FANDOM

Lento
Luvun tiedot
Luku
69
Albumi
Hahmojen ensiesiintymiset
Julkaisu japaniksi
2. syyskuuta 2005
Julkaisu englanniksi
7. marraskuuta 2006
Julkaisu suomeksi
21. tammikuuta 2009
Sivujen määrä
21
Lukuopas
Edellinen
Löytö
Seuraava
Vapina

Lento (engl. Flight, jap. 飛翔 Hishō) on Death Note -mangan kahdeksannen albumin kahdeksas sekä koko sarjan 69. luku.

Juoni Muokkaa

Light Yagami tiesi nyt kuka omisti mafian hallussa olevan Death Noten. Se oli Jack Neylon, oikealta nimeltään Kal Snydar. Hänet pidätettiin neljä kertaa, mutta vapautettiin näytön puutteen vuoksi. Hän oli työskentellyt Rod Rossille (oikealta nimeltään Dwhite Gordon) jo vuodesta 1987. Rikollisten päämajan osoitteeksi oli jäljitetty 5636 Gray St Las vegas, NV89152. Vaikka se oli tiedossa, porsaanreiät laissa olivat päästäneet rikolliset pälkähästä. Koska FBI tiesi sen, he eivät varmaan nyt olleet siellä. Piilopaikan oli oltava jossain missä Ross tapasi Neylonin sekä kahden oikeankädenmiehensä, Glen Humphreysin ja Rashual Biddin (oikeat nimet Ralph Bay ja Al Meem), kanssa.

Seuraavana päivänä Light kertoi tietonsa Japanin tutkintayksikölle ja hän sai jälleen soiton Yhdysvaltain presidentiltä, David Hoopelta. Erikoisjoukot olivat saapuneet. Heidän johtajansa oli läheisissä väleissä presidentin kanssa ja esiintynyt 12 vuotta arabilähettiläänä peitenimellä Yitzak Gazan. Light lähetti "L:nä" hänelle valokuvat Rossista, Humphreysista ja Biddistä sekä luonnoksen Mellosta. Gazan sai käskyn tappaa heidät, koska he eivät voineet tehdä muuta. Edes Death Notella ei voisi tappaa erikoisjoukkoja. Presidentti puolestaan vietäisiin jonnekin turvaan. Oikeasti Light kuitenkin tietää, että Death Notella ei voi tappaa niin, että se vetää mukanaan muita ihmisiä.

Sitten he tutkivat satelliittikuvia, joita myös SPK:n jäsenet katsoivat. Ensimmäinen tuli Lightin paikallistamasta piilopaikasta ja muut olivat muista mafian piilopaikoista. Presidentti Hoopen mukaan rikolliset seurasivat samoja kuvia, koska halusivat seurata sitä mitä SPK seurasi myös. Rikollisia ei kiinnostanut Japanin poliisin liikkeet, ainoastaan SPK:n. Light tajusi, ettei Mello ollut mahdollisesti yhdessäkään seuratuista paikoista.

Lightin oli käytettävä Kal Snydaria. Hän voisi manipuloida häntä Death Noten avulla. Mello ei uskoisi "L:n" tai SPK:n kiinnittävän Neyloniin huomiota. Jos Snydar kuolisi, Mello ei epäilisi syylliseksi ketään muuta kuin Kiraa. Koska tiedot mafiasta olivat FBI:n hallussa, Kiran henkilöllisyydestäkään ei tulisi helpompaa selvittää. Death Note tehoaa 23 päivän sisällä nimen kirjoittamisesta. Häntä olisi vaikea ohjailla ottamaan valokuva Mellosta, mutta hän voisi käydä piilopaikan ulkopuolella edes kerran ja voisi ilmoittaa piilopaikkansa jollekulle. Jos yritys epäonnistuisi, Lightin tarvitsisi vain yrittää uudestaan toisella mafian jäsenellä.

Neljä päivää myöhemmin Misa ilmoitti kirjeestä, joka oli lähetetty "Misya Amonelle". Siinä oli osoite 945 Clydown Ave, Los Angeles, CA 90103. Kaikki oli mennyt niin kuin Death Noteen oli kirjoitettu. Snydar meni 19. lokakuuta 2009 ulos ja kirjoittaisi piilopaikkansa osoitteen ylös epäilyksiä herättämättä. Sitten hän lähetti sen "Misya Amonelle" osoitteeseen 6011 W 19th St., Hollywood, CA900020, Holy Chateau Hotel, huone 1054. Snydar kuolisi sydänkohtaukseen marraskuun 10. päivänä. Kun Light oli painanut osoitteen muistiin, hän poltti kirjeen.

Myöhemmin Japanin tutkintayksikkö huomasi Humphreysin ja Rossin menevän paikkaan, jonka osoitteen Light oli Snydarilta saanut. Gazanin johtamat 20 hengen joukot odottivat käskyä hyökätä. Paikalla oli lukuisia valvontakameroita, mutta Gazan uskoi silti voivansa tehdä äkkirynnäkön alle minuutissa. Mafia tai SPK eivät kumpikaan seuraa paikkaa satelliiteillä. Sitten Light antaa käskyn aloittaa rynnäkkö.

Mutta rynnäkön aikana kypärät lennähtävät salaperäisesti pois miesten päiden päältä. Se oli shinigami Sidoh, jota nämä eivät nähneet. Sillä välin Snydar luki kameroiden kautta miesten nimet (mukaan lukien Gazanin oikea nimi Joe Morton). Sitten Mello antoi käskyn kirjoittaa nimet Death Noten ja lähteä piilopaikasta. Japanin tutkintayksikkö miettii mitä oli tekeillä.

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki