FANDOM

Ennakkoilmoitus
Luvun tiedot
Luku
90
Albumi
Julkaisu japaniksi
2. toukokuuta 2006
Julkaisu englanniksi
1. toukokuuta 2007
Julkaisu suomeksi
22. huhtikuuta 2009
Sivujen määrä
19
Lukuopas
Edellinen
Sukulaissielu
Seuraava
Pysäytetty

Ennakkoilmoitus (engl. Preview, jap. 予告 Yokoku) on Death Note -mangan yhdennentoista albumin toinen sekä koko sarjan 90. luku.

Juoni Muokkaa

Nearin viimeisimmän soiton perusteella Japanin tutkintayksikkö ymmärtää, että kumpikin tutkii samaa asiaa samassa paikassa, mutta häiritsemättä toistensa tutkintaa. Aizawa tietää jos Light on Kira, kumpikin pyrkii voittamaan toisen. Light saa suostuteltua muun tutkintayksikön vain keskittymään omaan tutkintaansa.

Sillä välin Near ottaa yhteyden Gevanniin ja Lidneriin, kertoen näille aikovansa saattaa tapauksen päätökseen kohtaamalla Kiran kasvotusten. Kiralla yli yhä muutamia vastustajia, mutta Near uskoi olevansa pahin uhka tälle. Mellon nimi oli jo paljastunut Japanin tutkintayksikölle ja tämä oli etsintäkuulutettu NPA:n johtaja Kanichi Takimuran sekä varajohtaja Soichiro Yagamin tapoista. Mellon tappaminen oli helppoa Kiran seuraajia käyttämällä, kun taas Kira tappaisi muut SPK:n jäsenet Nearin mukana. Sitten hänen olisi helppo tappaa myös Japanin tutkintayksikön jäsenet.

Near analysoi tilannetta vielä lisää. Hän uskoi Light Yagamin olevan sekä Kira että nykyinen L. Light oli jo yhteydessä Kiyomi Takadaan ja varmasti myös tunnustaisi itsensä nykyiseksi L:ksi, jos kysyttäisiin. Near alkoi kutsua häntä "L-Kiraksi" ja piti todennäköisyyttä tämän syyllisyydestä 99,9999 prosentissa. Luku ei ole täydellinen, koska todisteet puuttuvat. L-Kiraa valvotaan, joten hän ei voi käyttää Death Note -muistikirjaa itse. Sitä käyttää joku toinen, jolla on myös langettamiensa tuomioiden perusteella shinigamin silmät. Near kutsui tätä henkilöä "X-Kiraksi". Misa Amanen hyväksikäyttämisen perusteella L-Kiralla itsellään ei ole silmiä ja koska L-Kiraa vahditaan, hän ei ole suorassa yhteydessä X-Kiraan. Molemmat Kirat kommunikoivat Takadan välityksellä. Tämä tekee Takadasta tärkeän henkilön X-Kiran henkilöllisyyden selvittämisessä.

Kiran voittamiseen olisi periaatteessa kaksi keinoa. Toinen oli sekä L-Kiran että X-Kiran tappaminen sekä muistikirjojen takavarikointi. Koska Light Yagamin todennäköisyys syyllisyydestä oli lähes sataprosenttisen varma, se ratkaisisi tapauksen. Mutta Near ei missään nimessä aio käyttää sitä keinoa. Ei ole nimittäin varmaa, että olisiko Kiroja vielä enemmänkin. Kiran rangaistusten lopettaminen epäiltyjen tappamisella ei kuulunut oikean L:n tai Nearin toimintatapoihin. L-Kiraa ja X-Kiraa vastaan pitäisi saada täysin pitävät todisteet. Sellainen olisi syyllisen pidättäminen sillä paikalla, kun tämä kirjoittaa Death Noteen nimen. Nyt piti kuitenkin selvittää X-Kiran henkilöllisyys tutkimalla NHN:ää ja Takadaa.

Iltayhdeksän uutisissa Takada ilmoittaa SPK:n jäsenten oleskelusta Japanissa, Nearin toiveiden mukaisesti. Light ja Aizawa olivat menossa valmistelemaan jälleen hotellia Lightin ja Takadan tapaamista varten. Näitä tapaamisia oli tapahtunut joka päivä.

Light tiesi, että voittaisi, jos tappaisi kaikki Death Noten olemassaolosta tietävät henkilöt. Near taas voittaisi, jos Kira ja kaikki muistikirjat tuhottaisiin. Light kuitenkin uskoi Nearin toimivan kuten L, ja etsivän todisteet ennen syyllisen tappamista. Todiste olisi nähdä joko hänet tai Mikami kirjoittamassa Death Noteen, tai puristaa heistä tunnustus ulos. He eivät koskaan tunnustaisi, mutta jossain vaiheessa Nearin nimi olisi kirjoitettava Death Noteen. Light oli kuitenkin nyt valmistautunut ja osasi toimia ennen SPK:ta.

Hotellissa Light ja Takada puhuvat siitä, miten Takada saa keskimäärin 2000 fanikirjettä päivässä. Vaikka niitä oli paljon ja ne olivat kasassa, Light sanoi että ne kannattaisi lukea. Takada ei saanut vain fanipostia, vaan myös kaikenlaisia kutsuja pomonsa välityksellä. Light neuvoi Takadaa olemaan varovainen, erityisesti SPK:n suhteen. Tutkintayksikön päämajassa Matsuda ja Ide ovat tylsistyneitä, koska edistystä Kiran tapauksessa ei tapahtunut eivätkä he voineet käyttää valvontakameroita.

Light ja Takada kävivät salaa todelliset keskustelunsa kirjoittamalla toisilleen paperilappuja. Light varoitti niiden kautta Takadaa epäilemään jokaista läähelleen pyrkivää henkilöä SPK:n jäseneksi. Sitten Takadan olisi tarkoitus ottaa yhden "T:hen" (Mikamiin), mutta ei kysyä tämän oikeaa henkilöllisyyttä. T:ltä olisi tarkoitus tulla fanikirjeen mukana tyhjiä muistikirjan sivuja. Hän jatkaisi langettamista, kunnes Takada olisi varmasti saanut fanikirjeen. Sitten T:n pitäisi tehdä omasta muistikirjastaan täydellinen jäljitelmä ja kirjoittaa nimiä siihen olevinaan kirjoittavansa aitoon muistikirjaan. Light selitti viesteissään näiden muistikirjojen olevan Kiran voiman ja pyytää Takadaa hoitamaan rikollisten todellisen tuomitsemisen muistikirjan sivuilla, silloin kun T käyttäisi jäljitelmää. Takada kauhistui ja nousi pystyyn. Light rauhoitteli häntä ja puhui niin, että tutkintayksikkö luuli tämän rauhoittelevan Takadaa SPK:n vuoksi ja että he lähettäisivät Kiralle viestejä SPK:n huomaamatta.

Takada palasi Lightin ohjeistamana aikaisin kotiin ja välitti Mikamille sovitut ohjeet. Mikami ihmetteli mitä "jumala" oikein aikoi, mutta piti tämän käskyjä ehdottomina ja päätti seurata niitä.

Lukuopas Muokkaa