FANDOM

Arayoshi Hatori (葉鳥新義, Hatori Arayoshi) on Yotsuban markkinointijohtaja sekä yksi "Kuoleman kokouksiin" osallistuvista henkilöistä.

Hahmo Muokkaa

Hatori on Yotsuban nykyisen toimitusjohtajan, Dainosuke Yotsuban, ja tämän rakastajattaren avioton poika. Hän myös käyttää tätä seikkaa hyötyäkseen itse. Death Note 13: How to Readin mukaan hän "näyttää jotenkin keveämieliseltä", eikä kestä kokousten aiheuttamia paineita. Tämä kuitenkin koituu myöhemmin hänen kuolemakseen.

Historia Muokkaa

Hatorilla on tutkinto Futatsubashin yliopiston kirjallisuuden laitokselta ja hän harrastaa keramiikkaa. Hatori on myös naimisissa ja hänellä on lapsia.

Juoni Muokkaa

Vuoden 2004 (animessa 2007) kesällä Hatorista tuli yksi kahdeksasta henkilöstä, jotka osallistuivat Yotsuban salaisiin tapaamisiin yhden näistä saatua käsiinsä Kiran voima tappaa muita ihmisiä. Hatori oli varma, että yhdellä kokouksiin osallistuvista oli yhteys Kiraan, ja piti myös hyvänä asiana, että sitä käytettiin myös heidän kaikkien sekä yhtiön edun mukaisesti. Suguru Shimuran hermoillessa hän sanoi tälle vain keskusteltavan keiden kuolema hyödytti heitä ja sanoi, ettei kukaan heistä kahdeksasta ollut Kira.

Eräässä lokakuussa pidetyssä kokouksessa Roppei Tamiyan kuolema hämmästytti Hatoria siten, että hän kuoli onnettomuuden sijasta sydönkohtaukseen. Masahiko Kida selitti, että Tamiya oli ollut salaa Italiassa rakastajattarensa kanssa ja kuoleman oli alun perin toivottu tapahtuvan Japanissa moottoritiellä. Kyosuke Higuchi muistutti sanoneensa, ettei onnettomuuksille pitäisi määritellä tapahtumapaikkaa etukäteen.

Kun Yoshida Productionsilla Misa Amanen managerina "Taro Matsui" esiintyvä Touta Matsuda löytyi tarkkailemassa kokoushuoneen läheltä ja Yotsuban miehet miettivät oliko hän tullut vakoilemaan vaiko mainostamaan Misaa, Hatori ja Shimura hoitivat kuulustelemisen. Oli "Matsui" vakooja tai ei, Misan asunnolla vietettyjen juhlien aikana hän putosi humaltuneen oloisena alas parvekkeelta ja luultavasti kuoli. Hatori oli tovereidensa tavoin vakuuttunut, ettei "Matsuista" ollut heille vaaraa.

Yotsuba piti myöhemmin hätäkokouksen, Kidan saatua puhelu mieheltä, joka sanoi olevansa Eraldo Coil: etsivä, jonka he olivat palkanneet selvittämään L:n henkilöllisyyden. Kokouksen aikana, kun Hatoria alkoi vähitelleen pelottaa vankilaan joutuminen, Higuchi varoitti tämän kuolevan huomenna. Vaikka Hatori yritti vetää sanojaan takaisin ja Shimuran mielestä kenenkään heistä ei kannattanut kuolla, Higuchi tappoi Hatorin ennen seuraavaa kokousta.