FANDOM

Matt.png
Murhanhimo
Tiedot
Jakso
35
Tuotantokausi
2
Ensiesitys Japanissa
12. kesäkuuta 2007
Ensiesitys englanniksi
22. kesäkuuta 2008
Ensiesitys Suomessa
5. tammikuuta 2010
Jaksot
Edellinen
Valppaus
Seuraava
28. tammikuuta

Murhanhimo (engl. Malice, jap. 殺意 Satsui) on Death Note -animesarjan 35. jakso. Se esitettiin Japanissa 12. kesäkuuta 2007. Englanniksi jälkiäänitetty versio esitettiin 22. kesäkuuta 2008. Jakso esitettiin tekstitettynä Suomessa MTV3 Scifillä 5. tammikuuta 2010.

JuoniMuokkaa

Kaikki ovat jatkaneet normaali toimintaansa viime päivinä. Japanin tutkintayksikkö jatkoi tutkintaansa normaalisti, Light Yagami ja Kiyomi Takada tapailivat yhä viestitellen salaa, Misa Amane ja Mogi olivat yhä eristyksessä, Near ja Rester jatkoivat yhä Teru Mikamin rutiinien tutkimista, Gevanni varjosti Mikamia ja tutki tämän muistikirjaa, Lidner kävi salaperäisiä puhelinkeskusteluja, Mello ja Matt pohtivat mitä tekisivät.

23. tammikuuta Gevanni oli toteuttanut erään Nearin antaman tehtävän. Kotiin päästyään Mikami tutki muistikirjaansa mikroskoopilla. Pian hän sai jälleen ohjeita Takadalta. Lopuksi hän kertoi tälle oman viestinsä: "Olen varmsitanut sen." Kuultuaan tämän Takada lähetti Lightille tekstiviestin, jossa halusi tavata tämän niin pian kuin mahdollista. Light otti sen merkkinä siitä, että suunnitelma Nearin varalle oli onnistunut odotusten mukaisesti ja ennakoineensa kaikki tämän liikkeet. Kun hän ja Near sopisivat tapaamisesta keskenään, hän voittaisi Nearin.

25. tammikuuta Gevanni kertoi Nearille Mikamin jatkaneen nimien kirjoittamista normaalisti. Mikami kirjoitti yhä täyteen tasan yhden sivun päivässä. Near päätti aloittaa suunnitelmansa ja otti yhteyttä "L:ään". Near kertoi haluavansa tavata tämän kasvotusten näyttääkseen jotain, mikä ratkaisi koko Kiran tapauksen. Light väitti haluavansa itskein puhdistaa maineensa. Aizawa ymmärsi Nearin viimeinkin aikovan todistaa Lightin Kiraksi, mutta jos se olisi totta, Light saisi tilaisuuden tappaa Nearin.

Near kertoi ehtonsa tapaamiselle. Sekä SPK:n että Japanin tutkintayksikön jäsenten tulisi kaikkien olla paikalla. Mogi saapuisi tapaamispaikalle SPK:n mukana, mutta Misa vapautettaisiin, eikä hänelle kerrottaisi mitään. Sitten Near kertoi tapaamispaikasta: Daikokun kakkoiskulmassa sijaitseva hylätty varastotakennus Yellow Box. Hän oli jo ostanut sen käyttöönsä ja uskoi sen sopian Lightin tarkoitusperiin. Tutkitnayksikön oli tuotava paikalle mukanaan näiden säilössään pitämä Death Note, mutta jonknu muun kuin "L:n" oli kannettava sitä. Light kuitenkin sanoi päättävänsä itse kuka kantaja oli. Sitten Near ehdotti tapaamisajaksi tammikuun 28. päivää kello 13, perustuen Mikamin toimintaperiaatteisiin uhrien tietojen selvittämisessä. Light olikin odottanut juuri kyseistä kellonaikaa. Puhelun päätyttyä Light ja Near uskoivat kumpikin tietävänsä toistensa suunnitelmat.

Illalla Light kävi lyhyesti Takadan luona ja välitti viestilapulla tiedon tutkintayksikön ja SPK:n sovitusta tapaamisesta Yellow Boxissa. Nyt kun Takada ja Mikami tiesivät siitä myös, Lightin suunnitelma Nearin tappamiseksi onnistuisi huoletta.

Aamulal Takada saapui henkivartijodiensa saattamana NHN:n sisäänkäynnille. Mutta Matt ajoi alueella punaisella autolla ja ampui savupanoksia, poistuen sitten paikalta. Lidner aikoi saattaa Takadan sisätiloihin, kunnes salaperäinen moottoripyörällä ajava hahmo sanoi sitä liian vaaralliseksi ja vaati Takadaa nousemaan pyörän selkään. Lidner tunnisti ajajan olevan Mello ja neuvoi Takadan lähtemään tämän mukaan. Sitten hän antoi muille henkivartijoille käskyn seurata pyörää sekä Mattin autoa. Mutta siten Mello ajoi kadulle, jonne henkivartijoiden autot eivät päässee, ja kahlitsi Takadan kiinni moottoripyörään. Kyseessä oli siis sieppaus.

Takadan sieppauksesta ilmoitettiin uutisissa ja myös tutkintayksikön jäsenet näkivät lähetyksen. He miettivät oliko Near sen takana, mutta Lightin mielestä se ei ollut Nearin tapaista. Sitten Near itse otti heihin yhteyttä.

Sillä välin Matt pakeni autollaan Takadan henkivartijoita, mutta joutui eräässä risteyksessä näiden saartamaksi. Hän astui ulos autosta ja tunnusti olevansa mukana sieppauksessa. Hän uskoi joutuvansa vain kuulusteltavaksi, mutta Taakdan henkivartijat ampuivatkin hänet. He eivät uskoneet, että Matt olisi kertonut mitään. Lisäksi he pitivät kuolemaa ainoana keinona sovittaa Kiraa vastaan tehty rikos.

Mello vei Takadan erään rekka-auton sisään. Takada muisti Lightin varoittaneen hänestä ja kertoneen tämän oikean nimen. Mello uhkaili Takadaa aseellaan ja vaati tätä ottamaan vaatteensa pois.

Near kertoi Japanin tutkintayksikölle, ettei ollut Takadan sieppauksen takana ja vahvisti Lightin epäilyt, että Mello oli sen takana. Lidner oli kertonut siitä Nearille. Near ei voinut ottaa yhteyttä Melloon, koska tämä tuskin vastaisi näissä olosuhteissa. Light ei itsekään saanut yhteyttä Takadan puhelimeen.

Kun Takadalla oli enää alusvaatteet, Mello antoi hänelle peiton. Takada onnistui kuitenkin huomaamatta ottamaan esiin rintaliiveistään Death Notesta revityn sivun. Sitten Mello siirtyi rekka-auton rattiin ja sai pian kuulla uutisista Mattin kuolemasta. Hän tunsi syyllisyyttä rikoskumppaninsa kuolemasta. Sillä välin Takada kirjoitti jotain Death Notesta revittyyn sivuun.

Myöhemmin Takada soitti Lightille ja pyysi apua. Light käski tätä pysyä rauhallisena ja vastata kysymyksiin. Takada kertoi nhäneensä moottoritiellä kuljettaessa kyltin, jossa luki "Nagano". Light kysyi myös oliko Takada toiminut niin kuin sieppaustilanteessa oli käskenyt. Takada sanoi, että oli. Hän oli kirjoittanut Death Noten sivulla Mellon oikean nimen ja tappanut tämän. Light kysyi vielä voisiko Takada tehdä sen, mitä seuraavaksi piti tehdä. Takadan pitäisi silloin tuomita mahdollisimman monta rikollista. Peloissan ja kyynelehtien Takada sanoi pystävänsä tekemään sen.

Light lähti Aizawan ja Iden kanssa kohti Takadan olinpaikkaa, Matsudan jäädessä vahtimaan päämajaa. Sillä välin Takada lähetti Mikamille rangaistavien rikollisten nimiä. Mikami ymmärsi Takadan sieppaajan olevan kuollut ja ilmoitti työtoverilleen käyvänsä rikospaikalla. Light oli jäljittänyt Takadan puhelun Karuizawaan, jonne kesätisi ainakin puoli tuntia. Koska Aizawa ja Ide olivat varomattomasti antaneet Lightin istua auton takapenkillä, Light kykeni helposti ottamaan käyttöön rannekellossaan olevan Death Noten palasen.

Pian rekka-autossa edelleen oelva Takada joutui Death Noten vaikutuksen alle. Lidnerin saapuessa paikalle kirkon rauniot, joissa kuorma-auto oli, oli syttynyt tuleen. Hän ihmetteli mitä Mellolle oli ehtinyt tapahtua. Pian myös Aizawa, Ide ja Light saapuivat ja näkivät tulipalon. Light hymyili itsekseen ja katsoi mitä oli kirjoittanut Death Noten palaseen: "Kiyomi Takada, itsemurha. 26. tammikuuta 2013, kello 14.32. Hän poltti kaikki esineensä, kaiken kirjoittamansa ja lopulta itsensä."

Jaksossa luetut Death Noten säännötMuokkaa

  1. Death Noteen on olemassa eräänlainen käyttöohje, mutta ihmiset eivät saa lukea sitä. (How to Use It: LXV, sääntö 1)
  2. Kuoleman jumalat voivat lukea käyttöohjeen ja kertoa sen sisällöstä ihmisille. (How to Use It: LXV, sääntö 2)

Jakso-opasMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki