FANDOM

Kuolema
Luvun tiedot
Luku
66
Albumi
Julkaisu japaniksi
2. syyskuuta 2005
Julkaisu englanniksi
7. marraskuuta 2006
Julkaisu suomeksi
21. tammikuuta 2009
Sivujen määrä
19
Lukuopas
Edellinen
Vastuu
Seuraava
Nappi

Jos tässä kestää, voin vaikka kuolla.

Sidoh

Kuolema (engl. Death, jap. 死亡 Shibō) on Death Note -mangan kahdeksannen albumin viides sekä koko sarjan 66. luku.

Juoni Muokkaa

Shinigami Sidoh käy Ryukin kanssa keskutelua siitä missä hänen Death Notensa oli. Ryuk selitti kuinka sekä L:n johtama Japanin tutkintayksikkö sekä amerikkalainen SPK etsivät sitä. Saadakseen Death Notensa takaisin Sidoh'n oli ensin kiinnityttävä takaisin siihen. Ryuk selitti, ettei itse ollut enää kiinnittynyt siihen, vaan se oli Rem, joka oli nyt kuollut. Sidoh otti esiin Armonia Justinilta saamansa kääröt. Sen mukaan tarvitsi vain koskettaa Death Notea kiinnittyäkseen siihen. Sitten hänen oli seurattava sen omistajaa tämän kuolemaan saakka tai pyytää palauttamaan muistikirja. Sidoh'n oli kuitenkin saatava nyt kuva muistikirjan nykyisestä omistajasta.

Ryuk ja Sidoh palasivat hotellihuoneesen, jossa Light Yagami kysyy "L:nä" yhä SPK:ta johtavalta "N:ltä" alias Nearilta sieppaajien johtajasta. Near ei kuitenkaan halunnut tehdä enää yhteistyötä hänen tai Japanin poliisin kanssa, kun nämä olivat antaneet viedä Death Noten nenänsä edestä. Alkuperäinen L oli antanut jopa henkensä paljastaakseen Kiran olemassaolon ja tappotavan. Uusi L sen sijaan ei ollut Nearin mielestä saanut juuri mitään aikaiseksi.

Tämä ärsytti Lightia. Hän vannoi saavansa muistikirjan takaisin ennen "N:ää" ja tappavansa sitten sekä hänet että sieppaajat. Hän tiesi, että FBI:stä ainakin johtaja Steve Mason sekä agentti John McEnroe (oikealta nimeltään Larry Conners) työskentelivät Nearin kanssa. Hän mietti voisiko manipuloida heitä Death Notella. Mutta jos sieppaajat saataisiin kiinni ennen sitä, SPK pääsisi Kiran jäljille. Hänen oli parempi vain seurata rauhassa sekä SPK:n että rikollisten liikkeitä.

Sitten Lightin tietokoneen läpi kuuluu tömähdymäinen ääni. Steve Mason oli tuupertunut lattialle. Sama tapahtui pian myös agentille nimeltä Ellickson Gardner. Ill Ratt puolestaan ampui itseään päähän aseellaan. Suurin osa SPK:n jäsenistä oli kuollut. Nearin lisäksi vain Anthony Rester, Stephen Gevanni ja Hal Lidner jäivät henkiin.

Near kertoi tapahtuneesta "L:lle" ja ymmärsi, että SPK:ssa todella oli vakooja (joka oli Ratt), joka oli kuollut muiden uhrien mukana. Mutta kaikki jäsenet eivät kuolleet, koska henkilörekisteri oli pidetty salassa. Light yritti suostutella "N:ää" vain kertomaan toisille tietonsa, jotta he saisivat mahdollisimman nopeasti muistikirjan takaisin. Hän lupasi kertoa muistikirjan ominaisuuksista, jos itse saisi tietää ketä "N" epäili tekijäksi. Near mietti pääsisikö "L" Wammy's House -orpokodin jäljille, jos hän kertoisi Mellosta. Tieto kulkisi Japanin poliisin kautta Kiralle. Mutta Nearista ei ole valokuvia, eikä nimen pitäisi olla saatavilla. Niinpä Near kertoo Mellosta ja kuinka tämä oli asunut Wammy's Housessa, minkä Light tunnisti yhdeksi Watarin perustamista paikoista.

Kaksi päivää myöhemmin Light ja Ide olivat saaneet selville useita mafiaroistojen kuolemia Chicagossa, New Yorkissa, Los Angelesissa ja Miamissa. Sieppaajat olivat siis itsekin jonkinlainen mafian kaltainen järjestö. Aizawa ja Matsuda palaavat Englannista, jossa he olivat keränneet tietoja Wammy's Housesta. Se ei ollut tavallinen orpokoti, vaan pikemminkin laitos, jossa lahjakkaista lapsista oli tarkoitus kouluttaa L:n seuraajia. Vastuuhenkilö Roger Ruvie ei itsekään tiennyt lasten oikeita nimiä, joten kaikkia kutsuttiin lempinimillä. Lisäksi jokainen sai tavallisen opiskelun ohella ratkaistavaksi vaativia tehtäviä.

Kaikkein älykkäin lapsista oli ollut Near, kun taas Mello oli ollut toiseksi paras. Kun Roger oli kuullut L:n kuolemasta, hän oli toivonut Mellon ja Nearin olevan yhdessä hänen seuraajansa. Mello oli kieltäytynyt siitä ja lähtenyt. Light tajusi Nearin olevan itse SPK:ta johtava "N", kun taas Mellon motiivi muistikirjaan saamiselle oli, että tämä olisi itse halunnut Nearin paikan.

Nearista ja Mellosta ei ole valokuvia, mutta orpokodissa nuorena asunut tunnettu taitelija Linda oli piirtänyt heistä kuvat. Katsoessaan kuvia L:n seuraajista Light totesi, kuinka taistelu L:ää vastaan oli yhä käynnissä. Hän tunsi kaiken olevan taas jännittävää.

Trivia Muokkaa

  • Glen Humphreys ja Rashual Bid tekevät ensiesiintymisensä mangassa tässä luvussa, mutta vain ensimmäisellä sivulla kaikkien Kiran tapaukseen sekaantuneiden henkilöiden kanssa.
  • Virheellisesti Aizawa mainitsi Nearin kertoneen Mellosta, vaikka he eivät vielä tienneet Nearin ja "N:n" olevan yksi ja sama henkilö.

Lukuopas Muokkaa