FANDOM

Masahiko Kida (樹多 正彦, Kida Masahiko) on Yotsuban oikeus- ja suunnitteluosaston johtaja sekä yksi "Kuoleman kokouksiin" osallistuvista henkilöistä.

Historia Muokkaa

Kida valmistui To-Oh:n yliopistosta tieteen ja teknologian laitokselta ja aloitti työt Yotsuballa vuonna 1994. Hän on harrastuksenaan keräillyt silmälaseja. Kidan vanhemmat ovat molemmat biologian professoreita.

Juoni Muokkaa

Vuoden 2004 (animessa 2007) kesällä Kidasta tuli yksi kahdeksasta henkilöstä, jotka osallistuivat Yotsuban salaisiin tapaamisiin yhden näistä saatua käsiinsä Kiran voima tappaa muita ihmisiä. Hän varoitti Takeshi Ooin ohella, että herkkähermoiset joutuvat todennäköisimmin tapetuiksi. Ja kun muut miettivät keinoa poliisien ja L:n murskaamiseksi, Kida kertoi palkanneensa nimettömästi Eraldo Coilin. Coil lukeutui kuulemma maailman kuuluisimpiin etsiviin ja on erikoistunut etsimään rahasta ketä tahansa kadonnutta henkilöä.

Eräässä lokakuussa pidetyssä kokouksessa Roppei Tamiyan kuolema hämmästytti Hatoria siten, että hän kuoli onnettomuuden sijasta sydönkohtaukseen. Kida selitti, että Tamiya oli ollut salaa Italiassa rakastajattarensa kanssa ja kuoleman oli alun perin toivottu tapahtuvan Japanissa moottoritiellä. Kyosuke Higuchi muistutti sanoneensa, ettei onnettomuuksille pitäisi määritellä tapahtumapaikkaa etukäteen.

Kun Yoshida Productionsilla Misa Amanen managerina "Taro Matsui" esiintyvä Touta Matsuda löytyi tarkkailemassa kokoushuoneen läheltä, Yotsuban miehet miettivät oliko hän tullut vakoilemaan vaiko mainostamaan Misaa. Kida epäili "Matsuita" poliisiksi tai L:n apuriksi, mutta Shingo Mido oli varma NPA:n vetäytyneen Kiran tapauksen tutkinnassa politiikkojen saatua Yotsubalta Kiran nimissä lahjuksia. Oli "Matsui" vakooja tai ei, Misan asunnolla vietettyjen juhlien aikana hän putosi humaltuneen oloisena alas parvekkeelta ja luultavasti kuoli. Kida oli tovereidensa tavoin vakuuttunut, ettei "Matsuista" ollut heille vaaraa.

Se, että Kida oli palkannut Eraldo Coilin, ei ollut jäänyt huomaamatta. Kida sai puhelun mieheltä, joka välitti olevansa Coil ja vaati palkkionsa nostamista. Oikeasti tämä mies oli kuitenkin L:n tuttava ja ammattihuijari Aiber. Yotsuba piti myöhemmin hätäkokouksen aiheesta. Kida myöntyi palkkion nostamiseen, jotta "Coil" ei paljastaisi mitään. Ooi kuitenkin ehdotti palkkion nostamista "Coilin" pyyntöä suuremmaksi, jotta hänet saataisiin ostettua Yotsuban puolelle.

Seuraavassa kokouksessa, kun Arayoshi Hatori oli joutunut Kiran tappamaksi, Kida ei kommentoinut asiaa mitenkään. Hän lähinnä luki "Coililta" tulleen raportin, joka teki selväksi, ettei L missään tapauksessa luopuisi Kiran jahtaamisesta.

Kun "Coililta" tuli ilmoitus, että Misa Amane oli joutunut kerran L:n pidättämäksi. Shimuran ehdotuksesta Kida soitti "Coilille" pyytäen tätä osallistumaan Misan haastattelemiseen. Kun "Coil" ilmoitti vaativansa siitä hyvästä 2,5 dollarin lisämaksun, Kida ilmoitti Ooin neuvoa noudattaen suostuvansa siihen.

Kun Higuchi paljastui Yotsuban Kiraksi, Kida luvattiin muiden ohella vapauttaa syytteistä, jos nämä eivät estäisi Sakura TV:llä esitettävää Kira-erikoislähetystä Higuchin pidättämiseen. Hän ei kuitenkaan elänyt montaa kuukautta sen jälkeen, sillä järjestettyään L:n kuoleman ja otettuaan tämän paikan, Light Yagami tappoi hänet ja viisi muuta kahdeksikon eloonjäänyttä sydänkohtaukseen 10. huhtikuuta 2005 (animessa 2008).