FANDOM

Kontakti
Luvun tiedot
Luku
71
Albumi
Julkaisu japaniksi
2. joulukuuta 2005
Julkaisu englanniksi
2. tammikuuta 2007
Julkaisu suomeksi
24. helmikuuta 2009
Sivujen määrä
20
Lukuopas
Edellinen
Vapina
Seuraava
Vahvistus

Kontakti (engl. Contact, jap. 接触 Sesshoku) on Death Note -mangan yhdeksännen albumin ensimmäinen sekä koko sarjan 71. luku.

Juoni Muokkaa

Sieppaustapauksen myötä Sayu Yagami oli ajautunut shokkiin. Hänen äitinsä työnsi häntä pyörätuolissa. Soichiro tuntee syyllisyyttä kaikesta. Hän itse pysyi elossa niin kauan kuin hänestä oli hyötyä mafialle. Mutta samalla Sayukin oli yhä jatkuvassa vaarassa. Rikollisilla ei kuitenkaan olisi syytä tappaa Sayua, jos Soichiro kuolisi. Soichiro mietti mitä tekisi.

Sillä välin SPK:n päämajassa Near, komentaja Rester ja Lidner olivat kuulleet presidentti David Hoopen itsemurhasta sekä Yitzak Gazanin iskujoukon kuolemasta. Rester oli varma, että sotilaiden kypärät oli otettu pois vain kasvojen näkemiseksi. Mutta Near mietti miksi nämä tapettiin vain Death Notella kaulan katkaisemisen sijaan. He eivät tienneet kenen käskystä iskujoukko oli komennettu paikalle, mutta Nearin mielestä oli parempi nyt vain tarkkailla tilannetta.

Light Yagami oli kuullut, että mafian hallussa olevan Death Noten alkuperäinen omistaja oli tullut etsimään muistikirjaansa, mutta oli auttanut mafiaa ja Melloa tappamaan iskujoukon jäsenet. Koska Ryuk ei ollut kertonut vohkineensa sitä muistikirjaa toiselta shinigamilta, Light pakotti hänet auttamaan ilman ehtoja. Light päätti, ett' hän antaisi shinigamin saada käsiinsä yhden muistikirjan. Hän otti Misan Death Noten ja piilotti sen paitansa alle. Hän lähettäisi siitä sivuja Misalle, joka jatkaisi rikollisten tuomitsemista Kiran nimissä. Pitämällä kyseisen muistikirjan kiinni itsessään, hän ei menettäisi muistojaan vaikka luopuisi oman Death Notensa omistajuudesta.

Jack Neylonin, oikealta nimeltään Kal Snydarin, kuolinajaksi oli jo määritelty Death Notella 10. marraskuuta kello 23:59. Light voisi onkia mafian uuden piilopaikan selville käyttämällä Neyloniin käytettyä taktiikkaa toiseen mafian jäseneen. Light luopui oman muistikirjansa omistajuudesta ja halusi Ryukin seuraavan jonkin aikaa seuraavaa omistajaa. Light ennusti, että se olisi Matsuda. Sitten Misan pitäisi käyttää järjestelmää, joka muokkaisi hänen puhettaan Kiralle luoduksi ääneksi.

Kaksi päivää myöhemmin Soichiro saa soiton "Kiralta", jota muut Japanin tutkintayksikön jäsenet kuuntelivat numeronjakojärjestelmällä. Kira kertoi tietävänsä, että tutkintayksikön hallussa ollut muistikirja oli päätynyt rikollisten käsiin. Hän oli jo FBI:tä ja muita järjestöjä käyttäen saanut selville mafian jäsenten oikeat henkilöllisyydet. Rikollisten kuolinajaksi oli asetettu 10. marraskuuta kello 23:59. Se antaisi tutkintayksikölle mahdollisuuden saada muistikirja takaisin. Kira lupasi myös lähettää oman muistikirjansa sekä kertoa miten olisi mahdollista tietää ihmisten nimet vain katsomalla näiden kasvoja.

Kolmen päivän kuluttua Kiran lupaama Death Note oli lähetetty Mogille, joka oli tuonut sen mukanaan Los Angelesiin. Soichiro oli myös palannut tutkintayksikön luokse ja kaikki heistä kykenivät näkemään Ryukin. He miettivät mitä tehdä. Jos mafian jäsenet todella kuolisivat Kiran lupaamalla hetkellä, menetetty muistikirja voitaisiin saada takaisin. Mutta varmistaakseen mafian jäsenten kuolema, Matsuda sanoi, että jonkun pitäisi tehdä vaihtokauppa shinigamin silmistä. Hän tarjoutui vieläpä itse tekemään sen, kun taas muita epäilytti ajatus Kiran suunnitelman seuraamisesta. Heille ei kuitenkaan tarjoutuisi toista tilaisuutta ja rikolliset saisivat kuolemanrangaistuksen joka tapauksessa.

Matsudan ehdotuksesta huolimatta Soichiro itse päättää tehdä vaihtokaupan shinigamin silmistä. Hän syytti itseään muistikirjan päätymisestä mafian käsiin ja oli jopa harkinnut itsemurhaa. Hän oli myös valmis käyttämään heidän juuri saamaansa muistikirjaa ja kuolemaan 13 päivän kuluttua.

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki