FANDOM

Soichiro ja Light ampumisen jälkeen.jpg
Isä ja poika
Luvun tiedot
Luku
36
Albumi
Julkaisu japaniksi
4. helmikuuta 2005
Julkaisu englanniksi
2. toukokuuta 2006
Julkaisu suomeksi
22. lokakuuta 2008
Sivujen määrä
19
Lukuopas
Edellinen
Muistinmenetys
Seuraava
Kahdeksikko

Koska lapsenne on Kira, tapatte hänet ja itsenne?

Misa Amane

Isä ja poika (engl. Father and Son, jap. 親子 Oyako) on Death Note -mangan viidennen albumin toinen luku ja koko sarjan 36. luku.

Juoni Muokkaa

Shinigami Rem katsoo sivusta kuinka tuntematon mies käytti Death Notea tappaaksen rikollisia. Heidän välisensä vaihtokaupan ehto oli, että mies tappaisi ensin rikollisia, sitten saisi käyttää muistikirjaa mielensä mukaan. Rem taas mietti mielessään kuinka tapahtumien pitäisi pelastaa Misa.

Sillä välin Light Yagami oli ollut eristyksissä 50 päivää. Soichiro Yagami ei suostunut poistumaan sellistä ilman poikaansa. Light taas ei edelleenkään ole tietoinen Kiran murhien jatkumisesta ja sanoo edelleen itseään syyttömäksi. Misa puolestaan haluaisi taas voida nähdä Lightin.

Aizawa alkaa vaatia, että Light vapautettaisiin. L kuitenkin toteaa, ettei eristys todista muuta kuin, että Misan rakkaus Lightia kohtaan on hyvin epänormaali. Aizawa puolestaan uskoo L:n vain olevan kyvytön myöntämään erehtymistä Lightin suhteen.

Kira ei olisi voinut tappaa Lind L. Tailoria ja 12 FBI-agenttia ilman, että olisi saanut näistä tietoa. Nyt rikollisia kuoli ilman, että Light tiesi näistä yhtään mitään. Eikä kotietsinnässä Lightin huoneesta löytynyt muuta kuin tapauksen tietoja sisältävä muistikirja, jonka viimeisellä sivulla luki "Minä voin olla Kira." Aizawan mielestä heidän pitäisi nyt alkaa etsiä oikeaa Kiraa. L vapauttaa Soichiron sellistä ja kertoo tälle päätelmänsä.

Kolmen päivän kuluttua Soichiro ajaa autoa, jonka takapenkillä istuu käsiraudoissa oleva Misa. Kun Soichiro selitti olevansa etsivä, Misa muisti joutuneensa pidätetyksi, koska oli epäiltynä toiseksi Kiraksi. He saapuvat paikkaan, josta Aizawa saattaa autoon myös käsiraudoissa olevan Lightin. Auton lähtiessä taas liikkee Soichiro selitti Lightin ja Misan olevan matkalla teloitettaviksi. L oli nimittäin päätellyt Kiran murhien loppuvan vain siten ja että YK oli hyväksynyt järjestelyt.

Light on yllättynyt kuullessaan murhien yhä jatkuneen. Hän väittää olevansa syytön ja kysyy uskoiko hänen isänsä miluummiin L:ää. Soichiro sanoi L:n luopuvan omasta hengestään, jos oli väärässä. Light ei voinut ymmärtää tätä. L oli ratkaissut kaikki tapaukset tähän asti pitävillä todisteilla.

Sitten Soichiro pysäyttää auton erään sillan alle. Siellä heitä ei näkisi kukaan. Soichiro tappaisi ensin poikansa, sitten itsensä. Light ja Misa aikovat saada hänet luopumaan ajauksesta, mutta Soichiro sanoo omaavansa sekä isän että poliisipäällikön vastuun. Vaikka hän ja Light kuolisivat autossa. Misa sen sijaan teloitettaisiin suunnitellussa paikassa. Hän sanoo pojalleen olevansa tämän tavoin murhaaja ja, että tapaisivat helvetissä.

Mutta panos olikin paukkupanos, jonka ampumisen jälkeen Soichiro huokaisee helpotuksesta. Hän selitti tämän olleen keino saada molemmat vapaiksi. Salaisen kameran kautta tarkkaileva L kertoo, että joko Light tai Misa olisi tappanut Soichiron, jos olisi ollut Kira. Mutta Light olisi voinut myös tajuta esityksen.

Mutta vaikka eristys päättyisikin, Misaa vastaan oli yhä todisteita videonauhojen myötä. Häntä tarkkailtaisiin, kunnes Kira saataisiin kiinni. Lightin puolestaan olisi oltava yhdessä L:n kanssa 24 tuntia vuorokaudessa tutkimassa tapausta. Light suostuu tähän ja uskoo heidän nappaavan Kiran yhdessä.

Suunnittelu Muokkaa

Luvun nimi viittaa Soichiroon ja Lightiin. Ohba sanoi, että hänellä oli vaikeuksia monien lukujen nimeämisessä, joten jälkikäteen mietti ettei hän "ehkä" ajatellut niitä tarpeeksi.

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki