FANDOM

Jack Neylon.jpg
Jack Neylon
Esiintymiset
Ensiesiintyminen mangassa
Ensiesiintyminen animessa
Videopelit
Henkilökohtainen tieto
Oikea nimi
Kal Snydar
Laji
Ihminen
Sukupuoli
Mies
Veriryhmä
AB
Syntymäaika
23. helmikuuta 1973 (animessa 1976)
Kuolinaika
10. marraskuuta 2009 (animessa 2012)
Ikä
36
Pituus
168 cm
Paino
50 kg
Tilastot
Älykkyys
8/10
Luovuus
7/10
Aloitekyky
4/10
Tunteellinen vahvuus
3/10
Sosiaaliset taidot
5/10
Muut taidot
Auktoriteetti: 10/10
Näyttelijät
Japaninkielinen ääni
Matsumaya Takashi (松山タカシ, Takashi Matsumaya)
Englanninkielinen ääni
Ted Cole

Jack Neylon (ジャック=ネイロン, Jakku Neiron) on mafian jäsen, joka pitää käsissään Sidoh'n Death Notea, heidän saadessaan se Japanin tutkintayksiköltä.

Ulkonäkö Muokkaa

Neylonilla on olkapäille yltävät vaaleat hiukset, silmälasit soikeilla linsseillä sekä vaalea puku.

Hahmo Muokkaa

Neylon on mahdollisesti huumeriippuvainen, koska Ross epäilee hänen käyttäneen niitä liikaa, kun hän näkee ensimmäisen kerran shinigami Sidoh'n ja panikoi.

Historia Muokkaa

Neylon on työskennellyt mafian jäsenenä Rod Rossille vuodesta 1987 asti. Hän on ollut mukana huumeiden ja aseiden salakuljetuksessa. Hänet pidätettiin jopa neljä kertaa, mutta maksoi aina takuut ja vapautui näytön puutteen vuoksi.

Juoni Muokkaa

Neylon osallistui järjestelyihin vaihtoakupasta, jossa NPA:n varajohtajan, Soichiro Yagamin, oli luovutettava hallussaan oleva Death Note -muistikirja mafialle vastineeksi tyttärensä, Sayun, vapaudesta. Neylon lähetti tietokoneen kautta ohjeita vaihtokaupan suorittavalle jäsenelle, joka käytti koodinimeä "Y462".

Kun muistikirja oli tulossa mafian käsiin jäljittämätöntä tyyppiä olevan ohjuksen kautta, Neylon räjäytti Rossin määräyksestä Y462:n helikopterin. Kun ohjus oli laskeutunut, Neylon oli ensimmäinen muistikirjaa koskettanut ihminen ja hänestä tuli sen omistaja.

Ensimmäinen asia, jonka Neylon teki muistikirjalla Mellon käskystä, oli tappaa kaikki Yhdysvaltojen oman Kiraa vastustavan järjestön, SPK:n, jäsenet. Mutta neljä jäsentä kuitenkin jäi henkiin. Kun muistikirjaa oli käytetty mafiaan yhteydessä oleviin henkilöihin, Neylon soitti mangaversiossa Yhdysvaltojen presidentille, David Hoopelle, ja antoi puhelimen Mellolle, joka halusi tämän apua SPK:n eloonjääneiden toimien tarkkailemisessa.

Neylon joutui Death Noten vaikutuksen alle, kun Misa Amane näki shinigamin silmillä hänen oikean nimensä ja Light manipuloi hänet lähettämään piilopaikkansa sijainti kirjeenä "Misya Amonelle". Neylon kuolinpäiväksi oli asetettu 10. marraskuuta 2009 (animessa 2012).

Myöhemmin Death Note salaperäisesti lennähti ja putosi Neylonin päähän. Sitten Neylon näki paikalle saapuneen shinigamin nimeltä Sidoh, joka oli tehnyt itsensä tälle näkyväksi laittamalla tämän koskettamaan muistikirjaa. Sitten Neylon suosutteli muutkin mafian jäsenet koskettamaan sitä, jolloin nämäkin näkivät Sidoh'n.

Sidoh kertoi kahden takakanteen kirjoitettujen sääntöjen olevan tekaistuja sekä shinigamin silmistä, joista Neylon pakotettiin tekemään vaihtokauppa. Neylon ei halunnut elinaikansa lyhentyvän, mutta Rossin mielestä puoliintunut elinaikakin oli parempi kuin kuoleminen heti. Lisäksi Neylonille luvattiin paikka Rossin oikeana kätenä. Saatuaan silmät Neylon näki kaikkien mafian jäsenten oikeat nimet ja elinajat, mutta sai käskyn pitää salassa Rossin ja Mellon. Neylon käytti myöhemmin silmiään nähdäkseen piilopaikkaan hyökänneiden erikoisjoukkojen sotilaiden oikeat nimet.

Mafia vaihtoi tämän jälkeen piilopaikkaa, mutta Neylon tulisi yhä kuolemaan marraskuun 10. päivänä. Kiran saatua heidän uusi piilopaikkansa selville, tämä kirjoitti myös Rossin ja muiden mafian tunnettujen jäsenten nimet Death Noteen. Ja nämä kuolivat kuolivat Neylonin ohella 10. marraskuuta kello 23:59.

Trivia Muokkaa

  • Neylonin elinaikaa merkitsevät numerot shinigamin silmillä katsottuna ovat "50122".

Sitaatit Muokkaa

  • "Pomo, noko tuo naamiaisasuun pukeutunut kaveri uusi tulokas?" (Jakso 29)
  • "Kuoleman jumala?" (Jakso 29)
  • "Koskekaa siihen! En ole hullu!" (Jakso 29)

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki