FANDOM

Hirokazu Ukita (宇生田 広数, Ukita Hirokazu) oli Japanin tutkintayksikön jäsen.

UlkonäköMuokkaa

Ukitalla on lyhyet, mutta tuuheat hiukset sekä pienet tummat silmät.

Hahmo Muokkaa

Ukitalla on vahva luonne ja erittäin määrätietoinen, kuten silloin kun suuri määrä poliiseja erosi Kira-tutkintayksiköstä. Hän ei kuitenkaan ole kovin kräsivällinen tai rauhallinen, koska toisen Kiran ilmaantuessa, hän lähti suoraan Sakura TV:n asemalle pysäyttämään lähetyksen.

JuoniMuokkaa

Kira-tutkinnan alkuvaiheetMuokkaa

Ukita on yksi poliiseista, jotka jäivät Kira-tutkintayksikköön, kun suurin osa muista erosi. Mutta kun Shuichi Aizawa sanoi, ettei luottanut L:ään, Ukita, Hideki Ide sekä poliisipäällikkö Soichiro Yagami yhtyivät samaan mielipiteeseen. Kun L käski poliiseja miettimään luottavatko nämä todella L:ään, ennen kuin tämä paljastaisi heille kasvonsa, Ukita päätti yrittää jatkaa yhteistyötä L:n kanssa, joka heitä saapumaan kahdessa ryhmässä Keisarilliseen hotelliin, jossa oleskeli. Ukita saapui toisessa ryhmässä Aizawan sekä Kanzo Mogin kanssa.

Yhteistyö L:n kanssaMuokkaa

Ukita oli monien muiden tutkintayksikön jäsenten tavoin yllättynyt nähdessään L:n todellisen ulkonäön. Hän oli kuitenkin vaikuttunut, kun kun tämä esitti suunnitelman uskotella Interpolin lähettävän Kiran perään 1500 agenttia. Kun L oli esittänyt kaikki 12 kuolleen FBI-agentin jättämät johtolangat, hän vielä kuulusteli Ukitaa ja muita tutkintayksikön jäseniä nähdäkseen oliko Kira joku heistä.

Aamulla L oli saanut kuulustelut tehtyä. Pelko siitä, että joku heistä olisi Kira, osoittautui aiheettomaksi ja pian sen jälkeen Soichiro ja muut saivat Watarilta väärennetyt virkamerkit henkilöllisyyksien suojaamiseksi. Heille annettiin myös vyöt, joissa oli lähettimet ja joiden avulla sai yhteyden Watariin, joka ilmoittaisi aina L:n olinpaikan heille.

Lisäksi jonkun tutkintayksikön jäsenen oli oltava NPA:n päämajassa vuorotellen. Ukita oli vuorossa juuri silloin, kun tutkintayksikkö sai tiedon Naomi Misoran, FBI-agentti Raye Penberin morsiamen, katoamisesta.

KuolemaMuokkaa

18. huhtikuuta 2004 (animessa 2007) kun Sakura TV esitti yhden Kiran nimissä esitettävistä nauhoista (todellisuudessa Misa Amanen teettämät), Ukita ajoi itse televisioasemalle pysäyttääkseen lähetyksen. Pääsisäänkäynti oli kuitenkin lukittu, joten Ukita päätti ampua oven auki. Mutta ikkunasta Ukitan oikean nimen shinigamin silmillä Misa oli kirjoittanut Death Noteensa tämän nimen, ja tämän myötä Ukita kuoli sydänkohtaukseen ennen kuin ehti ampua ovea.

TriviaMuokkaa