FANDOM

Murhamielellä
Luvun tiedot
Luku
106
Albumi
Julkaisu japaniksi
4. heinäkuuta 2006
Julkaisu englanniksi
3. heinäkuuta 2007
Julkaisu suomeksi
22. toukokuuta 2009
Sivujen määrä
20
Lukuopas
Edellinen
Mahdoton
Seuraava
Esirippu

Murhamielellä (engl. Intent to Kill, jap. 殺意 Satsui) on Death Note -mangan kahdennentoista albumin kahdeksas sekä koko sarjan 106. luku.

JuoniMuokkaa

Light Yagamin puolustelut eivät muuta toisenlaiseksi Nearin käsitystä siitä, että ihmisten tappaminen ja itsensä kutsuminen jumalaksi ovat pahuutta. Lightilla on kuitenkin vielä yksi suunnitelma Nearin tappamiseksi. Hän kysyy Neariltä, että onko tämä varma siitä, että yksikään paikalle tuoduista Death Note -muistikirjoista oli aito, jopa Nearin tuoma tai se, jonka Aizawa toi Japanin tutkintayksikön päämajasta.

Hän myönsi, että Nearin haltuunsa saama oli aito, koska tämä pystyi näkemään shinigami Ryukin. Mutta väitti, että olisi voinut vaihtaa tutkintayksiköllä olevan muistikirjan. Vain Lightin tai Mikamin tappaminen todistaisi aitouden. Near ei kuitenkaan aikonut tappaa Lightia. Hänelle riitti vain se, että Kira saadaan kiinni ja Aizawan hallussa oleva muistikirja takavarikoidaan. Kiran saamista kiinni tai muistikirjojen olemassaoloa ei myöskään ilmoiteta julkisuuteen. Sen sijaan Near vain lukitsi Lightin paikkaan, jonne kukaan ei eksyisi tämän elinaikana.

Light tunnustaa Nearille, että säännöt, joiden mukaan kirjoittaja kuolee, ellei tämä kirjoita uutta nimeä 13 päivän sisällä, ja että kaikki muistikirjaa koskettaneet ihmiset kuolevat, jos muistikirja tuhotaan, ovat tekaistuja. Near sanoi aikoneensa muutenkin kysyä varmistuksen tähän Ryukilta. Vaikka se asia ei koskaan selviäisi, muistikirja pysyisi tallessa sellaisessa paikassa, mistä kukaan ei saisi sitä käsiinsä.

Lightin huijaus oli toiminut täydellisesti. Oikealla hetkellä hän käyttäisi rannekellossaan olevaa Death Noten palasta ja tappaisi Nearin. Light käveli riittävän kauas ja sanoi muille: "No oli se sitten aito tai väärennös, et häviä mitään tutkimalla sitä vähän. Onko muistikirja aito...vai väärennös?" Sitten hän avasi rannekellonsa salalokeron ja aloitti Nearin etunimen kirjoittamisen. Near ja Rester huomaavat tämän, minkä jälkeen Matsuda estää Lightin aikeet ampumalla Lightia käteen, jossa kynä oli.

Light raivostuu ja kysyy miksi Matsuda ampuu häntä. Matsuda oli ainut, joka ei ollut koskaan uskonut Lightia Kiraksi ja oli osittain myös ymmärtänyt Kiran toimintatavan. Matsuda kuitenkin kysyy miten Light saattoi tapattaa oman isänsä, Soichiro Yagamin. Lightin mielestä vakavamieliset ja rehdit ihmiset, joilla on vahva oikeudentaju, häviävät aina, eikä hyväksynyt maailmaa, jossa sellaisia pidettiin hölmöinä. Hän piti isänsä kuolemaa perustusten luomisena yhteiskunnalle, jossa hänen kaltaisiaan ei pidetä pilkkana. Sitten Light alkoi verellään kirjoittaa Nearin oikeaa sukunimeä Death Noten palaseen. Matsuda ampui Lightia vielä uudestaan muutamaan otteeseen ja aikoi lopulta tappaa hänet. Aizawa, Ide ja Mogi kuitenkin estivät sen.

Light yrittää pyytää Mikamia tappamaan SPK:n ja tutkintayksikön jäsenet. Mutta Mikami oli käsiraudoissa, eikä hänellä ollut kuin väärennetty muistikirja. Mikami syyttää Lightia elämänsä pilaantumisesta ja julistaa ettei ole tämä ole jumala, vaan pelkkää roskaa. Kun Aizawa, Mogi ja Ide ovat aikeissa pidättää Lightin, Light kysyy missä Misa ja Takada ovat. Near selitti Misan olevan hotellissa ja Takadan olevan kuollut. Light toivoi, että edes joku voisi auttaa häntä, mutta Rester ja Near totesivat kaiken olevan viimeinkin ohi.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki