FANDOM

Matsuda portaissa.jpg
Matsuda
Luvun tiedot
Luku
41
Albumi
Julkaisu japaniksi
4. helmikuuta 2005
Julkaisu englanniksi
2. toukokuuta 2006
Julkaisu suomeksi
22. lokakuuta 2008
Sivujen määrä
19
Lukuopas
Edellinen
Liittolaiset
Seuraava
Taivas

Se typerys Matsuda.

L

Matsuda (engl. Matsuda, jap. 松田 Matsuda) on Death Note -mangan viidennen albumin seitsemäs sekä koko sarjan 41. luku.

Juoni Muokkaa

Touta Matsuda on saanut tehtäväkseen pitää silmällä Misa Amanea esittämällä tämän manageria peitenimellä "Tarou Matsui". Hän seuraa sivusta kuinka Misa kieltäytyy elokuvan "18 tähteä" kuvauksissa suutelukohtauksesta miesnäyttelijän kanssa, koska on itse Light Yagamin kanssa.

Matsuda kadehti muiden Kira-tutkintayksikön jäsenten saavutuksia. Soichiro Yagami oli huomannut jo ennen Lightia ja L:ää, että Yotsuba Groupia hyödyttävät murhat sijoittuivat viikonlopuille. Mogi puolestaan oli saanut yksin kerättyä tiedot kaikista Yotsuban työntekijöistä.

Kuvaukset, joissa hän ja Misa nyt olivat, tapahtuivat vähän matkan päässä Yotsuban pääkonttorista. Kuvaukset kestäisivät myöhään kello kymmeneen asti. Matsuda lähti ja sanoi Misalle palaavansa kuvausten loppuun mennessä.

Sillä välin Kira-tutkintayksikön päämajassa Light Yagami muistelee kuinka oli ollut matkustajana Kiichiro Osoredan kaappaamassa bussissa, kunnes Osoreda oli juossut ulos bussista ja kuollut törmättyään autoon. Light ja L olivat juuri saaneet selville Kiran voivan tappaa uhrinsa muuhunkin kuin sydänkohtaukseen. Osoreda olisi ehkä siis myös kuollut Kiran uhrina.

Light oli samassa bussissa tavannut myös FBI-agentti Raye Penberin, jonka Kira oli myöhemmin tappanut. Ja hän muistaa kuinka Penberin morsian, Naomi Misora, oli myös epäillyt Kiran voivan tappaa uhrejaan muuhunkin kuin sydänkohtaukseen. Light mietti miksei ajatellut asioita aiemmin sekä sitä, että käyttäisikö hän itse Kiran voimia tappaakseen pahoina pitämiään ihmisiä. Hän ei haluaisi uskoa sitä, että olisi toiminut edes jonkin aikaa Kirana, ja päättää olla mainitsematta Penberia ja Misoraa L:lle.

Light oli nyt hakkeroitunut Yotsuban pääkonttorin tietokoneelle ja L huomasi kuinka niillä taidoilla voisi hakkeroitua myös NPA:n tietokoneille. Light oli kyllä toisinaan hakkeroitunut isänsä tietokoneelle, mutta uskoi tehneensä vain saadakseen tietoja Kiran tapauksesta, eikä koska oli Kira.

SIllä hetkellä Watari ilmoitti etsivä Eraldo Coilin saaneen toimeksiannokseen selvittää L:n henkilöllisyys. Ennakkomaksuksi oli sovittu 100 000 dollaria ja työn jälkeen saaduksi osuudeksi 1 400 000 dollaria. Ja vaikka toimeksianto oli tehty kahden agentin välityksellä, Watari oli jäljittänyt toimeksiantajaksi Masahiko Kidan, Yotsuban oikeus- ja suunnitteluosaston johtajan.

Sillä välin Matsuda yritti löytää keinoa päästä sisään Yotsuban pääkonttoriin. Kaikilla työntekijöillä oli kortit, joilla päästä pääovesta sisään. Matsuda päätti käyttää takaovea, josta hän hiipi sisään vartijan huomaamatta.

Kira-tutkintayksikön päämajassa Soichiro oli huolissaan Eraldo Coilin suhteen, koska tätä pidettin lähes yhtä hyvänä kuin L ja mestarina etsimään ihmisiä rahaa vastaan. L:n tavoin myös Coilin todellista ulkonäköä ei tunneta. L kuitenkin sanoo Eraldo Coil olevan hän itse. Hän toimi sekä L:nä, Coilina että myös kolmanneksi parhaan etsivänä nimellä Deneuve. Tällä tavalla L ja Watari pysyisi perillä kaikista henkilöistä, jotka yrittivät selvittää heidän henkilöllisyyteensä.

Masahiko Kidan toiminta vahvisti Yotsuban yhteyden Kiraan, mutta Kida ei välttämättä ollut itse Kira. L totesi, että Aiberin ja Wedyn oli aika tehdä oma osuutensa.

Yotsuban pääkonttorissa kello 17:30 normaalit työpäivät olivat päättyneet. Matsuda alkoi harkita pois lähtemistä, mutta oli päässyt jo niin pitkälle, ettei tahtonut perääntyä. Sitten hän huomasi Suguru Shimuran ja Eiichi Takahashin, jotka puhuivat salaisesta kokouksesta. He olivat matkalla hissin kautta 19. kerrokseen ja Matsuda itse päätti mennä sinne portaita pitkin.

Kira-tutkintayksikön päämajassa Aiber sai tehtävän ottaa yhteyden Kidaan ja päästä mahdollisimman lähelle häntä. Wedyn puolestaan pitäisi tutkia Yotsuban pääkonttoriin valvontakamerat ja turvajärjestelmät. L toisti, että tällä kertaa heillä saattoi olla vastassa useampikin henkilö. Kiralla olevia voimia voi käyttää useampikin henkilö ja piti selvittää kenellä ne olivat tällä hetkellä. Mutta oli pieni mahdollisuus voiman siirtymiseen toiselle henkilölle kesken tutkinnan. Oli tutkittava erittäin varovasisesti ja ilman, että Yotsuba saisi vihiä heistä. Ainoa keino saada Kira kiinni oli saada todisteita hänen siitä miten tämä tappoi uhrinsa. Kukaan ei saisi toimia omin päin tai hätäisesti.

Tästä edelleen tietämättömänä Matsuda pääsi ovelle, jonka takana salainen kokous pidettiin. Matsuda kuunteli kokousta ainakin tunnin ja sanojen kuulmisen vaikeudesta huolimatta kuuli jonknu puhuvan "Annetaan Kiran tappaa hänet"! Mutta sitten Shimura sekä Arayoshi Hatori avaata oven ja huomaavat Matsudan.

Hätäsignaali Matsudan vyöstä tulee Watarin tietoon ja hän kertoo siitä L:lle ja tutkintayksikölle. Signaali tulee Yotsuban pääkonttorista. L huokaa syvään ja toteaa kuinka oli keksittävä uusi suunnitelma ja sanoen Matsudaa typerykseksi.

Huomautukset Muokkaa

Luvun alussa, Misan kanssa samassa kohtauksessa mukana ollut nimeämätön miesnäyttelijä saattoi olla Hideki Ryuga, jolla oli samanlaiset vaaleat ja sekaisin olevat kuin luvuissa 19 "Nöyryytys" ja 95 "Vakuuttunut".

Suunnittelu Muokkaa

Luvun nimi "Matsuda" viittaa siihen, kuinka Matsuda juoksee kaikkialla tämän luvun aikana. Ohba sanoi, että kun kustantaja näki suunnitellun nimen "Matsuda," kustantaja nauroi ja hyväksyi sen.[1]

Viitteet Muokkaa

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki