FANDOM

Ilmoitus
Luvun tiedot
Luku
81
Albumi
Hahmojen ensiesiintymiset
Julkaisu japaniksi
3. helmikuuta 2006
Julkaisu englanniksi
6. maaliskuuta 2007
Julkaisu suomeksi
18. maaliskuuta 2009
Sivujen määrä
19
Lukuopas
Edellinen
Siivous
Seuraava
Itse

Ilmoitus (engl. Warning, jap. 通告 Tsūkoku) on Death Note -mangan kymmenennen albumin toinen sekä koko sarjan 81. luku.

Juoni Muokkaa

Light Yagami on saanut toistaiseksi Japanin tutkintayksikön keskittymään Hitoshi Demegawan tutkimiseen, mutta ei ole täysin varma siitä kertoisiko Mogi mitään hänen ja Misan erityksestä. Koska Mogi ei kerro mitään, Near päättää, että joku muu tutkintayksikön jäsen on saatava puhumaan.

Light alkaa katsoa Kiran kuningaskunnan nauhoitettuja lähetyksiä. Hän oli varautunut etukäteen siihen, että Misasta olisi hankkiuduttava eroon. Hän kaavaili sitä alun perin vasta, kun Kiran toimet olisi hyväksytty täysin, mutta Nearin epäilyt olivat nyt vahvat. Light huomaa osallistujan numero 34 ja ottaa tästä selvää Demegawan lähettämien henkilötieto- ja kyselylomakkeiden kautta. Osallistuja numero 34 oli 27-vuotias yleinen syyttäjä Teru Mikami.

Sillä välin Aizawa mietti yhä Lightiin kohdistuvia epäilyjä. Demegawan ilmestyminen Kiran palvojien kanssa ei vaikuttanut olevan sattumaa. Light oli silloin koko ajan Matsudan kanssa, mutta Matsudan tuntien Light olisi voinut tehdä jotain huomaamatta.

SIllä välin SPK:n uudessa päämajassa Gevanni oli saanut suojatun yhteyden taas kuntoon. Rester peitti Mogin suun ja Near otti yhteyden "L:ään". Hän uskotteli tälle Mogin kuolleen sydänkohtaukseen ja lupaavansa luovuttaa ruumiin Japanin poliisille.

Light ei ymmärtänyt miten se oli tapahtunut. Oliko Misa mokannut vai oliko tämä Nearin ansa? Mogin olemisesta SPK:n päämajassa tiesivät vain harvat. Light saisi helposti selville oliko Mogi todella kuollut, mutta jos hän paljastaisi tietävänsä sen, hän paljastuisi Kiraksi. Near aikoi siis yhä saada muut epäilemään Lightia. Misalta löytyisi todisteita, joten Light päätti, että Misa täytyisi taas luopua Death Notensa omistajuudesta sekä muistoistaan toisena Kirana. Aizawa mietti mitä tekisi ja kehen luottaisi. Oli selvää, että sekä Mello että Near tavoittelivat Death Notea, mutta yrittivät myös saada heidät epäilemään Lightia. Sitten Near antoi tutkintayksikölle numeron, josta hänet voisi tavoittaa.

Aizawa kertoi Idelle ajattelevansa tapahtumia ajalta, jolloin alkuperäinen L epäili Lightia, eikä kyennyt olemaan huomioimatta Nearin sanoja. Iden mielestä Aizawan kannatti tehdä se minkä näki tarpeellisena. Hän itse ei koskaan luottanut oikeaan L:ään, mutta liittyi takaisin tutkintayksikköön työskennelläkseen Aizawan kanssa, ei Lightin.

Light oli varma, ettei Mogi ollut kertonut mitään oleellista. Mutta mietti kuka muista voisi ottaa Neariin yhteyttä. Matsuda ainakin luotti Lightiin täysin, eikä Ide tiennyt mitään erityksestä. Jäljelle jäi vain Aizawa. Light ei halunnut jäädä askeltakaan jälkeen ja lähetti Misalle kiireellisen viestin. Misa avasi tiedoston numero 3, jossa häntä käskettiin kirjoittamaan varastoon mahdollisimman monen rikollisen nimet, hankkiutumaan eroon kommunikaatiovälineistä sekä luopumaan Death Noten omistajuudesta ja lähettämään B4-kirjekuoressa Lightin antamaan osoitteeseen. Misa ymmärsi, että tämä takaisi hänen lopullisen turvallisuutensa, ja uskoi voivansa viimein olla Lightille tavallinen morsian.

Sillä Light mietti oliko shinigami Sidoh kertonut Mellolle muistojen menettämisestä Death Noten omistajuudesta luopumisen myötä. Hän kuitenkin päätti, että tärkeintä oli hävittää kaikki Misalta löytyvät todisteet. Sitten hän kertoi sekä Nearille että tutkintayksikölle, että antaa halukkaiden ryhtyä yhteistyöhön SPK:n kanssa.

Puhelun päätyttyä Aizawa kertoi Idelle aikovansa ottaa salaa yhteyttä Neariin. Ide neuvoi häntä jättämään kännykän päämajaan, jotta seuraaminen olisi mahdotonta. Aizawa teki vielä selväksi, että jos hän kuolisi, Lightia tulisi epäillä Kiraksi. Hän poistui päämajasta ja otti yhteyttä SPK:hon, sanoen haluavansa puhua Nearille. Near pyysi Aizawa tulemaan SPK:n uuteen päämajaan, kunhan olisi varmaa ettei tämä ole Kira tai tämän käskyläinen. Aizawa suostui siihen. Sen jälkeen Near ilmoitti Mogin olevan yhä elossa ja että oli valehdellut saadakseen jonkun muista puhumaan. Mogin annettiin puhua Aizawalle, joka kertoi kuuntelevansa ensin SPK.ta ennen kuin kertoo omat tietonsa.

Sillä välin Teru Mikami on saanut käsiinsä Misan Death Noten sekä kirjeen, jonka mukaan hänet tapettaisiin, jos hän ei tekisi kuten käsketään. Mikami poltti kirjeen ja toisti mielessään sanat "Kira" ja "Jumala".

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki