FANDOM

Light laskee sekunteja.jpg
Lähtölaskenta
Luvun tiedot
Luku
13
Albumi
Julkaisu japaniksi
2. heinäkuuta 2004
Julkaisu englanniksi
8. marraskuuta 2005
Julkaisu suomeksi
30. heinäkuuta 2008
Sivujen määrä
19
Lukuopas
Edellinen
Jumala
Seuraava
Houkutus

Pitää keksiä tapa saada hänen nimensä selville viiden minuutin sisällä.

Light Yagami

Lähtölaskenta (engl. Countdown, jap. 誘惑 Byōyomi) on Death Note -mangan toisen albumin kuudes sekä koko sarjan kolmastoista luku.

Juoni Muokkaa

Light Yagami on havainnut Shoko Makiksi itsensä esittäytyneen Raye Penberin morsiamen saaneen selville merkittäviä Kira-tutkintaan liittyviä asioita.

Light kysyy onko Maki kertonut tiedoistaan muille. Maki vastaa kieltävästi. Light kysyy tältä seuraavaksi Kiichiro Osoredan tekemän bussikaappauksen yksityiskohtia ja on kirjoittavinaan niitä ylös. Mutta paperi onkin oikeasti revitty Death Notesta ja Light kirjoittaa siihen: "Shoko Maki, itsemurha. 1.1.2004, klo 13.15 alkaen miettii vain keinoa tappaa itsensä, josta ei olisi häiriötä muille, eikä ruumista löydettäisi. Kuolee toteuttaen tämän suunnitelman 48 tunnin kuluessa.". Light toteaa, että vaikka ruumis löydettäisiinkin, sulhasen kuolemaa pidettäisiin hyvänä motiivina sille. Mutta sitten shinigami Ryuk alkaa hekotella tavallista enemmän.

Light sanoo välittävänsä tiedot eteenpäin, mutta Maki haluaa kertoa tietonsa itse. Kun kello on 13:15, Makin piti kävellä tekemään itsemurha. Mutta mitään ei tapahtunut. Light ei tiedä, mistä se johtuu. Hän oli testannut vangeilla, että käykö itsemurha kuolinsyyksi, ja kokeet olivat onnistuneita. Ryuk hekotteli lisää ja Light muisti hänen tehneen samoin Makin kertoessa nimensä. Sitten Light tajusi, että Maki käytti peitenimeä. Nainen oli ollut varovainen alusta alkaen, koska tiesi Raye Penberin näyttäneen oman virkamerkkinsä.

Light miettii miten saisi selville Makin oikean nimen. Tällä oli pakko olla ajokortti tai jokin henkilötodistus mukana. Nimi oli saatava selville ilman voimankäyttöä ja syrjäisessä paikassa. Ryuk ehdottaa Lightille jälleen vaihtokauppaa shinigamin silmistä. Mutta Light on päättänyt olla tekemättä sitä koskaan.

Sillä välin hotellihuoneessaan L on juuri kuulustellut kaikkia Kira-tutkintayksikön poliiseja ja on varma, ettei yksikään heistä ole Kira. Hänellä oli valmiina temppu, jolla asia olisi voitu testata. Mutta se ei vaikuttanut olevan tarpeen. Sitten L:n puhelin soi ja hän kertoo lyhyesti puhujalle tämän voivan tulla hotellihuoneeseen omalla avaimellaan. Puhelun jälkeen L ilmoitti puhujan olleen Watari.

Pian Watari saapuu hotellihuoneeseen, mutta ilman peiteasuaan. Hän oli vanha mies, jolla oli yllään smokki ja silmälasit. Hän kertoi saapuneensa ilman peiteasua, jottei paljastaisi L:n olinpaikkaa, sekä merkkinä siitä, että L todella luotti poliiseihin. Sitten Watari avasi salkkunsa, jossa oli tutkintayksikön poliiseille uudet virkamerkit. Virkamerkeissä olevat nimet ja virka-asemat olivat kuitenkin keksittyjä. Kiran tarvitsi tappaakseen tietää uhrinsa nimi ja kasvot, joten väärennetyt virkamerkit suojelisivat heitä tehokkaasti. Kaikki poliisit tulivat siihen tulokseen, että niitä pitäisi käyttää.

Lightilla oli vaikeuksia. Ryukin muistutus shinigamien silmiä koskevasta sopimuksesta osoitti todeksi, että Shoko Maki käytti peitenimeä. Lightista tulisi epäilty, jos selviäisi hänen olleen Raye Penberin varjostama. Maki olisi NPA:n päämajassa viiden minuutin sisällä. Hänen oikea nimensä olisi saatava selville ennen sitä.

Suunnittelu Muokkaa

Nimi "Lähtölaskenta" valiittiin, koska Light laski sekunteja siihen, milloin Misora saapuisi NPA:n päämajaan, ha hän laski myös sekunteja siihen milloin Misoran kuoleman pitäisi laueta.

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki