FANDOM

Kaksikko
Luvun tiedot
Luku
99
Albumi
Julkaisu japaniksi
4. heinäkuuta 2006
Julkaisu englanniksi
3. heinäkuuta 2007
Julkaisu suomeksi
22. toukokuuta 2009
Sivujen määrä
19
Lukuopas
Edellinen
Kaikki
Seuraava
Kasvotusten

Kaksikko (engl. Two, jap. 二人 Futari) on Death Note -mangan kahdennentoista albumin ensimmäinen sekä koko sarjan 99. luku.

JuoniMuokkaa

Matt pakenee yhä Kiyomi Takadan henkivartijoita, mutta seuraavassa risteyksessä henkivartijoiden autot saartavat hänet. Matt ei uskonut, että joutisi tapetuksi ja oesitti antautuvansa, mutta aikoen myös käyttää savupanosasettaan hämäkysen aikaansamiseeksi. Takadan henkivartijat kuitenkin ampuivat hänet kuoliaaksi, uskoen ettei Matt olisi kuitenkaan kertonut mitään ja että vain kuolema sovittaa Kiraa vastaan tehdyt synnit.

Mello on ajaa yhä moottoripyörällä mukanaan siepattu Takada. Takada muisti nähneensä ajajan kasvot ennenkin ja muisti kuinka Light oli varoittanut Mellosta sekä kertonut tämän oikean nimen: Mihael Keehl. Mello ajoi moottoripyöränsä kuljetusauton lavalle. Hän käski Takada riisumaan vaatteensa, jotta hankkiutuisi eroon tämän hallussa olevista seurantalaitteista. Takada oli varmistanut kännykkänsä asetuksilla ettei yhteys "T:hen" paljastuisi. Kun hänellä oli enää alusvaatteet, Mello antoi hänelle viltin. Takada oli kuitenkin piilottanut rintaliiveihinsä Death Noten sivun palasen.

Lidner ilmoitti Nearille Takadan sieppauksesta. Near kysyi myös oliko Lidner vuotanut tutkintatietoja Mellolle. Lidner tunnusti tämän, mutta sanoi ettei ollut kertonut Mikamista. Near kuitenkin pelkäsi, että hänen suunnitelmansa Light Yagamin varalle epäonnistuisi, jos Mello saisi Takadan kautta tietää Mikamista. Hän käski Lidneriä etsimään Mellon niin pian kuin mahdollista.

Kun Takada oli ottanut vaatteensa pois, Mello ajoi kuljetusauton postituskeskukselle ja jätti sinne laatikossa Takadan vaatteet, sekä kaikki tämän taskuista ja laukusta löytyneet tavarat. Jatkaessaan jälleen ajamista Mello kuuli uutisten kautta Mattin kuolemasta ja tunsi syyllisyyttä siitä. Takada puolestaan valmistautuu käyttämään Death Noten palasta.

Sillä välin Japanin tutkintayksikkö on saanut tietää Takadan sieppauksesta. Takada ei voi edes vastata puhelimeen. He epäilevät aluksi Nearin olevan sen takana, mutta Light tajuaa ettei se olisi tämän tapaista. Near ottaa myöhemmin yhteyttä ja varmistaa Lightin epäilyn siitä, että sieppaus oli Mellon aikaansaannosta. Near ei voinut ottaa yhteyttä Melloon, koska tämä tuskin vastaisi näissä olosuhteissa. Mellon toimista oli haittaa sekä Nearille että Lightille, joten he päättivät tehdä kaikkensa selvittääkseen Mellon ja Takadan olinpaikat.

Sitten Light sai puhelun salatusta numerosta. Se oli Takada, joka soitti salaa piilossa pitämästään kännykästä ja pyysi apua. Light neuvoi häntä rauhoittumaan vastaamaan kysymyksiin. Ensin Takadan oli vahvistettava kaikki henkilötietonsa. Sitten Light kysyi, että oliko Takada toiminut niin kuin piti hengen ollessa uhattuna. Takada sanoi, että oli, minkä Light tulkitsi merkiksi, siitä että Mello oli tapettu Death Noten palasen avulla. Takada kertoi kuljetusauton kulkeneen Naganon suuntaan mottoritietä pitkin. Nyt auto oli hylätyn kirkon raunioiden sisällä. Light saisi jäljitettyä puhelun kautta Takadan olinpaikan, mutta Takadan piti odottaessa tehdä eräs asia.

Light, Aizawa ja Ide lähtivät kohti Takadan olinpaikkaa Matsudan jäädessä vahtimaan päämajaa. Sillä välin Takada soitti Lightin ohjeiden mukaisesti Mikamille ja pyysi tätä lähettämään mahdollisimman monen rangaistavan henkilön nimet. Mikami oli kuullut jo uutisten kautta sieppauksesta ja ymmärsi Takadan soiton kautta sieppaajan olevan kuollut. Kahden seuraavan päivän uhrit oli tuomittava, jotta 28. päivänä Mikami voisi toimia vapaasti. Hän ilmoitti työtovereilleen lähtevänsä käymään rikoksen tapahtumapaikalla.

Sillä välin Light, Aizawa ja Ide olivat matkalla kohti Takadan olinpaikkaa, jonka Light oli jäljittänyt sijaitsevan Karuizawassa. Karuizawaan kestäisi puoli tuntia. Mutta koska Aizawa ja Ide istuivat auton etupenkeillä, Light kykeni huoletta ottamaan käyttöönsä rannekellossaan olevan Death Noten palasen. Hän ei halunnut SPK:n löytävän Mellon tappamiseen käytettyä Death Noten palasta. Eikä hän enää tarvinnut Takadaa, koska tapaaminen Nearin kanssa oli jo sovittu.

Kun sekä Lidner että Aizawa, Ide ja Light saapuivat paikalle, kirkon rauniot olivat syttyneet tuleen. Light hymyili itsekseen ja Death Noteen palaseen oli kirjoitettu: "Kiyomi Takada, itsemurha. 26.1.2010 kello 14:32. Palaa kuoliaaksi sytytettyään kaiken ympärillään tuleen, mukaan lukien tavarat, joille kirjoitti."