FANDOM

Kohde
Luvun tiedot
Luku
63
Albumi
Hahmojen ensiesiintymiset
Julkaisu japaniksi
2. syyskuuta 2005
Julkaisu englanniksi
7. marraskuuta 2006
Julkaisu suomeksi
21. tammikuuta 2009
Sivujen määrä
19
Lukuopas
Edellinen
Päätös
Seuraava
Oikea kulma

Kohde (engl. Target, jap. 的 Mato) on Death Note -mangan kahdeksannen albumin toinen sekä koko sarjan 63. luku.

Juoni Muokkaa

Soichiro Yagami on päättänyt suostua sieppaajieen vaatimuksiin ja viedä Death Note mukanaan Los Angelesiin tyttärensä, Sayun, vapauttamiseksi. Hän lupaa kantaa kaiken vastuun siitä mitä tapahtuu. Mutta Light ja muut Japanin tutkintayksikön jäsenet haluavat miettiä vastasuunnitelmaa, mihin heillä oli mahdollisuus, koska sieppaajat olivat määränneet paikan vaihtokauppaa varten. Soichiro ja Sayu saattaisivat kuolla joka tapauksessa, jos sieppaajat saisivat muistikirjan. Sama kohtalo odottaisi myös tutkintayksikön jäseniä, koska heidän nimensä olivat varmasti paljastuneet sieppajille.

He päättävät ottaa vastaan FBI:n aiemman avunantoehdotuksen tarkkaillakseen vaihtokaupan tapahtumispaikkana toimivaa hotellia. Light aikoo mennä Los Angelesiin ennen muita tehdäkseen valmistelut Amerikan poliisin kanssa. Muut saapuisivat myöhemmin erillisillä lennoilla ja käyttäisivät Lightin kehittämää numeronjakojärjestelmää. Soichiro itse menisi kuitenkin hotellille ilman seuranta- tai kuuntelulaitetta.

Sillä välin SPK:n päämajassa Near, komentaja Rester ja Gevanni olivat kertoneet FBI:n johtajalle, Steve Masonille, mahdollisuuden siitä, että Kanichi Takimuran kuolema olikin Kiran, eikä sieppaajien aikaansaannosta. Mason saa kuitenkin soiton tuntemattomasta numerosta ja soittaja on nykyinen "L" (eli Light). Light kertoi jo John McEnroen, oikealta nimeltään Larry Connersin, avunantoehdotuksesta ja pyysi nyt apua Takimuran kuoleman tutkintaan. Near, joka kuulee koko keskustelun, pyytää saada puhelimen ja sanoo: "Hauska tutustua, toinen L." Light on yllättynyt kuullessaan tämän.

Near kertoo SPK:sta ja että kuinka se toimii ilman "L:n" apua, koska tietävät oikean L:n kuolemasta. Near itse esittäytyy vain kirjaimella "N" ja sanoo olevansa SPK:n ydin. Amerikassa CIA ja FBI toimivat hänen alaisuudessaan, mutta Takimuran kuoleman johdosta suostuu kokonaisvaltaiseen yhteistyöhön Japanin poliisin kanssa. Lightilla ei ole aavistustakaan kuka "N" on, mutta pitkän epäröinnin jälkeen hän kertoo mitä sieppaajat olivat tehneet Takimuran kuoleman jälkeen. Aluksi Near lupasi lähettää agentteja Los Angelesiin ja tarkkailla tilannetta satelliiteilla, kunnes päätti jättää tilanteen kokonaan "L:n" ohjaukseen. Aizawa oli tyytyväinen, että käskyvalta oli heillä, mutta Ide suhtautui epäilyttävästi siihen, että Amerikassa ei enää luoteta L:ään.

SPK:n päämajassa Rester taas ihmettelee oliko turvallista jättää tämä jäljittelijä-L:n vastuulle. Near toteaa, että ihmishengistä huolimatta Death Noten saaminen on SPK:n tärkein tavoite. Olisi parempi, jos se oli jonkun muun kuin Japanin poliisin hallussa.

Seuraavana päivänä Light valmistautui lähtemään Los Angelesiin. Misa tulisi mukaan, koska tällä alkaisi kuvaukset Hollywoodissa. (oikeasti Light kuitenkin tarvitsi shinigamin silmiä) Matsuda tulisi seuraavalla lennolla ja Aizawa kolmannella, mutta välttääkseen tunnistamisen Aizawa päätti leikauttaa hiuksensa. Ide tulisi Soichiron kanssa viimeisellä lennolla.

Soichiro ei välittänyt enää omasta hengestään ja olisi valmis jopa kuolemaan, jotta Sayu pelastuisi. Light kuitenkin huomautti maillisen tuskan se toisi tämän läheisille. Hän vaati, että tämä keksisi keinon, jolla selviäisi hengissä kaikesta yhdessä Sayun kanssa.

Myöhemmin Soichiron (sekä silmälaseilla ja tekoviiksillä naamioituneen Iden) ollessa lentokentällä kohti porttia, jolta tämän lento lähtisi, hänen taakseen kävelee mies nimeltä Zakk Irius, joka oli yksi sieppaajista. Irius soitti Mellolle, joka antoi ohjeet nousta portilta 18 lähtevälle lennolle SE333. Ide olisi halunnut pidättää Iriuksen, mutta Light sanoi tehtävän vaaraantuvan. He huomasivat, että lento SE333 oli myös menossa Los Angelesiin ja että se oli sama lento, jolla Aizawa oli.

Aizawa ihmetteli miksi Soichiro oli samalla lennolla, mutta ei tehnyt mitään. Irius antoi Soichirolle kämmenmikron ja langattoman kuulokkeen. Mello itse puhutteli Soichiroa niiden kautta ja sanoi, ettei välittäisi tämän ja Sayun tappamisesta niinkään paljon kuin Death Noten saamisesta. Soichiro ei pidä ajatuksesta antaa muistikirja henkilölle, jonka luonnetta ei tunne.

Lentokentällä puolestaan huomattiin, että lento SE333 oli poikennut kurssiltaan.

Virheet Muokkaa

  • Luvun suomenkielisessä versiossa Takimuran nimen sijaan oli virheellisesti käytetty nimeä Kitamura.

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki