FANDOM

Päätelmä
Luvun tiedot
Luku
93
Albumi
Julkaisu japaniksi
2. toukokuuta 2006
Julkaisu englanniksi
1. toukokuuta 2007
Julkaisu suomeksi
22. huhtikuuta 2009
Sivujen määrä
20
Lukuopas
Edellinen
Ilta
Seuraava
Ulkona

Päätelmä (engl. Decision, jap. 決定Kettei) on Death Note -mangan yhdennentoista albumin viides sekä koko sarjan 93. luku.

JuoniMuokkaa

Stephen Gevanni oli juuri todistanut kuinka eräs naista ahdistellut mies oli kuollut pian sen jälkeen, kun Teru Mikami oli kirjoittanut jotain mustakantiseen muistikirjaan. Near ja Rester saivat tietää tästä ja olivat nyt varmoja, että Mikami on X-Kira. Mikamia ei kuitenkaan voinut vielä pidättää, koska häntä oli vielä käytettävä päästäkseen lähelle nykyistä L:ää eli Light Yagamia. Jos Kiran rangaistukset loppuisivat, Mikamia pidettäisiinkin alkuperäisenä Kirana. Todistaakseen Lightin alkuperäiseksi Kiraksi, oli ensimmäiseksi päästävä lähemmäksi Mikamia ja varottava erästä asiaa: shinigamia.

Kira lähetti kuukausia sitten yhden Death Noten Japanin tutkintayksikölle saadakseen takaisin sen, joka oli Mellon hallussa. Mikami oli saanut omansa myös shinigamin välityksellä ja tämä shinigami voisi uskollisena Mikamille varoittaa varjostajista. Oli kuitenkin vaikeaa pysyä etäällä Mikamista, koska vain Death Notea koskettanut ihminen voi nähdä shinigamin. Parasta olisi saada nauhoitettua Mikamin keskustelua shinigamin kanssa.

Seuraavana päivänä Takada ja Light tapaavat jälleen hotellissa. Takada kertoo eilisestä illallisestaan Misan kanssa ja kuulleensa tämän aikovan kertoa kihlauksestaan Kouhakussa. Tutkintayksikön päämajassa keskustelua kuunteleva Matsuda on huvittunut Lightin kolmiodraamasta, mikä teki vuorotelleen Iden ja Aizawan ärsyyntyneiksi. Hotellissa Takada kysyi viestilapulla mitä Misa merkitsi Lightille. Light sanoi ääneen, ettei ollut enää kiinnostunut Misasta ja ettei ollut saanut sanottua sitä hänelle. Salaa hän on kuitenkin ärsyyntynyt sekä Misan että Takadan käytöksestä. Hän selittää paperilapulla kuinka Misa oli hoitanut Kiran rangaistuksia ennen "T:tä" ja saanut saman voiman kuin Light omin päin. Takada ymmärsi Lightin olleen Misan kanssa vain pakon edestä, mutta uskoi olevansa itse se, jota Light todella rakasti. Light jopa väitti seuraavalla laupllaan halunneensa olla Takadan kanssa jo yliopiston ajoista asti. Keskustelua kuuntelevat Matsuda ja Ide alkavat kesken kaiken keskustella siitä kummasta Light enemmän välitti sekä mahdollisuudesta, että Light pettäisi kumpaakin. Aizawa ärsyyntyi entisestään ja käski molempien olla hiljaa.

Sitten Light oli puhuvinaan, että Kira voisi olla jotenkin este hänen ja Takadan suhteelle. Takada oli yhä kiirellisempi ja tiukasti henkivartijoidensa suojelema. Light esitti tavallaan inhoavansa Kiraa, kun Takada oli valittu tämän sanoman välittäjäksi. Hänellä ja Takadalla pitäisi olla oikeus onneen. Sitten hän näytti paperilappua, jonka tekstin Takada luki ääneen: "Haluan tulla onnelliseksi kanssasi. Mutta se on mahdollista vain ilman Kiraa." Sitten Takada sanoi ääneen, että Kira pitäisi pidättää. Lightin ohjeiden mukaan hän esittäisi televisiossa yhä uskaliaampia kommentteja Kirasta. Tällä konstilla Light sai Matsudan ja Iden uskomaan, että Takada auttaisikin tutkintayksikköä Kiran jahtaamisessa ollakseen yhdessä Lightin kanssa. Aizawa kuitenkin oli yhä epäileväinen.

Kolmen päivän kuluttua Lidner kertoi Nearille ja Resterille Misan ja Takadan illallisesta. Nämä molemmat olivat puhuneet lähinnä siitä, että kumpi olisi Lightin tyttöystävä. Near totesi asian vahvistavan molempien naisten tunteet Lightia kohtaan. Mutta Rester luuli, ettei hän ottanut tutkintaa vakavasti. Sitten Near vain jatkoi, ettei Misa tai Takada kumpikaan pettäisi Lightia helposti. LIght voisi mielensä mukaan ohjailla näitä.

Nearia huoletti myös se, ettei Gevanni ollut edistynyt Mikamin tutkinnassa. Mikami oli edelleen vain muutaman kerran ottanut muistikirjan esiin ja pian sen jälkeen joku ihminen oli kuollut. Luulisi, että Mikami olisi sanonut edes jotain seurassa olevalle shinigamille. Tällä hetkellä yksi shinigami oli L-Kiran sekä Japanin tutkintayksikön seurassa, mutta tarkkailtuna L-Kira ei voisi antaa käskyjä sille. Near ihmetteli miksi Takada toimi yhteyshenkilönä L-Kiran ja X-Kiran välillä, jos shinigamin käyttäminen olisi turvallisempi keino. Ehkä kaikki shinigamit eivät olleet suostuvaisia yhteistyöhön tai sitten tutkintayksikkökin pystyi näkemään Mikamin shinigamin. Aizawa ja Mogi olivat ainakin kertoneet nähneensä useamman shinigamin kuin yhden.

Sitten Gevanni ilmoitti Mikamin puhuvan itsekseen. Hän lähetti videokuvaa Resterille ja Nearille. Yrittäessään lukea sitä huuliltaan Rester tulkitsi lopulta Mikamin sanovan "Se shinigami ei ole näyttäytynyt sen jälkeen, kun antoi minulle muistikirjan." Near päätteli, että vaikka shinigami oli antanut Mikamille Death Noten, se ei ollut seurannut tätä.

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki