirjoja toisillemme." sekä "30.5. Varmensimme shinigamimme Giantsin pelissä Tokio Domessa."

Suunnittelu Muokkaa

Luvun nimi "Rakkaus" viittaa Jealousin tunteisiin Misaa kohtaan, Misan tunteisiin Kiraa kohtaan, sekä vainoajan tunteista, joiden perusteella otti Misan kohteekseen.

Viitteet Muokkaa

  1. Death Note 13: How to Read ilmoittaa nauhan katsomispäivän olevan 26. huhtikuuta 2004
  2. Death Note 13: How to Read ilmoittaa päiväkirjan saapuneen 12. toukokuuta 2004

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki