FANDOM

Tämä artikkeli kertoo peitenimestä. Hahmosta kertoo L (hahmo) ja mangan luvusta kertoo L (luku).

L was the goal of everyone in Wammy's House.
Everyone wanted to surpass him.
To step over him.
To step on him.
M did, N did, and B did.
M as a challenger, N as a successor.
B as a criminal.

Mello (Death Note Another Note: The Los Angeles BB Murder Cases)
L Symbol.jpeg

L:n tunnus: Iso kirjain "L" kirjoitettuna "Cloister Black" -fontilla.

L on peitenimi, jota monet merkittävät Death Noten hahmot ovat käytäneet. Termillä viitataan yleensä etsivään, joka pyrkii nappaamaan Kira. Ensimmäinen heistä ja kaikkein merkittävin on L Lawliet.

Persoonallisuus Muokkaa

Takeshi Obata, sarjan luoja kuvailee kaikkia L:n nimeä käyttäneitä henkilöitä "oudoiksi". L Lawliet oli maekanhimoinen ja käyttäytyi muutenkin oudosti, kuten pinosi pieniä esineitä ilman syytä ja normaalin istumiseen sijaan käytti kyykkyasentoa. Hän itse perustelee kyykkyasennon olevan tarpeellinen hänen päättelykykynsä hyödyntämiseen sekä makeiden ruokien antavan hänen aivoilleen lisää kaloreita. Near taas käyttää erilaisia leluja selittääkseen monia teorioitaan.

L on salaperäinen hahmo, jonka oikea nimi, avain Lightin voittoon, ei paljastunut kenellekään muulle. Hän käytti omia aivojaan ja vahvuuksiaan taistellakseen jumalaisia voimia saanutta Light Yagamia vastaan.

SeuraajatMuokkaa

Jo ennen sarjan alkua, Wammy's Housen asukkaita on pidettynä ehdokkaina ensimmäisen L:n seuraajaksi. Seuraajat ovat lueteltuna valitsemisjärjestyksessä:

  • A (teki itsemurhan)
  • B
  • N
  • M

Luettelo L:nä toimineista henkilöistä Muokkaa

Luettelo L:nä virallisesti toimineista henkilöistä:

L Lawliet – Alkuperäinen L, tunnettu myös maailman parhaana etsivänä. Ennen Kiran tapausta hän oli ratkaissut satoja muun maailman "ratkaisemattomiksi" toteamia tapauksia. Hän uskoi jo hyvin varhaisessa vaiheessa, että Light Yagami oli Kira, mutta ei löytänyt pteäviä todisteita tämän tuomitsemiseen. Lopulta shinigami Rem tappoi hänet, kun L oli aikeissa tehdä jotain, mikä olisi voinut vaarantaa Misa Amanen, mitä Rem ei voinut sallia. L oli kuoli pian sydänkohtaukseenLightin käsivarsille.

Light Yagami – Oikeasti Kira, mutta otti L:n nimen oikean L:n kuoltua. Japanin Kira-tutkintayksikkö pelkäsi, että nousisi sekasortoa, jos ainut Kiran nappaamiseen kykenevänä pidetty henkilö paljastuisi kuolleksi. Niinpä yksikön älykkäin henkilä, Light, valittiin korvaamaan hänet. Light yritti tarkoituksella välttää todisteiden löytämistä, jotta ei jäisi kiinni Kirana. Kun Near ja Mello tulivat kuvioihin, he pitivät "toista L:ää" hyödyttämänä ja tajusivat myös tämän olevan itse Kira.

Near – Lahjakas lapsi, joka kasvoi Wammy's Housessa. Kun L kuoli, Near ja Mello olivat tämän suosikkeja hänen seuraajaehdokkaikseen, mutta ei ollut ehtinyt päättää kumpi se olisi. Kiran etsintä oli siitä hyvästä Mellolle lähinnä arvoisemmaksi tulemista (Near oli valmistautunut yhteistyöhön Mellon kanssa, mutta tämä kieltäytyi). Light Yagami otti L:n tittelin ensin, Near kutsuu häntä "toiseksi L:ksi" ja kutsui itseään aluksi kirjaimella "N". Lightin paljastumisen ja kuoleman jälkeen, Nearista tulee virallisesti uusi L.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki