FANDOM

Eiichi Takahashi (鷹橋, Takahashi Eīchi) on Yotsuban materiaalisuunnitteluosaston johtaja ja Yotsuba Homesin päällikkö sekä yksi "Kuoleman kokouksiin" osallistuvista henkilöistä.

Hahmo Muokkaa

Death Note 13: How to Readin mukaan Takahashilla "ei koskaan ollut sitä mitä todelliselta johtajalta vaaditaan" ja hän sai osallistua tapaamisiin vain saadakseen "Kyosuke Higuchin näyttämään hyvältä." Takahashia kuvaillaan myös "typerykseksi", koska "hän ei näytä ajattele kommenttejaan paljoakaan ennen niiden sanomista". Takahashi harrastaa surffausta.

Juoni Muokkaa

Vuoden 2004 (animessa 2007) kesällä Takahashista tuli yksi kahdeksasta henkilöstä, jotka osallistuivat Yotsuban salaisiin tapaamisiin yhden näistä saatua käsiinsä Kiran voima tappaa muita ihmisiä. Takahashi ei käsittänyt miksi Kira tappoikin rikollisten lisäksi myös ihmisiä, joiden kuolema hyödytti Yotsubaa. Higuchi vastasi tälle, että Kira itsekin hyötyisi Yotsuban hyväksi tehdyistä murhista.

Juuri ne henkilöt, joiden he toivoivat Kiran tappavan, kuolivat. Kaikki eivät kuitenkin kuolleet täysin halutuista syistä, koska Kiran voimillakin oli rajansa. Takahashin mielestä asialla ei kuitenkaan ollut väliä.

Kun Yoshida Productionsilla Misa Amanen managerina "Taro Matsui" esiintyvä Touta Matsuda löytyi tarkkailemassa kokoushuoneen läheltä, Yotsuban miehet miettivät oliko hän tullut vakoilemaan vaiko mainostamaan Misaa. Takahashin mielestä oli epätoivoista löytää sopiva keino hänen tappamiselleen. Mutta oli "Matsui" vakooja tai ei, Misan asunnolla vietettyjen juhlien aikana hän putosi humaltuneen oloisena alas parvekkeelta ja luultavasti kuoli. Takahashi oli tovereidensa tavoin vakuuttunut, ettei "Matsuista" ollut heille vaaraa.

Seuraavassa kokouksessa, kun Arayoshi Hatori oli joutunut Kiran tappamaksi, Takahashi ei aivan heti ymmärtänyt miksi jotkut olivat helpottuneita, kunnes Reiji Namikawa kertoi sen ilmaisevan mitä ryhmästä jättäytymisestä seuraa. Lisäksi Takahashi oli kokouksen aikana vain katsellut itse L:n henkilöllisyyden selvittämiseen palkatulta etsivältä, Eraldo Coililta (oikeasti L:n tuttava ja ammattihuijari Aiber), saatua raporttia, jossa oli tietoa viimeisten kolmen päivän ajalta.

Kun Higuchi paljastui Yotsuban Kiraksi, Takahashi luvattiin muiden ohella vapauttaa syytteistä, jos nämä eivät estäisi Sakura TV:llä esitettävää Kira-erikoislähetystä Higuchin pidättämiseen. Hän ei kuitenkaan elänyt montaa kuukautta sen jälkeen, sillä järjestettyään L:n kuoleman ja otettuaan tämän paikan, Light Yagami tappoi hänet ja viisi muuta kahdeksikon eloonjäänyttä sydänkohtaukseen 10. huhtikuuta 2005 (animessa 2008).

Trivia Muokkaa

  • Takahashilla on tutkinto Keijon bisneskoulusta.
  • Takahashin isä, Karazo Takahashi, on Japanin taloussanomien omistaja.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki