FANDOM

Death Note.jpg
Death Note
Ensiesiintyminen mangassa
Ensiesiintyminen animessa
Esiintymiset elokuvissa
Esiintymiset romaaneissa
Esiintyminen videopeleissä
Käyttäjä

Death Note (suom. "Kuoleman muistikirja") on yliluonnollinen muistikirja, jota shinigamit käyttävät pidentääkseen elinikäänsä. Muistikirja on myös pääasiallisin esine tai asia koko Death Note -sarjassa.

UlkonäköMuokkaa

Shinigamit päättävät itse miltä heidän Death Note -muistikirjansa näyttävät. Suurimmassa osaa niistä (kuten Remin muistikirja) on mustat kannet vailla minkäänlaista tekstiä. Mutta joskus etukannessa on sanoja kirjoitettuna englanniksi (Sidoh'n muistikirja) tai shinigamien kielellä (Jealousin muistikirja). On olemassa myös muistikirjoja, joissa on punaiset tai valkoiset kannet, mutta niitä ei ole näytetty itse sarjassa.

YleiskatsausMuokkaa

Death Noten todellinen käyttötarkoitus on viedä ihmiselämiä ja pidentää shinigamien omaa elinaikaa. Death Noten käytölle on monia erilaisia sääntöjä, mutta keskeisin sääntö on "Ihminen, jonka nimi kirjoitetaan tähän muistikirjaan, kuolee."

Käyttö shinigamien käsissäMuokkaa

Shinigamit käyttävät yleensä Death Noteja ihmisten tappamiseen ja saavat omaan jäljellä olevaan elinaikaan tappamiensa ihmisten oman eliniän. Jotkut shinigamit ovat hankkineet ylimääräisiä muistikirjoja ja pudottaneet niitä shinigamien maailmasta ihmisten maailmaan antaakseen ihmisten käyttöön nämä ylimääräiset kirjat. Ei kuitenkaan tiedetä montako kirjaa shinigamien maailmassa on tai montako niitä alun perin luotiin.

Käyttö ihmisten käsissäMuokkaa

Ihmiset voivat myös käyttää Death Notea, vaikka eivät itse saa siten uhriensa elinaikaa lisätyksi omaan elinaikaansa. Ihmiset ovat joko käyttäneet muistikirjoja toisten ihmisten tappamiseen, tai sitten polttaneet tai muulla tavalla tuhonneet niitä. Ryuk on ainut mangassa näytetty shinigami, joka on kuitenkin pudottanut muistikirjan ihmisten maailmaan, vaikka toteaa vastaavaa tapahtuneen aiemminkin.

Sarjassa esiintyneet muistikirjatMuokkaa

Mangassa ja animesarjassa on esiintynyt kaiken kaikkiaan neljä Death Notea. Alapuolella ovat listattuna kaikki henkilöt, jotka ovat olleet näiden muistikirjojen omistajina. Kuhunkin kirjaan viitataan sen alkuperäisellä omistajalla.

Death Note Omistajat
Sidoh'n Death Note
Jealousin Death Note
Remin Death Note
Ryukin Death Note Ryukin muistikirja on ollut hänellä koko sarjan ajan.

KäyttöohjeetMuokkaa

Pääartikkeli: Death Noten säännöt

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki