FANDOM

Light ja L yhtä aikaa.jpg
Absurdi
Luvun tiedot
Luku
45
Albumi
Julkaisu japaniksi
4. huhtikuuta 2005
Julkaisu englanniksi
5. heinäkuuta 2006
Julkaisu suomeksi
26. marraskuuta 2008
Sivujen määrä
21
Lukuopas
Edellinen
Seuraaja
Seuraava
Sopimaton

Joo! Kaikki Lightin ystävät ovat minunkin ystäviäni. Tullaan hyvin toimeen!

Misa Amane

Absurdi (engl. Crazy, jap. 無茶 Mucha) on Death Note -mangan kuudennen albumin toinen sekä koko sarjan 45. luku.

Juoni Muokkaa

L oli vaikuttunut siitä miten Light Yagami oli hoitanut yhteydenoton Yotsuba Groupin markkinointijohtaja Reiji Namikawaan sekä huomannut ensimmäisenä yhteyden Yotsuban ja Kiran välillä. Hän sanoi, että Lightista voi tulla "L", jos itse kuolisi. Light kuitenkin huomautti käsiraudoista ja piti todennäköisempänä heidän kuolemistaan yhdessä. Sitten hän tajuaa L:n testaneenn häntä: L epäili yhä Lightia alkuperäiseksi Kiraksi ja odotti hänen hyväksyvän tarjouksen ryhtyä seuraajaksi.

Light uskoo L:n epäilevän Lightin unohtaneen toimintansa Kirana ja antaneen voimansa jolle kulle muulle. L myös uskoi Lightin yrittävän jotenkin saada voimansa takaisin, minkä jälkeen saisi lisää valtaa sekä ihmisten tappamiseen sekä poliisien kontrollointiin toimimalla sekä Kirana että L:nä. L myönsi väitteen todeksi.

Light sanoi pystyvänsä, mutta ei pyrkivänsä, siihen. L taas kysyi aikoiko Light todistaa syyttömyytensä paljastamalla suunnitelman L:n aseman kaappaamisesta. Light myönsi asian ja kysyi vielä, että voisiko Watari tai joku muu epäillä häntä Kiraksi, jos hän jäisi eloon L:n kuollessa. L sanoi, ettei voinut ajatellakaan muutakaan kuin että nykyisen Kiran jäätyä kiinni Lightista tulisi murhaaja. Sitten Light lyö L:ää kasvoilla samalla hetkellä, kun L potkaisee häntä takaisin. Matsuda saa heidät lopettamaan ja keskittymään nykyisen Kiraan.

Vaikka Yotsuban miehet olivat päättäneet viivyttää kilpailijoidensa tappamista kuukaudella, Soichiro Yagami haluaisi vielä estää rikollistenkin kuolemat ja vaatii L:ää pidättämään seitsikon käyttämällä kameroiden videokuvaa todisteena. L kuitenkin huomauttaa mahdollisuudesta, että Kira ei ole seitsikon joukossa, vaan heidän ohjeitaan seuraava henkilö. Rikolliskuolemat eivät siis välttämättä loppuisi pidätyksen myötä. Soichiron mielestä kuitenkin pienenkin mahdollisuuden vuoksi pidätys kannatti tehdä ja Light oli samaa mieltä.

L ei halunnut enää kinastella. Hän käskee Soichiroa hoitamaan seitsikon pidätyksen omalla vastuullaan, mutta haluaa itse jatkaa Kiran jahtaamista omilla keinoillaan. Sekä L että Kira-tutkintayksikkö toimisivat yhä samassa päämajassa, mutta työskentelisivät erikseen.

Sitten L menee Misa Amanen huoneeseen vetäen käsiraudoissa olean Lightin mukanaan. L (jonka Misa tunsi vain peitenimillä "Hideki Ryuga" ja "Ryuzaki") kysyi Misalta rakastiko tämä Lightia todella, mihin Misa vastasi myöntävästi. Misa myös ihaili Kiraa, mutta mitä hän tekisi, jos Light haluaisi napata Kiran? Misa asetti rakkautensa Lightia kohtaan Kiran ihailemisen edelle ja sanoi olevansa valmis auttamaan Lightia Kiran nappaamisessa.

L kertoo suunnitelmastaan käskeä Eraldo Coilina esiintyvää Aiberia kertomaan Yotsuban seitsikolle siitä, kuinka Misan vanhemmat tappanut murtovaras oli joutunut Kiran tappamaksi, ja kuinka Misa oli eristettynä epäiltynä toiseksi Kiraksi, kunnes L oli luopunut syytteistä ja vapauttanut tämän. Sitten Yotsuba kutsuisi Misan haastateltavaksi käyttääkseen häntä mainoksissaan, mutta haluaisikin oikeasti tietää tämän yhteydestä L:ään. Sitten Misan pitäisi Kiraa kohtaan osoittamansa ihailun avulla päästä lähemmäksi seitsikkoa ja saada arvokasta tietoa.

Light on kuitenkin huolissaan Misan turvallisuudesta ja siitä, miten ptikälle Yotsuban miehet voisivat mennä hänen suhteensa. Misa kuitenkin vannoo, ettei puhu mitään L:stä edellisen kokemuksensa perusteella.

Light huomauttaa vielä Kiran voivan manipuloida uhrejaan ja houkutella tämän sanomaan jotain L:stä ennen kuolemaa. Sitten L ottaa taskustaan paperin, jonka Wedy oli faksannut poistettuaan kamerat Yotsuban kokoustilasta. Kaikki dokumentit laitettiin silppuriin kokousten jälkeen, mutta Wedy oli koonnut ne ennalleen. Niihin lukeutuivat "tappamisen säännöt". Niiden mukaan Kiran tarvitsi tappaakseen tietää uhrin nimi ja kasvot. "L" oli vain alias, joten se ei riitä. Lisäksi Kira ei voi manipuloida ketään antamaan tietoja uhrista tai tappamaan häntä puolestaan. Kira ei siis voisi pakottaa Misaa kertomaan L:stä yhtään mitään, jolloin Misa vain itse kuolisi sydänkohtaukseen.

Lightin mielestä se ei kuitenkaan takaa mitään uskoen, että Kira voisi tappaa Misan estääkseen tätä sanomasta mitään. L vakuuttaa, että Misa ei kuole, jos he voittavat. Misa sanoo olevansa valmis tekemään Lightin vuoksi mitä tahansa ja oli nyt "Ryuzakista" eri mieltä kuin aiemmin. Hän antaa tälle suukon, mutta pitää häntä pelkkänä ystävänä. L totesi saaneensa Lightin ohella toisenkin ystävän.

Sillä välin Soichiro totesi, että Yotsuban seitsikon pidättäminen todella olisi vaikeaa. Hän kysyi Matsudalta ja Mogilta, että oliko näillä ideoita.

Suunnittelu Muokkaa

Ohba sanoi luvun nimen viittavaan siihen kuinka L on "absurdi ja pakottava tässä luvussa."

Lukuopas Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki