FANDOM

Eliminaatio
Luvun tiedot
Luku
83
Albumi
Hahmojen ensiesiintymiset
Julkaisu japaniksi
3. helmikuuta 2006
Julkaisu englanniksi
6. maaliskuuta 2007
Julkaisu suomeksi
18. maaliskuuta 2009
Sivujen määrä
19
Lukuopas
Edellinen
Itse
Seuraava
Sattuma

Eliminaatio (engl. Delete, jap. 削除 Sakujo) on Death Note -mangan kymmenennen albumin neljäs sekä koko sarjan 83. luku.

Juoni Muokkaa

Near on päätellyt Aizawan kertoman tiedon perusteella, että Light Yagami on sekä nykyinen L että Kira. Hän kysyy Lidneriltä oliko Mello vielä New Yorkissa. Lidner sanoi, että oli, jolloin Near neuvoi häntä kertomaan kaiken tiedon, paitsi sen, että Light Yagami on Kira. Near uskoi Mellon päättelevän sen itsekin ja että mahdollisuudet Kiran nappamiseksi kasvavat sitä myötä. Komentaja Rester puolestaan sai tehtäväkseen lähteä Japaniin ottamaan selvää Light Yagamista.

Gevanni jätti Aizawan ja Mogin lentokentälle. Heitä tarkkailivat toisesta autosta Mello sekä toinen nuori mies nimeltä Matt. Aizawa ei uskonut Nearille kertomiensa tietojen muuttaneen tilannetta, mutta päätti Nearin ohjeiden mukaisesti, että toiseksi Kiraksi epäiltyä Misa Amanea pitäisi vielä tutkia. Hän kertoi tästä Mogille, joka halusi tutkia Misan asunnon tämän kanssa. Jos sieltä ei löytyisi Death Notea, toinen heistä jäisi pitämään Misaa silmällä ja toinen palaisi päämajaan. Jos Light ja Misa eivät kumpikaan käyttäisi Death Notea, olisi mahdollista että nämä olivat laittaneet jonkun muun tekemään sen puolestaan. Oli vaikea todistaa oliko Light ennen tai edelleen Kira, mutta he päättivät palata Los Angelesiin.

Los Angelesissa Aizawa ja Mogi saapuvat Misan asunnolle. Misa avaa oven hyvin vähissä vaatteissa, joihin Death Noten piilottaminen tuskin onnistuisi. Aizawa teeskentelee saaneensa ilmoituksen, että asunnossa olisi pommeja L:n tappamiseksi. Misa halusi soittaa Lightille, mutta Aizawa vakuutti Lightin olevan kunnossa ja haluavan huolehtia Misan turvallisuudesta. Kun koko asunto oli tarkistettu, eikä mitään ollut löytynyt, Aizawa ilmoitti jäävänsä päivän ajaksi tarkkailemaan. Misa kuitenkin halusi mieluummin Mogin jäävän, koska ei pitänyt Aizawan nykyisestä hiustyylistä. Mogia alkaa naurattaa, mutta hän pyytää anteeksi ja Aizawa poistuu asunnosta. Alueella oleva Mello päättää jäädä tarkkailemaan Mogia ja lähettää Mattin Aizawan perään.

Aizawa palaa Japanin tutkintayksikön päämajaan. Hän kertoo Mogin olevan yhä elossa ja tunnustaa antaneensa Nearille tietoja. Light oli aiemmin antanut tutkintayksikölle luvan siihen, eikä hän kysy edes tietoja, jotta ei herättäisi epäilyksiä. Aizawa kertoo tarkkailevansa Lightia ja Misaa Mogin ja Iden kanssa, kunnes Kira saadaan kiinni. Light miettii paljonko Near sai tietää, mutta piti vakavampana ongelmana, ettei voinut olla yhteydessä Mikamiin. Mikami oli onnistunut toimimaan hyvin ilman käskyjäkin, mutta nyt Light ei voinut olla edes hänen kautta yhteydessä Demegawaan.

Sillä välin Mello tarkkailee ideä ja epäilee tätäkin yhdeksi Japanin tutkintayksikön jäsenistä. Matt soittaa hänelle ja kertoo nähneensä Mogin 14–20 -vuotiaan tytön seurassa. Mello tajuaa Lidneriltä saamiensa tietojen perusteella tytön olleen se, jota epäiltiin toiseksi Kiraksi.

Sillä välin tutkintayksikön päämajassa Kiran kuningaskunta tulee jälleen Sakura TV:ltä. Demegawa pyysi edelleen katsojiltaan tietoja Kiran vastustajista, mutta nyt keräsi rahoitusta myös ohjelman mukaan nimettyjen temppelin rakentamiseen. Kun se olisi valmis, Kira toivotettaisiin tervetulleeksi sinne. Kiraa suojelisivat useat sotilaat ja Kira suojelisi kansalaisia pahoilta ihmisiltä.

Matsudan ja Aizawan mielestä moinen toiminta ei ollut Kiran tapaista, vaan vaikutti huijaukselta. Light oli myös ärsyyntynyt tästä. Koska Demegawa ei ollut saanut ohjeilta Misalta, tämä toimi omin päin. Hän uskoi, että Demegawa olisi pitänyt tappaa jo silloin, kun raha vei tämän huomion kesken SPK:n vanhaan päämajaan tehdyn hyökkäyksen. Mikamiin olisi saatava yhteys, jotta tämä voisi tehdä asialle jotain.

Mikami katsoi itsekin ohjelmaa shinigami Ryukin kanssa. Hän ei itsekään uskonut Kiran haluavan sellaista. Hän mietti oliko saanut Death Noten omistukseensa, koska Kira ei voisi itse rangaista pahoja ihmisiä tai antaa käskyjä Demegawalle. Mikami tajusi saaneensa tehtäväkseen huolehtia siitä itse. Hän tekee Ryukin kanssa vaihtokaupan shinigamin silmistä ja tappaa Death Notella sekä Demegawan että muut Kiran kuningaskunnan johtajiston jäsenet.

Ohjelmaa katsoessaan Ide oli järkyttynyt, että Kira tappoi omia kannattajiaan. Matsuda epäili Kiran itsekin vastustaneen Demegawan aikeita, mutta Aizawan mukaan tämä oli saanut käskynsä Kiralta. Light oli tapahtuneeseen tyytyväinen, koska Mikami oli kyennyt tekemään päätöksensä Demegawan suhteen omin päin.

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki