FANDOM

Nurkkaan ahdistettu
Luvun tiedot
Luku
73
Albumi
Hahmojen ensiesiintymiset
Julkaisu japaniksi
2. joulukuuta 2005
Julkaisu englanniksi
2. tammikuuta 2007
Julkaisu suomeksi
24. helmikuuta 2009
Sivujen määrä
19
Lukuopas
Edellinen
Vahvistus
Seuraava
Taitava esitys

Nurkkaan ahdistettu (engl. Cornered, jap. 背水 Haisui) on Death Note -mangan yhdeksännen albumin kolmas sekä koko sarjan 73. luku.

Juoni Muokkaa

Japanin tutkintayksikkö aloittaa hyökkäyksen mafian piilopaikkaan. Suurin osa mafian jäsenistä on kuollut, jättäen henkiin ainoastaan Mellon sekä kaksi rikollista, Royn ja Skyerin. Mello arvasi, että Kira oli sotkeutunut asiaan. Mutta shinigami Sidoh oli vain seisonut paikallaan antamatta varoitusta, eikä Mellolla ollut kunnon vastasuunnitelmaa. Hän yritti välttää kasvojensa näkymisen kamerassa ja lähti kohti monitorihuonetta käskien Royn ja Skyerin tuoda Death Note sinne.

Soichiro Yagami ja Matsuda saapuvat paikalle ja ajautuvat tulitaisteluun Royn ja Skyerin kanssa. Soichiro ei ehtinyt nähdä shinigamin silmillä näiden nimiä. Aluetta monitoreista tarkkaileva Light Yagami neuvoo heitä käyttämään kyynelkaasua näitä vastaan. Sitten Matsuda ampui Death Noten pois rikollisten käsistä. Light käski heitä kuitenkin jatkamaan vielä, koska he eivät olleet löytäneet ketään, joka muistutti Wammy's Housesta saatua piirrosta Mellosta. Enää yksi huone oli tutkimatta. Sisäänkäyntiä vartioineet Aizawa ja Ide menivät muiden avuksi.

Monitorihuoneessa Mello näki kaiken ja päätti turvautua viimeiseen keinoonsa. Hän aktivoi piilopaikassa olevan räjähteen, joka räjäytti rakennuksen molemmat sisäänkäynnit. Hän varoitti tutkintayksikköä, että tekisi seuraavaksi saman koko rakennukselle, jos nämä eivät tee kuten käskettiin. Light ihmetteli, että Mello olisi valmis tekemään sen myös omille rikoskumppaneilleen. Mutta loppujen lopuksi Kiran kiinni ottaminen oli Mellon päätavoite. Mafiakin oli pelkkä hyväksikäytön kohde. Hän neuvoi tutkintayksikköä teeskentelemään ohjeiden noudattamista, jotta he saisivat tilaisuuden nähdä tämän kasvot.

Ensin Mello käski heitä rikkomaan kypärissä olevat kamerat. Light käski totella, sillä olihan Soichirolla shinigamin silmät. Sitten aseet oli pudotettava alakertaan. Lopuksi Mello vaati yhtä heistä tulemaan sisään monitorihuoneeseen Death Note mukanaan ja ilman kypärää käskiessään muita perääntymään oven luota. Light käski isäänsä olemaan se, joka menee ovelle. Mello arveli henkilön olevan Soichiro ja piti toimintaa rehdin ja vakavamielisen henkilön kanssa helpompana.

Kun Soichiro oli sisällä huoneessa, Mello osoitti häntä aseella ja käski tuoda sekä naamion että Death Noten. Soichiro kuitenkin näki shinigamin silmillä Mellon oikean nimen: Mihael Keehl. Nyt kun hän oli saanut selville kaiken Mellosta, hän käski tätä antautua, jotta ei tappaisi tätä. Light kuitenkin toivoi mielessään, että hänen isänsä vain tappaisi Mellon.

Mello uhkasi aktivoida räjähteen, jos Soichiro yrittäisi kirjoittaa hänen nimensä muistikirjaan. Mutta Soichiro oli joka tapauksessa valmis menettämään henkensä. Hän uskoi alaistensa olemaan myös valmiita siihen, vaikka varustus takaisi näille parhaat eloonjäämismahdollisuudet. Soichiron vaatiessa Melloa edelleen antautumaan, Light toivoo yhä, että hänen isänsä vain tappaisi tämän.

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki