FANDOM

Gelus.png
Jealous
Esiintymiset
Ensiesiintyminen mangassa
Ensiesiintyminen animessa
Näytellyt elokuvat
Henkilökohtainen tieto
Muut nimet
Gelus (englanninkielinen versio)
Laji
Shinigami
Sukupuoli
Mies
Kuolinaika
12. maaliskuuta 2004 (animessa 2007)
Tilastot
Älykkyys
3/10
Uteliaisuus
7/10
Aloitekyky
6/10
Empatia
7/10
Arvo
13
Näyttelijät
Japaninkielinen ääni
Kenichi Matsuyama (松山•ケンイチ, Matsuyama Ken'ichi) (anime)
Englanninkielinen ääni
Michael Dobson

Mutta hän vaikuttaa niin terveeltä. Miksi se mahtaa tapahtua tänään...?

— Jealous (Luku 27)

Jealous (ジェラス, Jerasu) on shinigami, joka kuoli pelastaakseen Misa Amanen hengen. Hän esiintyy ainoastaan takaumassa, jossa Rem kertoi miten shinigami voi kuolla ennenaikaisesti.

Ulkonäkö Muokkaa

Jealous on pieni nukelta näyttävä shinigami, joka näyttää koostuvan yhteenommelluista osista. Hänellä on kaksi silmäkuoppaa, joista vain toisessa on silmä.

Hahmo Muokkaa

Jealous poikkeaa muista shinigameista siten, että hän välittää ihmisistä. Hän on hiljainen ja lempeä shinigami, joka haluaa auttaa muita. Misan ollessa kuolemaisillaan, hän päättää rakkautensa vuoksi pelastaa tämän.

Juoni Muokkaa

Jealous oli pitkän aikaa tarkkaillut Misa Amanea ihmisten maailmassa. Kun maaliskuussa 2004 (animessa 2007) koitti Misan viimeinen päivä elossa, hän katsoi sitä toisen shinigamin, Remin, kanssa. Eräs vainoaja oli rakastunut Misaan, mutta Misa ei tuntenut miestä ja torjui tämän. Mies päätti sitten tappaa Misan ja sen jälkeen itsensä. Jealous kuitenkin rakasti Misaa niin paljon, että kirjoitti Death Noteensa vainoajan nimen eplastaakseen Misan, vastoin Remin neuvoja.

Rangaistuksena ihmiselämän pidentämisestä Jealous muuttui hiekaksi ja kuoli. Hänestä jäi jäljelle vain Death Note ja hänen jäljellä ollut elinaikansa siirtyi Misalle. Rem toimitti Jealousin Death Noten Misalle uskoen sen nyt kuuluvan tälle.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki