FANDOM

Kärsivällisyys
Luvun tiedot
Luku
102
Albumi
Julkaisu japaniksi
4. heinäkuuta 2006
Julkaisu englanniksi
3. heinäkuuta 2007
Julkaisu suomeksi
22. toukokuuta 2009
Sivujen määrä
19
Lukuopas
Edellinen
Johdattelu
Seuraava
Julistus

Kärsivällisyys (engl. Patience, jap. 我慢 Gaman) on Death Note -mangan kahdennentoista albumin neljäs sekä koko sarjan 102. luku.

Juoni Muokkaa

X-Kira alias Teru Mikami kirjoittaa omaan Death Note -muistikirjaansa SPK:n ja Japanin tutkintayksikön jäsenten nimiä. Matsuda ei pysty vain olemaan aloillaan ja yrittää ottaa aseensa esiin. Rester ja Gevanni kuitenkin pysäyttävät hänet ja Near vakuuttaa, ettei kukaan kuole.

Kun Aizawa kysyy miksi tämä on niin varma siitä, Near paljastaa peukaloineensa muistikirjaa. Hän kertoi saaneensa selville X-Kiran kirjoittavan muistikirjasta täyteen tasan yhden sivun päivässä. Päästyään käsiksi muistikirjaan hän oli vaihtanut kaikki sen sivut alkaen siitä sivusta, jota käytettäisiin 28. tammikuuta eli tänään. Kun X-Kira tarkistaisi ovatko SPK:n ja tutkintayksikön jäsenet kuolleet, hänet pidätettäisiin. Henkilön, jonka nimeä ei ole kirjoitettu muistikirjaan, on oltava Kira.

Light hädin tuskin kykeni pidättelemään nauruaan. Hän oli nimittäin arvannut kaiken tämän etukäteen. Hän uskoi Nearin hävinneen, koska tämä halusi liian kovasti työntää pitävät todisteet hänen eteensä, sen sijaan että olisi vain suoraan tappanut hänet ja Mikamin. Light oli arvannut koko ajan, että Near pyrkisi pääsemään käsiksi muistikirjaan ja peukaloimaan sitä niin, ettei kukaan tapaamispaikalla kuolisi. Nearin peukaloima muistikirja oli kuitenkin väärennös ja Mikami kirjoitti nyt nimet aitoon.

Light oli arvannut tämän jo siitä asti, kun Near ilmoitti saapuneensa Japaniin ja lupasi ratkaista kaiken kasvotusten. Hänen onnekseen Near ei tiennyt muistikirjan omistajuuden sääntöjä tai sitä, että pelkästään sen sivun palasilla voi tappaa. Light oli käskenyt Mikamia valmistamaan väärennetyn muistikirjan ja lähettämään aidosta aluksi viisi sivua Takadalle. Ollessaan yhteydessä toisiinsa Mikami kirjoitti nimet väärennökseen ja Takadan aidosta muistikirjasta revityille sivuille. Mikami myös tarkoituksella kirjoitti joitakin nimiä julkisesti saadakseen varjostajansa huomion. Hän oli silloin aina ennen nimen kirjoittamista lähettänyt kännykällään uhrin kasvokuvan ja nimen Takadalle, joka vastasi tämänkin todellisesta tuomitsemisesta.

Lisäksi Light oli arvannut Nearin hyötyvän Mikami rutiininomaisesta elämäntyylistä. Mikami kävi kuntosalilla aina sunnuntaisin ja torstaisin, mikä antoi varjostajalle tilaisuuden koskettaa muistikirjaa. Lisäksi Mikami kirjoitti täyteen tasan yhden sivun päivässä, minkä johdosta Near keksisi tavan peukaloida muistikirjaa korvaamalla kaikki tapaamispäivästä alkavat sivut. Koska sivujen vaihtaminen jättäisi myös jälkiä, Light käski Mikamin tarkistaa väärennetyn muistikirjan joka päivä sen varalta. Saatuaan 23. päivä Takadalta tekstiviestin "Haluan tavata sinut pian.", Light oli huomannut Nearin langenneen ansaan odotusten mukaisesti.

Koska muistikirjaa oli jo peukaloitu 21. päivä, Near ei voinut muuttaa tapaamisajankohtaa ja estää juonensa paljastumista. Eikä Mellon toteuttama Takadan sieppauskaan näyttänyt juurikaan edistäneen Nearin suunnitelmaa millään tavalla. Light oli varma, ettei Near ollut mitään verrattuna L:ään, joka todennäköisemmin olisi epäillyt mahdollisuutta väärennetystä muistikirjasta ja laittanut tuomitun rikollisen testaamaan sitä. Mutta Nearin naiivin toiminnan ansiosta Light oli saanut tilaisuuden voittaa.

Light kysyi oliko X-Kira kirjoittanut nimet muistikirjaan. Mikami sanoi rauhallisesti, että oli. Lightin oli vaikea pidätellä nauruaan, kun taas Near piti outona suoraa vastausta tämän kysymykseen. Light ilmaisi mahdollisuuden siitä, että X-Kira olisi tajunnut Nearin suunnitelman. Sitten Near paljasti tutkintayksikölle Mikamin nimen ja pyysi tätä astumaan sisään. Kun Light pyysi samaa, Mikami avasi oven ja astui sisään ja sanoi Lightille "noudattavansa tämän tahtoa". Kun Light kysyi montako sekuntia sitten ensimmäinen nimi oli kirjoitettu, Mikami alkoi laskea 35:stä 40:een.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki