FANDOM

Poliisien kilvet.jpg
Kilpi
Luvun tiedot
Luku
24
Albumi
Hahmojen ensiesiintymiset
Julkaisu japaniksi
3. syyskuuta 2004
Julkaisu englanniksi
3. tammikuuta 2006
Julkaisu suomeksi
22. elokuuta 2008
Sivujen määrä
21
Lukuopas
Edellinen
Kova juoksu
Seuraava
Typerys

Kuunnelkaa! Älkää jättäkö rajoja! Älkää näyttäkö itseänne! Kira ei ole televisioaseman sisällä! Jos hän on täällä, hän on ulkona!

Kilpi (engl. Shield, jap. 盾 Tate) on Death Note -mangan kolmannen albumin kahdeksas sekä koko sarjan 24. luku.

Juoni Muokkaa

Sakura TV:n lähetys jatkuu. Kira vaattii neljän päivän päästä eli 22. huhtikuuta kello 18 astausta siitä onko poliisi valmis yhteistyöhön hänen kanssaan. Silloin esitettäisiin yksi kahdesta seuraavasta videonauhasta riippuen poliisin vastauksesta.

Sillä välin sairaalasta karannut poliisipäällikkö Soichiro Yagami oli ajanut poliisien panssariautolla Sakura TV:n aseman pääsisäänkäynnin läpi. Hän pitää päänsä takin avulla peitettynä ja saapuu studioon G-6, josta ohjaaja Hitoshi Demegawa lähetti Kiran nauhoja suorana. Demegawa väitti tehneensä kaiken vain, koska aseman työntekijöitä oli uhattu. Soichiro kuitenkin muisti kuinka Demegawa oli aiemmin lähettänyt kanavallaan Kirasta valheellista tietoa. Hän uhkaa tappaa tämän, jos ei saa nauhoja haltuunsa. Hän vaatii myös kaikki niistä tehdyt kopiot.

Samalla hetkellä aseman eteen saapuu poliisiauto. Tietäen näitä poliiseja odottavan saman kohtalon kuin Ukitaa, L lainaa Aizawan puhelinta soittaakseen NPA:n varajohtaja Kitamuralle. Hän pyytää Kitamuraa ottamaan poliisien liikkeet hallintaansa, jottei näiden kuolemasta kehittyisi suurta tragediaa. Nähtyään konstaapelien kuolemat, Kitamura suostuu L:n pyyntöön.

L:n hotellihuoneessa Watari saa soiton Soichirolta. Watari soittaa takaisin ja antaa puhelimen L:lle. L tajuaa Soichiron olleen se panssariautoa ajanut henkilö. Soichiro puolestaan kertoo takavarikoineensa nauhat, mutta miettii miten pääsee turvallisesti pois rakennuksesta. L ilmoittaa Kitamuralle Soichiron teosta ja Kitamura pyytää häntä kertomaan Soichiroa odottamaan asemalla viisi minuuttia.

Viiden minuutin kuluttua televisioaseman sisäänkäynnillä oli joukko kilvillä ja kypärillä suojautuneita poliiseja sekä poliisiauto, jonka vieressä seisoi Kira-tutkintayksiköstä aiemmin eronnut Hideki Ide. Soichiro sanoo haluavansa ajaa autoa yksin ja Ide suostuu tähän. Tuntematon henkilö tarkkailee tapahtunutta ikkunan kautta. NHN-kanavan Golden News-uutisisten toimittaja Kouki Tanakabara ylistää poliisia Kiran vastustamisesta ja on varma, että se on oikea vastaus maassa, jossa laki vallitsee.

Soichiro saapuu uupuneena L:n hotellihuoneelle ja ojentaa hänelle Kiran lähettämän kirjekuoren sekä nauhat. Aizawa vie kirjeen ja alkuperäiset nauhat tekniseen tutkintaan, jossa hänen tuttavansa voisivat tutkia asiaa. L puolestaan katsoo kopionauhojen sisällön.

Seuraavana päivänä L kertoo, että nauha numero 3 piti näyttää, jos poliisi suostuu yhteistyöhön Kiran kanssa. Jos vastaus on kielteinen, piti näyttää nauha numero 4. Nauhalla 3 Kira pyysi näyttämään televisiossa entistä enemmän rikollisia tai sellaisia, jotka sortivat heikompia. Lisäksi hän vaati NPA:n korkeimpien virkamiesten ja L:n esiintyvän televisiossa. Nauhalla 4 oli sama asia ilmaistuna himean eri tavalla. L käskee poliiseja antamaan Sakura TV:lle luvan näyttää nauha 4.

Neljän päivän kuluttua eli 22. huhtikuuta 2004 Kira ilmaisee pettymyksensä, mutta vaatii silti näkevänsä televisiossa enemmän rikollisia. Muuten hän uhkaa poliiseja ja median edustajia. Hän vaatii myös NPA:n johtajan tai L:n kuolemaa rangaistuksena vastustamisesta. L:n oikea henkilöllisyys oli salainen, joten hänen oli esiinnyttävä televisiossa neljän päivän sisällä. Mutta jos esiintyjä on epäaito L (niin kuin Lind L. Tailor), Kira tappaa usean korkea-arvoisen poliisin ympäri maailmaa.

Hän vaatii L:ää näyttäytymään neljän päivän kuluttua Sakura TV:llä kello 18 uutisissa ja pitämään kymmenen minuutin puheen. Hän ei usko näyttäytyjää L:ksi, hän tappaisi useita korkea-arvoisia poliisivirkamiehiä ympäri maailmaa. Light Yagami ja shinigami Ryuk katsovat lähetystä tyytyväisen näköisinä.

Suunnittelu Muokkaa

Ohba valitsi nimen "Kilpi", kuvauksena kohtauksesta, jossa poliisit ovvat saartaneet Sakura TV:n depicting the police officers blockading the Sakura TV offices. Nähdessään sen, hän sanoi sen "näyttävän mahtavalta."

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki