FANDOM

Light esittää Naomille pyynnön.jpg
Houkutus
Luvun tiedot
Luku
14
Albumi
Julkaisu japaniksi
2. heinäkuuta 2004
Julkaisu englanniksi
8. marraskuuta 2005
Julkaisu suomeksi
30. heinäkuuta 2008
Sivujen määrä
21
Lukuopas
Edellinen
Lähtölaskenta
Seuraava
Puhelin

Haluan napata Kiran! En halua mitään muuta!

Naomi Misora

Houkutus (engl. Temptation, jap. 誘惑 Yūwaku) on Death Note -mangasarjan toisen albumin seitsemäs sekä koko sarjan neljästoista luku.

Juoni Muokkaa

L ja Watari ovat antaneet Kira-tutkintayksikön jäsenille väärennetyt virkamerkit, joilla nämä voisivat suojella henkilöllisyyttään NPA:n päämajan ulkopuolella.

Watari antaa heille myös uudet vyöt. Niiden solkiin oli upotettu lähetin, joiden kautta L tietäisi heidän sijaintinsa. Lisäksi kun solkea painoi kaksi kertaa, Watarin kännykkä soisi ja tämä soittaisi heille heti takaisin salaisesta numerosta. Tällä tavalla heille olisi aina selvää missä hotellissa ja missä huoneessa L milloinkin oleskeli. L toteaa myös, että vuorotellen yhden tutkintayksikön jäsenen olisi oltava NPA:n päämajassa. Ensimmäiseen vuoroon lähetettiin Aizawa.

Light Yagami yrittää epätoivoisesti Raye Penberin morsiamen, joka käyttää peitenimeä "Shoko Maki", paljastamaan oikean nimensä, ennen kuin tämä kertoo tiedoistaan NPA:lle. Light sanoo tälle, että puhuminen tutkintayksikölle suoraan oli mahdotonta. Sen jäsenten henkilöllisyys pidettiin salassa, jotta heille ei kävisi kuten Makin sulhaselle. Maki ihmetteli miten Light tiesi tuollaista. Light väitti olevansa tutkintayksikön jäsen. Hän oli vasta lukiolainen, mutta oli auttanut poliiseja kahdessa edellisessä tapauksessa.

Makista alkoi tuntua, että Lightille puhuminen olisi sama kuin puhuisi L:lle. Hän tunnusti työskennelleensä L:n alaisuudessa kaksi vuotta sitten erään amerikkalaisen tapauksen tutkinnassa. Maki itse oli ollut entinen FBI-agentti, kunnes oli eronnut kolme kuukautta sitten. Light alkaa imarrella Makin ammattimaisia toimintatapoja. Maki itse uskoo voivansa luottaa L:ään ja pitää Lightia samankaltaisena.

Light ehdottaa Makille Kira-tutkintayksikköön liittymistä. Entisen FBI-uransa sekä L:N kanssa aiemmin tehdyn yhteistyön vuoksi tästä olisi apua. Maki asui kuitenkin Yhdysvalloissa ja olisi aikonut asettua sinne pysyvästi, ellei Raye olisi kuollut. Mutta nyt hänellä ei ollut menetettävää. Hän halusi napata Kiran.

Light pyysi Makilta vielä henkilöllisyystodistuksen. Hän antoi japanilaisen ajokorttinsa, jossa luki hänen oikea nimensä: Naomi Misora. Light kirjoitti Death Notesta repimälleen sivulle Misoran nimen, kuolinsyyksi itsemurhan, kuoleman yksityiskohdat ja kuolinajaksi kello 13:25. NPA:n päämajaan matkalla oleva Aizawa kävelee Lightin ja Misoran ohitse, mutta ei kiinnitä heihin huomiota.

Kun Misora kysyy, miksi Light vahti koko ajan rannekelloaan, Light tunnusti olevansa Kira. Misora järkyttyi ja sillä hetkellä kello oli 13:25. Hän lähtee ja sanoo, että hänen on tehtävä jotain. Light kertoo isänsä puhelimen olevan jälleen päällä, mutta Misoralla ei ole enää sanottavaa.

Suunnittelu Muokkaa

Ohba muutti nimen "Houkutus" japanilaista versiota, jotta se ei paljastaisi liikaa juonen yksityiskohtia.

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki