FANDOM

Misa eristyksessä.jpg
Poisto
Luvun tiedot
Luku
33
Albumi
Julkaisu japaniksi
11. marraskuuta 2004
Julkaisu englanniksi
7. maaliskuuta 2006
Julkaisu suomeksi
18. syyskuuta 2008
Sivujen määrä
21
Lukuopas
Edellinen
Uhkapeli
Seuraava
Vangitseminen

Misa Amane on otettu kiinni epäiltynä toiseksi Kiraksi.

L

Poisto (engl. Removal, jap. 移動 Idō) on Death Note -mangan neljännen albumin kahdeksas sekä koko sarjan 33. luku.

Juoni Muokkaa

Light Yagami valmistautui soittamaan Misa Amanelle, joka tiesi nyt L:n oikean nimen. Hän oli selvittänyt omalla Death Notellaan tekemiensä kokeiden avulla, että uhrin kuolinaika voi olla enintään 23 päivän päässä nimen kirjoittamisesta. Kun hän saisi tietää L:n nimen, hän tappaisi L:n 21. kesäkuuta 2004 liikenneonnettomuudessa ilman, että tämä saisi Kiraa kiinni. Kukaan muu Lightia ja Misaa lukuun ottamatta ei tiennyt Kiran voivan tappaa uhrejaan muuhunkin kuin sydänkohtaukseen.

(Kira-tutkintayksikön jäsenet sekä L uskoivat Kiran voivan tappaa uhrinsa vain sydänkohtaukseen.)

Mutta kun Light soittaa, Misan puhelin löytyykin L:n taskusta, joka vastaa siihen. Hän tajuaa L:n pihistäneen sen Misan taskusta fanien ollessa tämän ympräillä, koska epäili Misaa toiseksi Kiraksi. L vain sanoo löytäneensä sen maasta, kun joku oli pudottanut sen. Light sanoo palauttavansa kännykän ja L antaa sen hänelle.

Light tiesi, että Misalla oli toinenkin puhelin. Hän soittaisi siihen ja tappaisi sen kautta saamansa tiedon avulla L:n ennen kuin tämä ehtisi ilmaista epäilynsä. Mutta sitten L:n oma puhelin soi. Puhelun jälkeen L ilmoitti Misan olevan pidätetty epäiltynä toiseksi Kiraksi. Misan huoneesta oli löytynyt samanlaisia todisteita kuin toisen Kiran lähettämien videonauhojen kirjekuorista. Jotta pidätyksestä ei syntyisi paniikkia, L ilmoitti tekaisevansa Misan ja tämän managerin pidätyssyyksi huumeiden hallussapidon. Light tajuaa olleensa liian naiivi. Hänen olisi itse pitänyt tuhota huolellisesti kaikki todisteet. Ja lisäksi puhelu Misalle oli myös vahvistanut Lightiin kohdistuvia epäilyjä.

(Seuratessaan Lightia L:n käskystä, Mogi näki Misan tapaavan Lightin tämän kodin lähellä. Hän oli myöhemmin kertonut tästä L:lle ja tutkintayksikölle, jotka tutkivat hänen kotinsa ja löysivät todisteita.)

L liittyy myöhemmin Kira-tutkintayksikön jäsenten seuraan hotellihuoneeseen, jossa tutkivat Misaa koskevia todisteita. Tietokoneen kautta puhuva Watari ilmoittaa, ettei Misa ole vieläkään alkanut puhua. Hän näyttää L:lle ja muille videokuvaa Misasta kädet ja jalat sidottuina sekä silmät peitettynä. Soichiro Yagami ja muut tutkijat järkyttyvät moisesta kohtelusta, mutta L sanoo todisteiden olevan riittävä syy kyseiseen varotoimenpiteeseen.

Aizawa vahvisti, että vaikka nauhoitusvälineet oli hävitetty ja sormenjäljet eivät olleet Misan, tämän huoneesta löytyi samaa paperia kuin päiväkirjasta ja eräissä kirjeistä oli siitepölyä kukista, joita kasvoi Misan aiemman asuinseudun lähellä. Matsuda puolestaan oli löytänyt lipun Tokio-Nagano -junasta. Sieltä pitäisi siis näkyä valvontakamerakuvaa siitä, että oliko Misa lähettänyt Naganosta kirjeen toisen Kiran nimissä.

Todisteet siis osoittivat Misan syyllisyyseksi, mutta L ei vieläkään tiennyt miten Kira ja toinen Kira tappoivat uhrejaan. Hän käski Wataria tekemään kaikki tarpeellinen saadakseen Misa puhumaan, mutta varovaisesti. Lisäksi hän julistaa, että ensi kerralla Light saapuu tutkintayksikön luokse pääepäiltynä Kiraksi. Misa oli muuttanut Kanton alueelle huhtikuussa ja tullut läheiseksi Lightin kansa. Kira oli tappanut murtovarkaan, joka oli tappanut Misan vanhemmat. L epäili, että jos Light olisi Kira, tämän olisi luullut tappavan Misan estääkseen tätä sanomasta mitään. Mutta kasvattaisi epäilyjä Lightia kohteen.

Kotonaan Light oli hävittänyt lompakostaan Death Notesta revityt paperit sekä poistanut lipastoonsa tekemän ansan muistikirjan kätköpaikkaa varten. Nyt oli vain varmistettava, että Misa ei kerro poliiseille mitään. Light ei voinut tappaa häntä, koska muuten joutuisi itse Remin tappamaksi.

Kolmen päivän kuluttua Watari ilmoitti Misan alkaneen puhua. Misa ei ollut saanut vangitsemisensa jälkeen lainkaan vettä ja pyysi, että hänet tapettaisiin. Tutkijoiden mielestä hän alkoi saavuttaa rajansa ja L kysyi oliko tämä valmis tunnustamaan olevansa toinen Kira. Misa kielsi tämän ja pyysi edelleen tulla tapetuksi. Mutta L ja tutkijat eivät tienneet Misan esittäneen kuolinpyyntönsä Remille, jota he eivät näe.

Rem muistutti Misaa, että tappaisi samalla myös Lightin, mutta Misa ei halua sitä ja sanoi, että hänen olisi muutenkin kuulunut kuolla. Tutkijat luulivat Misan puhuvan murtovarkaasta, mutta oikeasti kyse oli vainoajasta, jolta oli pelastunut shinigami Jealousin ansiosta. Misa halusi kuolla, kun oli vielä nuori ja kaunis, jolloin Rem alkaa katua Death Noten antamista hänelle. Sitten Watari sitoo Misan suun, ettei tämä voi enää purra kieltään. L miettii oliko Misan käytös Kiran manipulaatioyritys.

Illalla Rem saapuu Lightin huoneeseen ja sanoo Misan luopuneen Death Noten omistajuudesta. Rem oli tarjonnut pakomahdollisuutta, mutta Misa oli kieltäytynyt. Eikä Rem myöskään suostunut tappamaan Misaa. Niinpä Rem oli ehdottanut Death Noten omistajuudesta luopumista ja tehnyt Lightista lainaajan sijaan sen uuden omistajan. Misa ei enää muistanut tekemiään murhia tai nähnyt Remiä ja Ryukia. Hänellä ei myöskään ollut enää shinigamin silmiä. Mutta hän rakasti yhä Lightia.

Lightin mielestä se oli paras ratkaisu, mutta Rem varoittaa tappavansa hänet, jos Misaa ei pelasteta. Light sanoo tietävänsä mitä L seuraavaksi tekee ja kertoo suunnitelmansa. Puhuttuaan jonkin aikaa hän sanoo "Nämä ovat hyvästit, Ryuk."

Suunnittelu Muokkaa

Luvun nimi viittaa Misan poistumiseen tämän pudätyksen myötä sekä Death Noten omistajuuden poistumiseen häneltä.

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki