FANDOM

Pysäytetty
Luvun tiedot
Luku
91
Albumi
Julkaisu japaniksi
2. toukokuuta 2006
Julkaisu englanniksi
1. toukokuuta 2007
Julkaisu suomeksi
22. huhtikuuta 2009
Sivujen määrä
19
Lukuopas
Edellinen
Ennakkoilmoitus
Seuraava
Ilta

Pysäytetty (engl. Standstill, jap. 停止 Teishi) on Death Note -mangan yhdennentoista albumin kolmas sekä koko sarjan 91. luku.

JuoniMuokkaa

Kiran kuningaskunnan jatkaminen kävi Sakura TV:lle vaikeaksi, joten se on korvattu uudella ohjelmalla nimeltä Neiti Takada tänään. Tämänpäiväisessä ohjelmassa ilmoitettiin Kiyomi Takadan valinneen 20 finalistin joukosta neljä uutta naishenkivartijaa. Näiden joukossa olivat Tatsumi Ooyama, naisten mestari karaten maailmanmestaruuskisojen 60 kg painoluokassa, sekä Hal Lidner, entinen CIA-agentti.

Aizawa muisti Lidnerin olevan SPK:n jäsen. Vaikka Near sanoi, että oli luvallista kertoa näistä "L:lle", Aizawa ei vielä aikonut tehdä mitään. Light aavisti jo omin päin, että Lidner oli SPK:n jäsen tai ettei Near edes aikonut piilotella sitä. Lidnerin tappaminen kuitenkin kertoisi sekä Nearille että Japanin tutkintayksikölle, että Light on Kira. Mutta Light oli jo ksäkenyt Takadaa epäilemänä ketä tahansa lähelläänn SPK:n jäseneksi. Jos Lidner tekisi jotain epäilyttävää, Light voisi käskeä tapattaa tämän. Mutta nyt hän voisi vain valmistella suunnitelmaansa SPK:n varalle.

SPK:n päämajassa todettiin kuinka kaikki oli mennyt kuten piti. Entisenä CIA-agenttina Lidner tuli valituksi, mutta Kira huomaisi tämän siten helpommin. Near kysyi Resteriltä kenet tämä olisi vlainnut Kiran sanoman välittäjäksi Demegawan kuoleman jälkeen. Rester ei ollut kykenevä seuraamaan useaa ruutua yhtä aikaa ja sanoi, että hän itse olisi tarvinnut enemmän kuin viisi päivää. Gevanni oli sanonut Nearille samaa.

NHN:n televisioasemalla Misa Amane oli ärsyyntynyt siitä, ettei esiinnykään viimeisenä tämän vuoden Kouhakussa, vaikka onkin sen vetonaula. Nähdessään Takadan Misa oli yhä ärsyyntyneempi ja sanoi ääneen Lightin vain käyttävän tätä hyväksi tutkinnassa, minkä Mogi yritti estää. Takada vain hymyili omahyväisesti ja naurahti. Tämä ärsytti Misaa entisestään ja hän yritti mennä potkaisemaan Takadaa, mutta Lidner esti sen. Sitten Takada sanoi rauhallisesti Misan olevan hyvä ystävänsä ja käski päästää tämän irti. Misa oli silti vain ärsyyntyneempi.

SPK:n päämajassa Rester sanoi Nearille, että olisi itse valinnut Kiran sanoman välittäjäksi jonkun, joka ei ole niin äärimmäisyyksiin menevä kuin Demegawa. Gevanni oli samaa mieltä. Takada itse oli ollut NHN:n toiseksi suosituin uutisankkuri. Lisäksi miespuolisilla uutisankkureilla oli enemmän kokemusta. Kiran täytyi siis tietää Takadan olevan hänen palvojansa. Demegawa itse oli ollut Takadan edeltäjä, koska oli tukenut Kiraa jo ennen kuin maailma kallistui tämän puolelle.

Light Yagami eli L-Kira ei olisi voinut valita itse Takadaa vain sen perusteella, että tunsi tämän opiskeluajoilta ja tiesi tämän Kiran kannattajaksi. Takada oli aiemmin puhunut vain Kiran sanoilla, mutta kertoi vasta ensimmäistä salaista tapaamistaan seuranneena päivänä omista mielipiteistään Kiran tukemisessa. Koska Aizawa jälleen tarkkaili L-Kiraa, tämä ei olisi saanut yhteyttä Takadaan tai X-Kiraan salaa. X-Kira oli siis se, joka valitsi Takadan. On epätodennäköistä, että L-Kira olisi ehtinyt määrätä X-Kiraa tappamaan Demegawan ja nimittää Takadan tämän seuraajaksi, koska Takada valittiin asemaansa viikko Demegawan kuoleman jälkeen. X-Kira oli siis omin tappanut Demegawan ja valinnut itse tälle seuraajan, koska ei saanut yhteyttä L-Kiraan.

Rester ja Gevanni alkoivat tutkia Takadan lähipiiriä, kun taas Near alkoi katsoa läpi ohjelmia, joissa Takada on esiintynyt. Sitten Near huomasi Teru Mikamin, joka osallistunut ainakin kahteen ohjelmaan Takadan kanssa. Hän etsi käsiinsä Kiran kuningaskunnan lähetyksen, jossa Mikami oli esiintynyt. Mikami oli täysin uppoutunut Kiran ajatusmaailmaan ja puhui Takadan tavoin siitä, miten jotkut ihmiset eivät käytäkykyjään yhteiskunnan hyväksi. Mikami myös puhui haluavansa kuulla jälleen Kiran äänen. Muuten olisi välttämätöntä päätellä itse mitä Kira haluaa.

Demegawa oli kuollut neljä päivää ennen kyseistä lausuntoa ja neljä päivää sen jälkeen Takada oli valittu Demegawan seuraajaksi. Kun "13 päivän sääntö" oli paljastunut valheeksi, L-Kira eli Light Yagami olisi osannut varautua siihen, että hän ja Misa joutuisivat taas epäilyn kohteeksi. L-Kira olisi varmasti nähnyt Mikamin kannattajiensa joukossa ja luovuttanut Death Noten tälle. Mikami olisi voinut valita Takadan, koska tiesi tämän Kiran tukijaksi. L-Kiran kannalta valinta oli sattumaa, mutta L-Kira pystyi yhteisen menneisyytensä vuoksi järjestämään Takadan kanssa tapaamisen ja saada X-Kiraan yhteyden.

Mikami voisi kaiken tämän perusteella olla X-Kira. Near käski Resteriä ja Gevannia lopettamaan Takadan lähipiirin tutkinnan ja kertoi löytäneensä epäillyn.

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki