FANDOM

Nappi
Luvun tiedot
Luku
67
Albumi
Julkaisu japaniksi
2. syyskuuta 2005
Julkaisu englanniksi
7. marraskuuta 2006
Julkaisu suomeksi
21. tammikuuta 2009
Sivujen määrä
19
Lukuopas
Edellinen
Kuolema
Seuraava
Löytö

Nappi (engl. Button, jap. 釦 Botan) on Death Note -mangan kahdeksannen albumin kuudes sekä koko sarjan 67. luku.

Juoni Muokkaa

Shinigami Sidoh jakaa toisille kuvia Mellosta löytääkseen tämän. Shinigamit ottivat kuvat, mutta eivät oikeasti halunneet auttaa Sidoh'ta. Sidoh tajusi sen pian itsekin ja päätti etsiä Yhdysvaltojen suurimmista kaupungeista, seuraten samalla Ryukin ja muiden liikkeitä.

Sillä välin ihmisten maailmassa Soichiro Yagami sai puhelinsoiton Mellolta. Japanin tutkintayksikön jäsenet kuuntelivat puhelua numeronjakojärjestelmän avulla. Mello uskoi saamansa Death Noten olevan aito, mutta halusi saada selville miten oli mahdollista tappaa joskus näkemällä vain kasvot. Lightin ohjeistamana Soichiro väitti, ettei tiedä sitä vielä. Sitten Mello kysyi kenestä tutkintayksikön jäsenestä tuli uusi L oikean L:n kuoltua. Light ja etsivät miettivät mitä tehdä, koska Mello uhkasi tappaa Sayu Yagamin. Sitten Matsuda lähettää viestin, jossa neuvoo Soichiroa sanomaan hänen olevan uusi L. Mello piti sitä onneksi uskottavana.

Puhelun jälkeen Soichiro menee puhumaan vaimonsa, Sachikon, kanssa. Sachiko kertoi Sayun olevan yhä huoneessaan lukkojen takana. Hän ehdotti, että he menisivät jonnekin kauas, missä heitä ei tunnettaisi, kuten maaseudulle. Soichiron mielestä Light pärjäsi yksinkin ja kiitti vaimoaan, koska oli luullut tämän haluavan erota. Mutta Sachiko vannoi olevansa Soichiron rinnalla koko elämänsä.

Sillä välin Near ottaa yhteyden "L:ään". Hän ei uskonut saaneensa Death Noten käytöstä kaikkia tietoja, koska ei tiennyt miten voi tappaa näkemällä pelkästään uhrin kasvot. Light oli alun perin jättänyt sen kertomatta etulyöntiasemansa säilyttämiseksi. Near, joka nyt tiesi Ill Rattin toimineen vakoojana Mellolle, oli varma, etteivät mafian jäsenet olisi voineet tappaa heitä pelkkien kasvokuvien avulla. He miettivät miksi SPK:n jäseniä tapettiin, mutta Soichiro ja Sayu olivat elossa. Near uskoi Mellon pitävän Japanin tutkintayksikköä hyödyttömänä. Mello oli mahdollisesti myös syönyt tahallaan suklaata puhuessaan Soichiron kanssa, jotta Near saisi tietää.

Mafian piilopaikassa Rod Ross totesi kuinka kaikki heihin yhteydessä olevat henkilöt oli tapettu. Sitten Jack Neylon toi Mellolle kännykän, jonka kautta puhui Yhdysvaltain presidentti David Hoope. Mello tiesi presidentin tietävän Death Notesta sekä SPK:sta, koska hän oli ne koonnut. Hän varoitti tätä voivansa nyt myös manipuloida ydinaseiden laukaisunapeista vastaavia henkilöitä ja tappamaan nämä sitten. Presidentin oli pakko kuunnella Mellon käskyjä, jotta ei syntyisi kolmatta maailmansotaa.

Sitten Light otti puheenaiheeksi Mellon taustojen tutkimisen. Hän sai "N:n" myöntämään itsensä Neariksi ja että he molemmat ovat Wammy's Housesta. Mello kilpaili Nearin kanssa siitä kumpi saa ensin Death Noten ja nappaa Kiran.

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki