FANDOM

Death Note (デスノート Desu Nōto) on Tsugumi Ohban ja Takeshi Obatan Death Note -mangasarjaan perustuva japanilainen elokuvasarja. Tähän mennessä on ilmestynyt jo kolme elokuvaa, neljännen ollessa yhä tuotannossa.

Kaksi ensimmäistä elokuvaa, Death Note ja Death Note: The Last Name, saivat molemmat ensi-iltansa vuonna 2006. Näihin kahteen elokuvaan on sovitettu mangan päätarina, mutta taistelu pysyy koko niiden ajan Light Yagamin ja L:n välisenä. Mangan tavoin, tarina keskittyy yliopistossa opiskelevaan Lightiin, joka pyrkii postamaan pahuuden maailmasta yliluonnollisella muistikirjalla nimeltä Death Note, joka tappaa jokaisen jonka nimi kirjoitetaan siihen. Elokuvat ohjasi Shūsuke Kaneko, Nippon Televisionin vastatessa tuotannosta, ja Warner Bros. Picturesin Japanin vastatessa levitysoikeuksista.

Hideo Nakatan ohjaama spin-off -elokuva nimeltä L: Change the WorLd sai ensi-iltansa 9. helmikuuta 2008.

Neljäs elokuva nimeltä Death Note: Light Up the NEW World tulee saamaan ensi-iltansa 29. lokakuuta 2016.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki