FANDOM

Japani
Luvun tiedot
Luku
86
Albumi
Julkaisu japaniksi
3. helmikuuta 2006
Julkaisu englanniksi
6. maaliskuuta 2007
Julkaisu suomeksi
18. maaliskuuta 2009
Sivujen määrä
19
Lukuopas
Edellinen
Valinta
Seuraava
Huominen

Japani (engl. Japan, jap. 日本 Nihon) on Death Note -mangan kymmenennen albumin seitsemäs sekä koko sarjan 86. luku.

Juoni Muokkaa

Teru Mikami on valinnut NHN-kanavan uutisankkuri Kiyomi Takadan Kiran sanoman uudeksi välittäjäksi. Takada oli vetänyt viime vuonna keskusteluohjelmaa kaksikymppisille työssäkäyvville, johon Mikami oli myös ottanut osaa. Hän oli yleensä asiallinen, mutta se muuttui aina kun puhe kääntyi Kiraan. Takada inhosi rikollisuutta sekä yhteiskunnallista epäoikeudenmukaisuutta ja kertoi näkemyksistään myös Mikamille näiden tavatessa aina useiden tapausten yhteydessä. Siksi Takada oli Mikamin mielestä sopiva median edustaja Kiralle.

Japanin tutkintayksikön päämajassa Light Yagami pohti Mikamin päätöstä. Light tunsi Takadan yliopistosta, eikä hän siksi olisi itse valinnut tätä. Mutta sitä Mikami ei voinut tietää, eikä Takada ollut paha valinta. Light arvasi muiden tutkintayksiköstä saavan ennen pitkää Takadan kytköksen tähän ennen pitkää, mutta Takadasta olisi varmasti hyötyä hänelle. Lisäksi hän voisi saada myös yhteyden Mikamiin, mikä olisi tarpeen Nearin ja Mellon tappamiseksi. Near varmaan jo tiesi Lightin nykyiseksi L:ksi sekä Misan taustan.

Mogi oli tarkkaillut Lightia vuosia sitten L:n käskystä ja muisti nähneensä Takadan tämän seurassa. Hän halusi kertoa tästä Aizawalle ja nämä lähtivät siksi aikaa käymään ostoksilla. Sillä välin Iden pitäisi tarkkailla Lightia.

Mello tarkkaili Misaa, jota tutkintayksikkö ei juuri nyt tarkkaillut. Koska Misan tilanne ei sen jälkeen ollut muuten muuttunut, tämä ei ehkä enää ollut toinen Kira. Misa oli jo kerran ollut eristyksessä, eikä kertoisi mitään edes aseella uhattuna. Mutta Misa oli useasti maininnut Lightin, Soichiro Yagamin pojan, nimen. Mello päätteli tämän ja muun kuulemansa tiedon perusteella Lightin olevan nykyinen L. Sitten hän kuuli Mattilta Aizawan ja Mogin astuneen päämajan ulkopuolelle.

Mogi kertoi Aizawalle Takadasta ja kuinka oli nähnyt tämän Lightin seurassa yliopistolla vuosia sitten. Aizawa ei uskonut olevan tarpeen mainita Idelle, mutta piti outona, että Kira käyttäisi entistä tyttöystäväänsä. Sama asia pätee toisaalta myös Misaan, eikä Light vaikuta olleen yhteydessä Takadaan. Sitten Light soittaa heille ja haluaa kertoa miten tutkinta etenisi tästä eteenpäin.

Light tunnustaa muille tuntevansa Takadan ja uskottelee tutkintayksikön pääsevän tämän avulla Kiran jäljille. Matsuda huomauttaa takadan olevan todennäköisesti uhkailtu ja liian peloissaan auttamaan, kun taas Ide pitää ongelmana Kiran palvojia, jotka vartioivat Takadaa. Light kertoo tietävänsä Takadan nykyisen puhelinnumeron ja ettei tämä varmasti auta nappaamaan Kiraa, koska oli todellinen Kiran palvoja. Sitäkin voisi kuitenkin hyödyntää. Japanin poliisivoimat esittävät tällä hetkellä hyväksyvänsä Kiran toimet. Light kertoisi olevansa poliisi ja esittäisi pyytävänsä Kiralta ohjeita siitä, miten poliisien tulisi toimia.

Light hoitaisi itse puhumisen, mutta Aizawa halusi koko tutkintayksikön kuulevan näiden väliset keskustelut. Nyt he siirtäisivät päämajansa taas Japaniin, mutta eivät paljastaisi olinpaikkaansa Nearille, koska pelkäsivät sen tulevan muuten myös Mellon tietoon. He kaikki menisivät eri lennoilla: Light ja Aizawa ensimmäisellä lennolla, Matsuda ja Ide toisella sekä Mogi ja Misa viimeisellä.

Sillä välin komentaja Rester ilmoitti SPK:n päämajaan tietoja Takadasta. Hän oli saanut selville Takadan käyneen samaa yliopistoa Lightin kanssa ja olleen läheisissä väleissä tämän kanssa. Nearin oli vaikea uskoa, että Light valitsisi tuntemansa henkilön Kiran sanoman välittäjäksi. Light saisi helposti yhteyden tähän, mutta silloin Aizawan olisi pitänyt kertoa siitä Nearille. Koska Aizawa ja muut pitivät Lightia silmällä, niin tämä ei ainakaan saanut yhteyttä Death Noten nykyiseen omistajaan.

Near käski Resteriä pyrkimään niin lähelle Takadaa kuin mahdollista. Kiraa palvovat henkivartijat suojelevat häntä tarkemmin kuin Demegawaa. Mutta Kiran palvojien joukossa Rester voisi päästä lähelle. Aizawa ja Mogi tunsivat hänen kasvonsa, mutta tuskin kertoisivat mitään "L:lle". Near ehdottaa seuraavaksi Japaniin menemistä Gevannille ja Lidnerille. Oli jo selvää, että Death Noten nykyinen omistaja oli siellä.

Japanissa Naritan lentokentällä Light soitti Takadalle. Hän pyysi tätä asunnolleen tärkeän asian vuoksi. Takada muistutti Lightia Misasta ja suhteesta tähän. Mutta Light sanoi, ettei Misa ollut tarpeeksi älykäs kumppanikseen.

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki