FANDOM

L putoaa selälleen.jpg
Mullistus
Luvun tiedot
Luku
26
Albumi
Julkaisu japaniksi
11. marraskuuta 2004
Julkaisu englanniksi
7. maaliskuuta 2006
Julkaisu suomeksi
18. syyskuuta 2008
Sivujen määrä
23
Lukuopas
Edellinen
Typerys
Seuraava
Rakkaus

Lähetän tietenkin heti vastauksen Kiralle! Mutta mitä vastaan...?

Misa Amane

Mullistus (engl. Reversal, jap. 転倒 Tentō) on Death Note -mangan neljännen albumin ensimmäinen sekä koko sarjan 26. luku.

Juoni Muokkaa

L on saanut luvan poliisipäällikkö Soichiro Yagamilta luvan pyytäätämän poikaa, Lightia, auttamaan tutkinnassa. Hän ei kuitenkaan halua vielä paljastaa mahdollisuutta toisen Kiran olemassaolosta, ainakin siihen asti kun tälle oli näytetty Sakura TV:ltä takavarikoidut videonauhat. Nämä nauhat lähettänyt Kira oli tappanut erilaisia ihmisiä ja lisäksi hänen oli tarvinnut tietää vain uhrinsa kasvot tappaakseen nämä, kun taas oikean Kiran tarvitsi tietää myös uhrinsa nimi.

Jos Light päättelisi videonauhoista, että niiden lähettäjä oli toinen Kira, myös epäilyt häntä kohtaan hälvenisivät. L uskoo, että jos Light on Kira, hän pyrkisi tappamaan hänet ennen kuin mainitsisi ääneen toisen Kiran. Mutta jos näin ei kävisi, todennäköisyys Lightin syyllisyydestä pysyisi yhä alle viidessä prosentissa.

L käskee kaikkien tutkintayksikön jäsenten esittäytyä Lightille väärennetyissä virkamerkeissä olevilla peitenimillä. Lisäksi Watarin oli pysyttävä poissa päämajana toimivasta hotellihuoneesta ja esiinnyttävä ulkopuolella toisena L:nä. Soichiro soittaa Lightille ja pyytää tätä saapumaan tutkintapäämajana toimivaan hotellihuoneeseen. Light totesi kuinka saisi nyt samalla sisäpiirin tietoa tutkinnasta sekä jäljittelijä-Kirasta. Hänen oli kuitenkin löydettävä jäljittelijä-Kira ennen tutkintayksikköä.

Kun Light saapuu hotellille, Matsuda tulee häntä vastaan. Light muisti Matsudan joskus käyneen hänen perheensä kotona. Hänen saavuttua oikeaan huoneeseen, L vaatii Lightia kutsumaan tätä "Ryuzakiksi" samalla, kun Soichiro, Matsuda ja Aizawa esiintyvät peitenimillään. L paljasti vielä muiden yksikön jäsenten olevan ulkopuolella. Light totesi, ettei voinut tappaa heitä vielä. Jos kaikki muut häntä lukuun ottamatta kuolisivat, hän paljastuisi oitis Kiraksi.

Lightia neuvotaan katsomaan kaikkea tähän mennessä kerättyä aineistoa sekä ensimmäisen Sakura TV:lle lähetetyn nauhan. Lightin mielestä toisen Kiran lähettämät nauhat pilaavat selvästi oikean Kiran maineen. Mutta hän mietti miksi kukaan ei maininnut mahdollisuutta toisesta Kirasta. Hän sanoo L:lle ja muille uskovansa kyseessä olevan eri Kira kuin aiemmin. Matsuda myöntää L:n päätellen samoin ja Soichiro huokaisee helpotuksesta. L:n mielestä Lightin päätelmä todisti vahvemmaksi teorian toisen Kiran olemassaolosta.

Seuraavaksi L päättää he lähettävät toiselle Kiralle tekaistun viestin oikealta Kiralta ja Light saisi esittää oikeaa Kiraa. Viesti olisi tarkoitus näyttää vielä tänään iltauutisissa. Nauha lähetettiin NPA:han kello 11 ja kahdeksan rikolliskuoleman jälkeen kaikille kanaville annettiin lupa sen esittämiseen.

Nähdessään lähetyksen, toinen Kira alias Misa Amane on innoissaan vastauksen saamisesta "oikealta Kiralta". "Oikea Kira" on mielissään siitä, että häntä halutaan auttaa. Mutta ei halua uhkailla tai tappaa viattomia ihmisiä ja vaatii toista Kiraa lakkaamaan toimimasta itsenäisesti. Misa alkaa etsiä videokameraa sekä nauhaa lähettääkseen vastauksensa.

Kaksi päivää myöhemmin NPA:n päämajassa Mogi saa lähetyksen toiselta Kiralta ja ottaa yhteyttä Watariin. Watari puolestaan ilmoitti asiasta muille tutkintayksikön jäsenille. Toinen Kira kiittää vastauksesta ja vannoo tekevänsä niin kuin tämä pyytää, mutta kertoo myös haluavansa tavata Kiran ja uskoo, ettei tällä ole "silmiä". Light ei ole tästä mielissään. Hänen mielestään toisen Kiran toiminta oli saanut L:n perumaan esiintymisensä telvisiossa ja lisäksi tämä oli mennyt viittaamaan shinigamin silmiin videolla, jonka kaikki voivat nähdä. Toiset eivät kuitenkaan ymmärrä mitä toinen Kira tarkoitti "silmillä".

Sitten toinen Kira pyysi Kiraa miettimään tapaa, jolla tavata poliisien tietämättä, ja että he varmentaisivat henkilöllisyytensä näyttämällä tistensa shinigamit. Silloin kauhistunut L putoaa tuoliltaan, koska ei kykene uskomaan shinigamien olevan todella olemassa.

Suunnittelu Muokkaa

Luvun nimi "Mullistus" viittaa pääosin siihen, että L putoaa tuoliltaan.

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki