FANDOM

Minun ohjelmani ovat olleet suosittuja, koska käsittelen aiheita, joihin muut ohjelmat eivät koske!

— Hitoshi Demegawa (Luku 22)

Hitoshi Demegawa (出目川 仁, Demegawa Hitōshi) on Sakura TV:n ohjaaja.

Ulkonäkö Muokkaa

Demegawa on lyhytkasvuinen ja raskasrakenteinen mies, jolla on tummat hiukset sekä silmälasit. Hän pukeutuu ennen aikahyppyä nahkatakkiin, jonka vasemmalla puolella on suuri H-kirjain. Aikahypyn jälkeen hän alkaa pukeutua valkoisen pukuun ja viittaan juontaessaan ohjelmaa nimeltä Kiran kuningaskunta.

Luonne Muokkaa

Demegawa on hyvin ahne mies, joka käyttää kansalaisten mielipiteitä hyväkseen, joskus jopa vaarantaen muiden henkiä vain Sakura TV:n katsojalukujen nostamiseksi. Esimerkiksi Soichiro Yagamin saapuessa televisioasemalle hakemaan toisen Kiran lähettämiä videonauhoja, Demegawa kieltäytyy. Hän sanoo Kiran muuten tappavan hänet, mutta Soichiro muistuttaa muuten useamman hengen joutumisesta vaaraan. Demegawa kieltäytyy jälleen, jolloin Soichiro uhkailee häntä aseella saadakseen nauhat käsiinsä.

Juoni Muokkaa

Toisen Kiran videonauhat Muokkaa

Huhtikuussa 2004 (animessa 2007) Demegawa valittaa työntekijöilleen, ettei näillä ole ohjelmiaan varten kunnon ideoita. Hän oli kerran tehnyt tekaistuja sellaisia ja saanut poliisilta varoituksen, mutta hän ei välittänyt uhkauksesta. Hän neuvoi tekemään erikoislähetyksen, jossa yli 100 000 ihmisestä yli 50 prosenttia oli Kiran kannattajia.

Muutaman päivän kuluttua hän saa kirjekuoren, jossa on neljä videonauhaa sekä kirje. Ensimmäinen nauha todistaisi lähettäjän "Kiraksi" ja loput kolme taas tulee näyttää tiettyinä ajankohtina. Jos nauhoja ei esitettäisi, Sakura TV:n henkilökunta tapettaisiin. Demegawa ei välittänyt uhkauksesta, vaan oli innoissaan. Hän uskoi lähetysten nostavan kanavansa katsojalukuja.

Mutta toisen nauhan lähetyksen nähnyt poliisipäällikkö Soichiro Yagami mursi aseman oven poliisin panssariautolla ja saapui studioon G-6 vaatien Demegawaa luovuttamaan nauhat. Vasta kun Soichiro uhkasi aseella, Demegawa ojensi nauhat. Soichiro kuitenkin aavisti, että nauhoista oli otettu kopiot ja vaati Demegawaa luovuttamaan nekin. Demegawa oli tästä kauhuissaan ja piti Soichiroa hulluna.

L:n katsottua nauhat ja huomattuaan niiden olevan eri Kiralta kuin aiemman, Demegawa sai luvan näyttää videonauhoja kanavallaan vain Kira-tutkintayksikön luvalla.

Yotsuban Kiralle viritetty ansa Muokkaa

Seuraavien kuukausien ajan Demegawa oli lähettänyt Sakura TV:ltä viikoittain Kira-erikoislähetyksiä, joissa katsojaa ja juontajaa suojattiin lasiruuduilla sekä ääntä muokkaavilla mikrofoneilla. Niiden katsojluvut olivat kuitenkin pudonneen kolmeen prosenttiin, eikä viestintäministeriökään enää puuttunut niihin.

28. lokakuuta Kira-tutkintayksikkö käytti hänen ohjelmaansa hyväksi [sillä hetkellä Kirana toimivan Kyosuke Higuchin nappaamiseen. Silloin lähetys oli venytetty kolmen tunnin pituiseksi ja vieraana oli peitenimeä "Taro Matsui" käyttänyt ja Yotsuba Groupin työntekijöille kuolemansa lavastanut Touta Matsuda. Lähetyksessä uskoteltiin, että lopussa vieras paljastaisi Kiran henkilöllisyyden. Demegawa asetti jokaisen mainoskatkon Soichirolta saatujen käskyjen mukaisesti. Kun L antoi tutkintayksikölle käskyn pidättää Higuchi, Demegawa määräsi Sakura TV:n aseman evakuoitavaksi sekä ohjelmassa näkyvät ihmiset korvattaviksi nukeilla.

Kiran sanoman välittäjänä Muokkaa

Vuonna 2009 (animessa 2012) suurin osa ihmisistä oli kääntynyt Kiran puolelle. Demegawa oli itse tehnyt saman ja sai myöhemmin Kiralta ohjeet ryhtyä tämän viralliseksi sanoman välittäjäksi. Demegawa alkoi juontaa Sakura TV:llä uutta ohjelmaa nimeltä Kiran kuningaskunta. Hän julisti ohjelmassa olevansa valmis jopa vaarantamaan henkensä Kiran puolesta ja vannotti, että Kiran jahtaaminen olisi anteeksiantamaton rikos. Jokaisesta rikollisesta tulisi myös ilmoittaa Sakura TV:lle, jotta Kira voisi tuomita nämä.

Kun Kiraa vastustavan amerikkalaisjärjestö SPK:n päämajan sijainti paljastui, Demegawa johti joukon Kiran kannattajia yrittämään päästä sisään. Hänen ja muiden mellakoijien huomio kuitenkin katosi muualle kun päämajan katolta alkoi sataa rahaa, jolloin SPK pääsi turvallisesti pakenemaan poliisien suojapukuihin naamioituneina. Kun Demegawa pian tämän jälkeen ei enää saanut ohjeita Kiralta, Demegawa alkoi käyttää ohjelmaansa huijatakseen ihmiset lahjoittamaan hänelle suuria suumia rahaa, väittäen rakentavansa niillä temppelin Kiralle. Rangaistuksena tästä Teru Mikami, joka oli nyt Misan entisen Death Noten omistaja, tappaa hänet ja nimittää Kiran sanoman uudeksi välittäjäksi NHN-kanavan uutisankkuri Kiyomi Takadan.

Trivia Muokkaa

Demegawa on Mattin, Wedyn ja Hirokazu Ukitan ohella harvoja sarjan tupakoivia hahmoja.