FANDOM

Misa ei hyväksy Lightin ideaa.jpg
Pommi
Luvun tiedot
Luku
30
Albumi
Julkaisu japaniksi
11. marraskuuta 2004
Julkaisu englanniksi
7. maaliskuuta 2006
Julkaisu suomeksi
18. syyskuuta 2008
Sivujen määrä
21
Lukuopas
Edellinen
Ase
Seuraava
Yksinkertainen

En tiedä sitä, että tapailet muita tyttöjä! Jos näen sellaista, tapan tytön.

Misa Amane

Pommi (engl. Bomb, jap. 爆弾 Bakudan) on Death Note -mangan neljännen albumin viides sekä koko sarjan 30. luku.

Juoni Muokkaa

Light Yagami on juuri tavannut Misa Amanen ja aikoo käyttää tätä L:n tappamiseen. Sen jälkeen hän itse tappaisi Misan, koska ei halua kenenkään tietävän Kiran henkilöllisyyttä.

Misa pyytää saada nähdä Lightin seuraavan shinigamin. Light käskee Misaa kääntymään selin ja ojentaa hänelle omasta Death Notestaan revityn paperinpalasen. Kääntyessään takaisin Misa näkee Ryukin. Misa alkaa kutsua Lightia tämän etunimellä ja miettii kutsuisiko tätä "Knightiksi", koska alkoi jo käyttäytyä tätä kohtaan kuin rakastavainen.[1] Hän myös aikoo kertoa tälle miten shinigamin voi tappaa.

Sillä välin hotellihuoneessa L katsoi yksin Aoyaman valvontakameranauhoja toukokuun 22. päivältä. Light oli ainut Raye Penberin kuukausia sitten tarkkailemista henkilöistä ennen kuolemaansa. Jos Light olisi Kira, toinen Kira pyrkisi saamaan häneen yhteyden. Soichiro Yagami on poikaansa kohdistuvista epäilyistä sanaton, mutta suostuu välittämään Mogille ohjeet, joiden alla varjostaa Lightia.

Yagamien talolla Light on juuri kuullut Misalta, että shinigami kuolee pidentäessään sellaisen ihmisen elämää, jota kohtaan tuntee jotain. Light ja Ryuk eivät usko yhdenkään shinigamin tekevän moista. Misa selittää voivansa shinigamin silmillä nähdä ihmisen nimet ja eliniät myös valokuvista ja videoista, mutta ei käsin piirretyistä kuvista. Kasvoistakin on nähtävä tarpeeksi suuri osa. Hän havainnollistaa näitä yksityiskohtia omilla piirroksillaan.

Light vaatii vielä saada tietää mistä videonauhat oli lähetetty Sakura TV:lle. Ensimmäiset neljä oli lähetetty Osakasta, viides Tokiosta ja viimeisin Naganosta. Kaikista videoiden tekoon liittyvästä materiaalista oli vielä hankkiuduttava eroon. Lisäksi huomenna lähetettäisiin vielä yksi videonauha. Siinä toisen Kiran pitäisi uskotella noudattavansa poliisin ohjeita, mutta pyyhkisi silti pahaa pois maailmasta oikean Kiran tavoin ja jakaisi tämän voiman sopiville ihmisille.

Light sanoi vielä, ettei Misa saisi mainita mitään Lightista tai Death Notesta jos jäisi kiinni. Siten poliisi ei saisi pitäviä todisteita. Misa haluaisi tavata Lightin kerran viikossa, mutta Light kertoi olevansa jo L:n epäilyn kohteena. Epäilyt vahvistuisivat, jos he tapaisivat. Siksi Light aikoi tapailla muitakin tyttöjä. Misa ei siedä ajatusta ja uhkaa tappaa toiset tytöt. Hän välittää enemmän Lightista kuin maailmasta. Light kuitenkin muistuttaa, että hänellä on nyt molemmat muistikirjat ja uhkaa tappaa Misan, jos tämä ei tottele.

Rem kuitenkin uhkaa tappaa Lightin, jos Misa kuolisi ennenaikaisesti. Rem tietäisi silmiensä avulla, jos Misan kuolema tapahtuisi ennen aikojaan. Light ja Misa muistuttavat, että silloin Rem kuolisi itsekin. Mutta seuraukset eivät haittaa häntä. Light on kauhuissaan Remin uhkauksesta, mutta sitten hänen äitinsä muistuttaa, että pian lähtevät viimeiset junat. Hän pyytää vielä Lightia saattamaan Misaan, mutta Light toteaa mielessään, ettei voi näyttäytyä Misan seurassa. Misakin ymmärtää tämän ja päättää kävellä itse, mukanaan vain muille näkymätön Rem.

Light joutuu salaamaan yhteydenottonsa Misaan ja Remin uhkausten vuoksi ei voi tappaa tätä. Misa taas kiittää Remiä siitä, että Lightista tuli hänen ritarinsa. Mutta haluaa, ettei tämä oikeasti tappaisi Lightia.

Suunnittelu Muokkaa

Ohba sanoi luvun nimen "Pommi" liittyvään Misan pitämiseen Lightin ympärillä kuin "pommin pitämisen", koska Misa tietää Lightin henkilöllisyyden. Ohba sanoi myös, että Remin "räjäyttävä" julistus siitä, että hän tappaa Lightin, jos Misalle käy jotain "tekee Misan olemassaolosta yhä vaarallisempaa."

Viitteet Muokkaa

  1. Japanissa ihmiset, jotka juuri tutustuneet toisiinsa, kutsuvat toisiaan sukunimillä: Hyvä esimerkki tästä on, kun Light Yagami ja Kiyomi Takada kutsutaan toisiaan vain "Takadaksi" ja "Yagamiksi", kunnes he tapaavat tutustuvat uudelleen luvuissa 87 "Huominen" ja 88 "Keskustelu". Katso japan-guide.com löytääksesi tarkempia yksityiskohtia ihmisten nimellä kutsumisesta.

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki